Sunday, December 5, 2021

တရားမဲ့ကမာၻ (၃)

 တရားမဲ့ကမာၻ (၃)

==============

 

ဓမၼဝိနယႏိုင္ငံေရး

နစကအစိုးရတက္လာခါစ၌ အဖြဲ႕အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးက ေၾကညာခ်က္ထုတ္၍ ကန္႔ကြက္ရႈတ္ခ်ၾက၏။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္းပါၾက၏။ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ပါၾက၏။ ကန္႔ကြက္တားျမစ္ျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ရႈတ္ခ်ျခင္း ျပဳလုပ္ၾကသည့္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ မဟနလို သာသနာေရးဌာန သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ေ႐ႊဝါေရာင္လို ႏိုင္ငံေရးသံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပရိယတၱိသက္သက္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ပါဝင္ေပသည္။ မိမိသေဘာဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ျပဆိုျခင္းသက္သက္ျဖစ္၍ ထိုသို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ိဳးကို သေဘာမတူသည့္တိုင္ေအာင္ လက္ခံေပးရမည္ျဖစ္၏။

 

ယခုေသာ္ကား ထိုသို႔မဟုတ္ေပ။ မိမိလည္း ကာကြယ္ေဆးမထိုး၊ အျခားသံဃာမ်ားလည္း ကာကြယ္ေဆးမထိုးခိုင္းသည့္ ဆရာေတာ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္လာရ၏။ မိမိမထိုးသည္ကား ျပႆနာမဟုတ္။ မိမိမထိုးတိုင္း သူတစ္ပါးကို မထိုးခိုင္းသည္ကား ျပႆနာျဖစ္ေန၏။ အစိုးရဆန္႔က်င္သည့္အေနျဖင့္ မထိုးသည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုအပ္ဟုထင္၍ မထိုးသည္ျဖစ္ေစ၊ မိမိကိုယ္တိုင္မထိုးျခင္းကား မိမိဆႏၵသာျဖစ္၏။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မထိုးလိုက မထိုးဘဲေနခြင့္ရွိသည္သာျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သံဃာမ်ားမထိုးရေအာင္ပါ လႈံ႕ေဆာ္သည္ဆိုလွ်င္ကား ျပႆနာရွိသြားေပၿပီ။ မထိုးဘဲေနခြင့္ရွိသလို ထိုးလိုကလည္း ထိုးခြင့္ရွိသည္သာျဖစ္၏။ ထိုးလိုသူမ်ားကို မထိုးျဖစ္ေအာင္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ခိုင္း၊ သပိတ္ေမွာက္ခိုင္းေနသည္ကား ျပႆနာျဖစ္ေန၏။ အခ်ိဳ႕သံဃာေတာ္မ်ားကား အသက္အ႐ြယ္ႀကီးရင့္ေနၿပီျဖစ္၍ ကာကြယ္ေဆးထိုးလိုၾက၏။ အခ်ိဳ႕သံဃာမ်ားကား ေရာဂါအခံရွိ၍ ကာကြယ္ေဆးထိုးလိုၾက၏။ အခ်ိဳ႕သံဃာမ်ားကား ကိုယ္ခံအားနည္း၍ ကာကြယ္ေဆးထိုးလိုၾက၏။ အခ်ိဳ႕သံဃာမ်ားကား ကပ္ေရာဂါေဘး အသင့္မခံလို၍ ကာကြယ္ေဆးထိုးလိုၾက၏။ သို႔ပါလ်က္ မထိုးရဲၾက၊ မထိုးျဖစ္ၾကေတာ့ေပ။ အေၾကာင္းကား ရဲရဲေတာက္ဘုန္းႀကီးမ်ားက လိုက္လံေဆာ္ၾသတားျမစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။

 

အမွန္တကယ္ကူးစက္ခံရသည့္အခါ၌မူ ကာကြယ္ေဆးမထိုးရေသးသူမ်ား ပ်ံလြန္ေတာ္မူၾကရ၏။ ကာကြယ္ေဆးထိုးၿပီးသူမ်ား ျပန္လည္က်န္းမာခဲ့ၾက၏။ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ ပ်ံလြန္သူမ်ားကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ ကာကြယ္ေဆးမထိုးရေသးေသာသူမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ မထိုးဘဲ ေနခဲ့ၾကေသာ သပိတ္ေမွာက္ကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ပ်ံလြန္သည္မွာ ႏွေျမာစရာမရွိေသာ္လည္း ထိုးခ်င္ပါလ်က္ မထိုးရဲ၍ မထိုးခဲ့ရေသာ အျပစ္မဲ့သံဃာေတာ္မ်ား၏အသက္ကို ႏွေျမာတသျဖစ္မိ၏။

 

အသက္အ႐ြယ္ႀကီးပါလ်က္ မပ်ံလြန္သူ၊ ေရာဂါအခံရွိပါလ်က္ မပ်ံလြန္သူ၊ ကိုယ္ခံအားနည္းပါးပါလ်က္ မပ်ံလြန္ဘဲ ကပ္ေရာဂါမွ ထေျမာက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ ကာကြယ္ေဆးထိုးထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရ၏။

 

ဤအေရး၌ ရဟန္းသံဃာတို႔၏ အခန္းက႑ကို ေမးလို၏။ ရဟန္းသံဃာတို႔သည္ ျမန္မာ့ေျမေပၚ၌ အဘယ္အခန္းက႑မွ ရပ္တည္ေနၾကသနည္း။ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ေလာ၊ ဘာသာေရးအတြက္ေလာ ေစာေၾကာၾကေစခ်င္၏။ ကာကြယ္ေဆးထိုးေပးရမည္မွာ အစိုးရ၏ တာဝန္ျဖစ္၏။ မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ထိုးခ်င္လည္း ထိုးႏိုင္၏။ မထိုးခ်င္လည္း မထိုးဘဲေနႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္သည့္အေနျဖင့္ သူတစ္ပါးေဆးထိုးသည္ကို ကန္႔ကြက္ျခင္းသည္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီပါသေလာ။ မိမိပေယာဂေၾကာင့္ မေသသင့္ဘဲ ေသသြားရသူမ်ားရွိလွ်င္ မိမိတာဝန္ မျဖစ္သေလာ။ မိမိက မည္သို႔ ျပန္လည္ကုစားရမည္နည္း။ မည္သို႔ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရမည္နည္း။ မိမိ ျပန္လည္ ေပးဆပ္လွ်င္ေကာ အသက္ျပန္လည္ ရွင္သန္ႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။ ကာကြယ္ေဆးမထိုးဘဲ ေနလွ်င္ေကာ အစိုးရကို ထိခိုက္ေစႏိုင္သေလာ၊ မထိုးဘဲေနသူသာ နစ္နာေနသေလာ၊ စဥ္းစားရန္ လိုအပ္လွေပသည္။

 

ဓမၼဝိနယအဓိပၸါယ္ကို နားလည္ေအာင္လုပ္ရန္လို၏။ ဓမၼဝိနယႏွင့္အညီ သံဃာအေပၚဆက္ဆံရန္လို၏။ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္လွ်င္လည္း ဓမၼဝိနယႏွင့္အညီ ဆန္႔က်င္ရန္လို၏။

 

အစိုးရကို ဆန္႔က်င္လိုစိတ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ပညာေရးပါမက်န္ အစိုးရလုပ္သမွ်ေသာ အရာရာကို ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ေနမည္ဆိုလွ်င္ သင္သည္ ရဟန္းေကာင္းတစ္ပါး မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါေပ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ရဟန္းေကာင္းဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္းေကာင္းတစ္ပါးျဖစ္ရန္ မည္သည့္အရာမ်ားလိုအပ္သနည္း။ ရဟန္းေကာင္းတို႔သည္ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္ေကာင္းေတာ့ၿပီေလာ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေသာ ရဟန္းတိုင္းသည္ ရဟန္းေကာင္း မဟုတ္ေတာ့ၿပီေလာ၊ သိရွိရန္ လိုအပ္လွေပ၏။

 

ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီသူကို ရဟန္းေကာင္းဟုဆို၏။ ရဟန္းေကာင္းတစ္ပါးျဖစ္ရန္ ကိုယ္ႏႈတ္အမူအရာမ်ားသည္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ ညီၫြတ္ရန္ လိုအပ္၏။

 

ရဟန္းေကာင္းမ်ား ႏိုင္ငံေရးမလုပ္သင့္သည္ကား မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေသာ ရဟန္းတိုင္းကိုလည္း ရဟန္းေကာင္းမဟုတ္ဟု စြပ္စြဲ၍မရ။ ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီၫြတ္လွ်င္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေကာင္း၏။ ဓမၼဝိနယႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေရးလုပ္လွ်င္လည္း ရဟန္းေကာင္းဟုပင္ဆိုအပ္၏။ ႏိုင္ငံေရးကို အဘယ္ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ လုပ္ၾကပါသနည္း။ စစ္သားကိုမုန္းသည္၊ အရပ္သူကို ခ်စ္သည္။ ဤသို႔ေသာ အခ်စ္၊ အမုန္းႏွင့္ႏိုင္ငံေရးလုပ္လွ်င္ေကာ ႏိုင္ငံေရးသမားေကာင္း ျဖစ္ပါမည္ေလာ။ အမွန္အားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးမည္သည္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းႀကီးေပတည္း။ ေလာကတၳစရိယဟုေခၚဆိုႏိုင္၏။ အင္မတန္မြန္ျမတ္၏။ ျပည္သူကိုအက်ိဳးမဲ့ေစလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးမဟုတ္ေတာ့၊ ျပႆနာထြန္းကားေရးသာ ျဖစ္ေလ၏။

အစိုးရကိုေတာ္လွန္လိုက ေတာ္လွန္ေစ။

တိုက္ခိုက္လိုက တိုက္ခိုက္ေစ။

ဆန္႔က်င္လိုက ဆန္႔က်င္ေစ။

လြတ္လပ္စြာ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ သံဃာကို မထိခိုက္ရန္ေတာ့ လိုအပ္၏။ အထူးသျဖင့္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ ညီၫြတ္ရန္ လိုအပ္၏။

 

ႏိုင္ငံေရးကိုယ္ေတာ္မ်ားကို ေမးလိုသည္ကား သင္တို႔၏ ရင္ထဲတြင္ ဓမၼကိန္းဝပ္ၾကပါ၏ေလာ။

သင္တို႔ေဆာင္႐ြက္ခ်က္သည္ ဝိနယႏွင့္ညီၫြတ္ၾကပါ၏ေလာ။

အတၱဗဟိုျပဳေနသမွ်၊ အာဃာတေရွ႕တန္းတင္ေနသမွ်၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း တံခြန္ထူေနသမွ် သင္တို႔ရင္ထဲတြင္ ဓမၼမရွိ။

ျပည္သူကိုထိခိုက္နစ္နာေစသမွ်၊

သံဃာကိုထိခိုက္နစ္နာေစသမွ်၊

သင္တို႔ကိုယ္တိုင္ ဝိနယကို မက်င့္၊

ဓမၼဝိနယႏွင့္မညီၫြတ္ေသာ သင္တို႔သည္ ရဟန္းေကာင္းမ်ားမဟုတ္ၾကေတာ့။

ဤသည္ကို သင္တို႔သိရွိထားရန္ လိုအပ္လွေပသတည္း။

 

အရွင္ဝီရသူ(သုံးေထာင္ျပန္)

၂၆-၁၁-၂၀၂၁













No comments:

Post a Comment