တရားမဲ့ကမၻာ (၄)
==========
ဘဝေမ့နိုင္ငံေရး
ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္သည္ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိ၊ ပဋိေဝဓဟူ၍ သုံးပါးရွိ၏။
ဗုဒၶသာဝကရဟန္းေတာ္တို႔၏ တာဝန္သည္ ဂႏၳဓုရ၊ ဝိပႆနာဓုရဟူ၍ ႏွစ္ပါးရွိ၏။ ဂႏၳဓုရကို ပရိယတၱိသာသနာေတာ္အတြက္၊
ဝိပႆနာဓုရကို ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္အတြက္ ထမ္းေဆာင္ရျခင္းျဖစ္၏။ ပဋိေဝဓသာသနာေတာ္ကား ထိုႏွစ္ပါး၏
ရလဒ္အက်ိဳးတရားပင္တည္း။
ရဟန္းေတာ္တို႔၏ ဂႏၳဓုရ၊ ဝိပႆနာဓုရတည္းဟူေသာ စာေပတာဝန္ႏွင့္ က်င့္စဥ္တာဝန္သည္
တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရာသီလုံး ထမ္းေဆာင္ရမည့္ တာဝန္မ်ားတည္း။ ေခတ္ႏွင့္မဆိုင္၊ စနစ္ႏွင့္မဆိုင္ေပ။
မည္သည့္အစိုးရပင္တက္တက္၊ မည္သည့္စနစ္ႏွင့္ပင္ အုပ္ခ်ဳပ္ အုပ္ခ်ဳပ္၊ မည္သည့္ ေခတ္ပင္ျဖစ္ေစ၊
ဂႏၳဓုရသမားက ပရိယတၱိ၊ ဝိပႆနာဓုရသမားက ပဋိပတၱိကို လုပ္ေဆာင္ေနရမည္သာျဖစ္၏။
ျမန္မာျပည္၏ ဗုဒၶသာသနာေတာ္သမိုင္းကို ၾကည့္လွ်င္လည္း သံဃာေတာ္မ်ားသည္
ဤသို႔ပင္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္ေခတ္၌လည္း အစိုးရက စာေမးပြဲက်င္းပေပးခဲ့၏။
သံဃာေတာ္မ်ားလည္း စာေမးပြဲေျဖဆိုခဲ့ၾက၏။ ကိုလိုနီအစိုးရ၊ နယ္ခ်ဲ့အစိုးရဟုဆိုကာ စာေမးပြဲကို
သပိတ္ေမွာက္ျခင္းလည္းမရွိ။ စာေျဖသံဃာမ်ားကို စာေမးပြဲမေျဖရန္ ပိတ္ပင္တားဆီးၾကျခင္းလည္းမရွိ။
သံဃာ့တာဝန္ သံဃာထမ္းေဆာင္ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးသည္
အဂၤလိပ္ေခတ္ ပထမေက်ာ္ဘြဲ႕ကို အဂၤလိပ္အေရးပိုင္ထံ၌ ရယူခဲ့ရ၏။ ဆ႒သံဂါယနာတင္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္
ကိုလိုနီေခတ္၌ ပရိယတၱိသင္ယူခဲ့ရေသာ စာခ်အေက်ာ္အေမာ္မ်ားျဖစ္ၾက၏။
အဂၤလိပ္ေခတ္၌ ရဟႏၱာတမွ် ယုံၾကည္ရေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားေပၚထြန္းကာ
ပဋိပတၱိသာသနာထြန္းကားခဲ့သည္မွာလည္း သံဃာေတာ္မ်ား မိမိတာဝန္ မိမိေက်ပြန္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတၱိစြယ္စုံထြန္းကားစြာ ျပဳေတာ္မူခဲ့ေသာ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးကို ၾကည့္လွ်င္ပင္
ေခတ္စနစ္ကသက္သက္၊ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ကသက္သက္ဆိုသည္မွာ ထင္ရွား၏။ မွန္၏။ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးသည္
စာသင္တိုက္ႀကီးမ်ားလည္း တည္ေထာင္ေတာ္မူခဲ့၏။ က်မ္းဂန္မ်ားလည္း ျပဳစုေတာ္မူခဲ့၏။ တရားပြဲမ်ားလည္း
တစ္နိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာျဖင့္ လွည့္လည္ေဟာၾကားခဲ့၏။ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားလည္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့၏။
လယ္တီဝိပႆနာတရားစခန္းမ်ားလည္း ယေန႕အထိရွိေန၏။ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးသာ အဂၤလိပ္အစိုးရကို
မေက်နပ္၍ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္လွ်င္ လယ္တီစာသင္တိုက္ႀကီးမ်ား၊ လယ္တီဒီပနီက်မ္းဂန္မ်ား၊
လယ္တီဝိပႆနာမ်ား ထြန္းကားလာလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔အတူ ထိုေခတ္သံဃာေတာ္မ်ားသာ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္လွ်င္
ဗုဒၶသာသနာသည္ ယေန႕အေျခအေနထိ ထြန္းကားေနလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သံဃာမည္သည္ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ၾကရမည္သာတည္း။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ နိုင္ငံေရးႏြယ္ေသာ၊ နိုင္ငံေရးလုပ္ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား
မရွိေကာင္းေတာ့ၿပီေလာဟု ေမးစရာရွိ၏။ အေျဖကား ရွိေကာင္းပါသည္တည္း။ ဘုရားလက္ထက္၌ပင္ရွိခဲ့၏။
ပိလိႏၵဝစ္ဆမေထရ္သည္ နိုင္ငံေရးမေထရ္တည္း။ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးက ေမာဟာဂတိလိုက္မိ၍ ဆင္းရဲသူမႀကီးသားအမိကို
ဖမ္းဆီးထားသည့္အခါ ထိုမေထရ္က နန္းေတာ္အထိ သပိတ္ပိုက္၍ လိုက္ထုတ္ခဲ့ဖူး၏။ လူဆိုးမ်ားက
ကေလးမ်ားကို ျပန္ေပးဆြဲရန္လုပ္သည့္အခါ ကေလးငယ္မ်ားကို တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ဝွက္ထားေပးခဲ့ဖူး၏။
ထို႔ေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ား ဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကတည္းက ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္၏။
ယေန႕လည္း ရွိေကာင္းသည္ဟု ဆိုျခင္းျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္ နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ား နိုင္ငံေရးလုပ္ျခင္းသည္ အစိုးရကို
ဆန့္က်င္ရန္မဟုတ္၊ အမႈမွန္ ေဖာ္ထုတ္ရန္သာျဖစ္၏။ နစ္နာသည့္ျပည္သူမ်ားကို ကယ္တင္႐ုံသက္သက္သာျဖစ္၏။
ျပည့္ရွင္မင္းမ်ားကို ဆုံးမပဲ့ျပင္လို၍သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ားသည္
အမ်ားျပည္သူနစ္နာေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို မလုပ္မိရန္ လိုအပ္၏။
ကိုဗစ္ကာကြယ္ေဆးမထိုးၾကရန္ လွည့္လည္ေဆာ္ၾသၾကျခင္းသည္ အစိုးရကို
ဆန့္က်င္႐ုံသက္သက္ထက္ပို၍ အႏၱရာယ္ႀကီး၏။ အမ်ားျပည္သူမ်ား နစ္နာဆုံးရႈံးၾကရ၏။ ထိုသို႔
လုပ္ေကာင္းေလသေလာ။
စာေမးပြဲမေျဖရဟု လိုက္လံတားျမစ္ျခင္းသည္လည္း အစိုးရကို ဆန့္က်င္႐ုံသက္သက္ထက္ပို၍
အႏၱရာယ္ႀကီး၏။ သံဃာေတာ္မ်ား နစ္နာ၏။ ထိုသို႔
လုပ္ေကာင္းေလသေလာ။
ဓမၼာစရိယ အဘိဝံသ၊ ဒြိပိဋကဓရ ဘြဲ႕ဒီဂရီမ်ားရရွိထားၾကသျဖင့္ တိုက္အုပ္၊
တိုက္ၾကပ္၊ စာခ်နာယက ရာထူးႀကီးမ်ား ရရွိထားၾကၿပီးေသာ သင္တို႔က ဓမၼာစရိယမေျပာႏွင့္၊
ငယ္၊ လတ္၊ ႀကီး စာေမးပြဲေလးပင္ မေအာင္ျမင္ေသးသည့္ စာသင္သားေလးမ်ားကို စာေမးပြဲ မေျဖခိုင္းျခင္းသည္
ဗိုက္ဝေနသူမ်ားက ဗိုက္ဆာေနေသာသူမ်ားကို ထမင္းမစားၾကႏွင့္ဟု ပိတ္ပင္တားျမစ္ေနသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊
လူခ်မ္းသာမ်ားက လူဆင္းရဲမ်ားကို စီးပြားမရွာၾကႏွင့္၊ အလုပ္ထြက္မလုပ္ၾကႏွင့္ဟု ပိတ္ပင္တားျမစ္ေနသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း
ကိုယ္က်င့္တရားေခါင္းပါးလြန္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ေနၾကေလ၏။ ဤသည္ကို သင္တို႔ သတိျပဳမိၾကပါသေလာ။
စာသင္တိုက္ေထာင္ျခင္းသည္ ပညာေရးအတြက္ျဖစ္၏။ စာဝါပို႔ခ်ေပးျခင္းသည္
စာေမးပြဲအတြက္ျဖစ္၏။ စာေမးပြဲေအာင္လွ်င္ ပညာေရးလုံေလာက္ၿပီသာတည္း။ သို႔ပါလ်က္ နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ားသည္
မိမိတို႔၏ မူလတာဝန္ ပဓာနလုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ကာ နိုင္ငံေရးအာဃာတတစ္ခုတည္းျဖင့္
ပရိယတၱိကိုေရာ စာသင္သားမ်ားကိုပါ ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့မိသားျဖစ္သြားၾက၏။
မိမိဘဝကို မိမိေမ့သြားေသာ ဘဝေမ့မေထရ္မ်ားတည္း။
အဂၤလိပ္ေခတ္တြင္ ဘြဲ႕ရခဲ့ၾကေသာ မိမိဆရာသမားမ်ား၏ေက်းဇူးေၾကာင့္
မိမိပညာတတ္ခဲ့၏။ မိမိလက္ထက္တြင္ စာေမးပြဲကို သပိတ္ေမွာက္ခိုင္းေသာေၾကာင့္ စာသင္သားမ်ား
ပ်က္စီးၾကရကုန္၏။ အခ်ိဳ႕က လူထြက္သြားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က စာမလုပ္ေတာ့။ အခ်ိဳ႕က စာသင္တိုက္သို႔
ျပန္မလာၾကေတာ့ေပ။ မိမိရရွိထားေသာ ပရိယတၱိသာသနဟိတ(အဘိဝံသ)ဘြဲ႕သည္ အဂၤလိပ္ေခတ္၌ စတင္ဆက္ကပ္ခဲ့ေသာ
ဘြဲ႕ျဖစ္၏။ ၎စာေမးပြဲသည္ အဂၤလိပ္ေခတ္၌ စတင္က်င္းပခဲ့ေသာ စာေမးပြဲျဖစ္၏။ ၎စာေမးပြဲက်င္းပရျခင္း၏
ပဓာနအေၾကာင္းတရားသည္လည္း မန္းေ႐ႊၿမိဳ႕ႀကီး စာသံေပသံမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ထြန္းကားေစလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
သံဃာေတာ္မ်ား စာသင္စာခ်ကာ ပရိယတၱိတာဝန္မ်ား ေက်ပြန္ေစလိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္
ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္မလုပ္ေတာ့မည့္အေရးကို မလိုလားေသာေၾကာင့္တည္း (ဝါ) ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္လုပ္ေစလိုေသာေၾကာင့္တည္း။
ပညာေရးကို နိုင္ငံေရးအတြက္ အသုံးခ်ခဲ့ေသာ နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ားကို
ေမးလို၏။ ပညာေရးကို ပိတ္ပင္တားဆီးေကာင္းသေလာ။ ပညာေရးကို ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္းသည္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီၫြတ္သေလာ။
ပညာေရးကို ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္းသည္ ဘုရားအလိုေတာ္က် နိုင္ငံေရးႀကီးျဖစ္သေလာ။ ပညာေရးကို
ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္းအား ဘုရားႀကိဳက္ေတာ္မူလိမ့္မည္ဟု မွတ္ထင္ေနသေလာ။ ပညာေရးကို ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္းေၾကာင့္
ရရွိနိုင္သည့္ အျပစ္မ်ားကို သင္တို႔အမွန္တကယ္ မသိမျမင္ၾကေလသေလာ။ ပညာေရးသည္ ဖြင့္ေကာင္းေသာအရာေလာ၊
ပိတ္ပင္ေကာင္းေသာအရာေလာ။ ဘုရားရွင္သည္ ပညာမ်က္စိဖြင့္ေပးရန္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူသေလာ။
ပညာမ်က္စိပိတ္ခိုင္းရန္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူသေလာ။ ဘုရားသားေတာ္မ်ားသည္ ပညာမ်က္စိပြင့္လင္းေအာင္
လုပ္ေပးရမည္ေလာ။ ပညာမ်က္စိကန္းသြားေအာင္ ပိတ္ပင္ရမည္ေလာ။ နဖူးေပၚလက္တင္၍ ေစာေၾကာၾကေစခ်င္ပါ၏။
လူသားမ်ား တရားမဲ့တိုင္း ရဟန္းမ်ား တရားမမဲ့ေစလိုပါ။ အထူးသျဖင့္
နိုင္ငံေရးသမားမ်ား တရားမဲ့တိုင္း နိုင္ငံေရးမေထရ္မ်ား တရားမမဲ့ၾကေစလိုပါ။
ဘုရားမ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္ပါ။
သာသနာေတာ္သိကၡာကိုသာ ထိန္းၾကပါ။
ငါသည္ ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္သည္ဆိုသည့္ အသိ(သမဏသညာ) အၿမဲ ရွိၾကပါဟူ၍သာ။
။
အရွင္ဝီရသူ(သုံးေထာင္ျပန္)
၃-၁၂-၂၀၂၁
No comments:
Post a Comment