တရားမဲ့ကမာၻ (၂)
`` အဇာတသတ္အေပၚ ဘုရားရွင္၏ သေဘာထား ´´
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
အဇာတသတ္လို႔ေျပာလိုက္ရင္ အဖသတ္မင္း၊ အေပါင္းအသင္းမွားသူ၊ ဆရာတင္မွားသူ၊
ဒီေလာက္ပဲသိၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာရာဇဝင္မွာ အဇာတသတ္ဟာ လူဆိုးစာရင္း ဝင္ေနခဲ့တာပါ။
သာသနာေတာ္မွာေတာ့ အဇာတသတ္ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အင္မတန္ ေက်းဇူးႀကီးမားသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရဝါဒမင္းသုံးပါးထဲက
တစ္ပါးေပါ့။ ေထရဝါဒ မင္းသုံးပါးဆိုတာကေတာ့ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးရယ္၊ အဇာတသတ္မင္းရယ္၊
သိၾကားမင္းရယ္ပါပဲ။
သာမညဖလသုတၱန္တရားေတာ္ နာယူၿပီးေနာက္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ရဲ႕ အတိမ္အနက္နဲ႔
တရားေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ကိုယ္ေတြ႕သိရွိသြားတဲ့ အဇာတသတ္ဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အပါးမွာပဲ အၿမဲေနထိုင္ပါေတာ့တယ္။
ဘုရားရွင့္အနားမွာပဲ အၿမဲေန၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားကိုပဲ အၿမဲနာယူ၊ ဘုရားရွင္ကိုပဲ အၿမဲၾကည္ညိဳေနေတာ့တာပါ။
နန္းေတာ္လည္း ကပ္တယ္လို႔ မရွိေတာ့ပါဘူး။ အရင္ကေတာ့ ထီးနန္းစည္းစိမ္ကို တပ္မက္ၿပီး ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္လြန္းလို႔
အေဖအရင္းကိုေတာင္ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်ၿပီး ညႇဥ္းဆဲသတ္ျဖတ္ခဲ့သူပါ။ အခုေတာ့ ထီးနန္းစည္းစိမ္ဟာ
ဓမၼေလာက္ အရသာမရွိဘူးဆိုတာရယ္၊ ဓမၼရဲ႕အရသာဟာ ထီးနန္းစည္းစိမ္လို မပူေလာင္၊ မမြန္းက်ပ္ဘဲ
ေအးခ်မ္းလြတ္လပ္တယ္ဆိုတာရယ္ကို မ်က္ျမင္ဒိ႒ခံစားလိုက္ရလို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္မွာပဲ
ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေတာ့တာျဖစ္ပါတယ္။
အဇာတသတ္မင္းရဲ႕ ဂုဏ္ရည္က
`` သဒၶါတရား အသာဆုံး ´´ ဆိုတာပါပဲ။ ပုထုဇဥ္လူသားေတြထဲမွာ အဇာတသတ္ထက္
ဘုရားရွင္ကိုၾကည္ညိဳသူ လုံးဝမရွိပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သဒၶါအသာဆုံးဆုရွင္လို႔ ေခၚၾကတာပါ။
ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတဲ့သတင္းၾကားေတာ့ မႉးမတ္ေတြက အဇာတသတ္မင္းႀကီးကို ခ်က္ခ်င္း
မေလွ်ာက္တင္ဝံ့ၾကပါဘူး။ အသံၾကားတာနဲ႔ အသက္ထြက္သြားႏိုင္လို႔ပါ။ ဟိုအရင္က
`` မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာင့္ကာနမ္း ´´ စနစ္နဲ႔ ခစားခဲ့ရတဲ့ မႉးမတ္ေတြဟာ အခုက်ေတာ့လည္း
`` မ်က္ႏွာညႇိဳးမွာ စိုးပါသည္ ´´ အဆင့္ထိ ေရာက္ရွိသြားၾကတာပါ။ မင္းႀကီးကို ၾကည္ညိဳသြားၾကလို႔ပါ။
သတင္းမေပးလို႔လည္း မျဖစ္။ သတင္းေပးရင္လည္း ေသသြားႏိုင္တာမို႔ အၾကပ္႐ိုက္ကုန္ၾကတဲ့
မႉးမတ္ေတြဟာ မင္းႀကီးကို ဉာဏ္ဆင္အကြက္လွည့္ရပါေတာ့တယ္။ ေဗဒင္ယၾတာကိုအေၾကာင္းျပၿပီး
ေ႐ႊစားက်င္းသုံးခုထဲ စတုမဓူအျပည့္ထည့္ထားပါတယ္။ သုဝဏၰေဒါဏိ(ေ႐ႊစားက်င္း)ဆိုတာ အခုေခတ္
တစ္ကိုယ္ေရ ေရခ်ိဳးကန္ေတြလိုပါပဲ။ ေ႐ႊသားနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ေရခ်ိဳးကန္၊ ေ႐ႊေရခ်ိဳးကန္သုံးခုေပါ့။
မင္းႀကီးကို ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ ပုံစံထူထူဝတ္ခိုင္းၿပီး ပထမကန္ထဲ ႏွစ္လိုက္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာေလးပဲေဖာ္ထားၿပီး
တစ္ကိုယ္လုံး ႏွစ္ထားအၿပီးမွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံဝင္သြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ကာ
ႏွာေခါင္းေပါက္ေလးပဲ ခ်န္ထားၿပီး မ်က္ႏွာကိုပါ ႏွစ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ မင္းႀကီးရဲ႕ေသာက ဘယ္ေလာက္ႀကီးလဲဆိုရင္
ေရကန္ထဲက စတုမဓူေတြ အေငြ႕ထြက္တဲ့အထိ ပူေလာင္သြားပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဒုတိယကန္ထဲေျပာင္းေ႐ႊ႕ေပးလိုက္ပါတယ္။ မင္းႀကီးက `` ဘာေျပာတာလဲ၊
ျပန္ေလွ်ာက္တင္စမ္း ´´ လို႔ မိန႔္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒုတိယအႀကိမ္ေလွ်ာက္ထားအၿပီးမွာလည္း ႏွာေခါင္းမွတစ္ပါး
တစ္ကိုယ္လုံးကို ထပ္ႏွစ္လိုက္ပါတယ္။ စတုမဓူေတြ အခိုးအေငြ႕ ထပ္ထြက္ကုန္ပါတယ္။ တတိယကန္ထဲေ႐ႊ႕ၿပီး
ေလွ်ာက္တင္အၿပီးမွာေတာ့ စတုမဓူေတြ အပူရွိန္မျမင့္ေတာ့ဘဲ ေႏြး႐ုံေလးပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။
ဒီအခါ မင္းႀကီးကို စတုမဓူကန္ထဲကထုတ္ ဝိုင္းဝန္းႏႉးႏွပ္ေပး၊ ေရမိုးခ်ိဳးသန႔္စင္ေပးၿပီးမွ
မႉးမတ္ႀကီးေတြ သက္သာရာရသြားတာပါ။ မႉးမတ္ႀကီးေတြသာ အခုလို မစီမံရင္ ဘုရင္အဇာတသတ္ ခ်က္ခ်င္းနတ္႐ြာစံရမွာပါ။
ဒါေတာင္ သုံးႀကိမ္သုံးခါ သတိလြတ္ကာ ေမ့ေျမာသြားပါေသးတယ္။
သတိျပန္ရလာေတာ့လည္း အ႐ူးတစ္ပိုင္းပါပဲ။ အ႐ူးတစ္ေယာက္လို လမ္းတကာေလွ်ာက္သြားၿပီး
ရင္ဘတ္စည္းတီး၊ ငိုႀကီးခ်က္မနဲ႔ ေျမႀကီးမွာလူးလွိမ့္ၿပီး ငိုေႂကြးေနေတာ့တာပါ။ တရားဦးနာယူခဲ့ရာ
ေက်ာင္းဒကာ ဆရာဇီဝကလႉဒါန္းထားတဲ့ အမၺဝန္ဥယ်ာဥ္ထဲက ဘုရားရွင္ရဲ႕ေက်ာင္းေတာ္ရာကို ေရာက္တဲ့အခါ
ဒီေနရာမွာ ငါတရားနာခဲ့တာ၊ ဒီပလႅင္မွာ ဘုရားရွင္ထိုင္ေတာ္မူခဲ့တာ၊ ဒီပလႅင္ေပၚကေန ငါ့ရင္ထဲက
ေသာကဆူးေျငာင့္ေတြကို ႏုတ္ပယ္ေပးခဲ့တာ၊ အခုေတာ့ ငါ့ကို ႏႈတ္ဆက္စကားေတာင္ မဆိုေတာ့ပါလားလို႔
ေတြ႕ကရာလူကို ေျပာျပၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္လို ငိုေနေတာ့တာပါ။
သတိဝင္လာၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ဘုရားရွင္ရဲ႕ဓာတ္ေတာ္ေတြေပးရင္ေပး၊
မေပးရင္ စစ္တိုက္မယ္လို႔ မလႅာမင္းေတြကို စစ္ေၾကညာလိုက္ပါေသးတယ္။ အခုေခတ္ေႂကြးေၾကာ္သံျဖစ္တဲ့
`` ရရင္ရ ၊ မရရင္ခ် ´´ ဆိုတာ အဇာတသတ္ကစခဲ့တာလို႔ ေျပာရမလိုပါပဲ။ ဘုရားရွင္ကိုၾကည္ညိဳလြန္းလို႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္ရဖို႔ဆို စစ္တိုက္ရတိုက္ရဆိုတဲ့
လူစားမ်ိဳးႀကီးေပါ့။
ကံေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ့ မႏုဟာနဲ႔ အေနာ္ရထာတို႔ရဲ႕ ပိဋကတ္ေတာ္စစ္ပြဲလို
ဓာတ္ေတာ္စစ္ပြဲမျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။ ဓာတ္ေတာ္ေတြကို သူရသင့္တယ္၊ ငါရသင့္တယ္ဆိုၿပီး ခုနစ္ျပည္ေထာင္မင္းတို႔
စစ္ခင္းယူၾကဖို႔လုပ္ေနခ်ိန္မွာ ေဒါဏပုဏၰားႀကီးက ဒိုင္လူႀကီးလုပ္ၿပီး အခ်ိဳးက်ေဝငွလိုက္လို႔
စစ္မီး မေတာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို ျပန႔္က်ဲသြားတဲ့ ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ျပန္လည္စုစည္းၿပီး မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔နဲ႔ အနာဂတ္သာသနာထြန္းကားေအာင္ ျဖန႔္ၾကက္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳေတြးမိတဲ့ ရဟႏၲာေတြဟာ
သိၾကားမင္းဆီ အကူအညီသြားေတာင္းၾကပါတယ္။ သိၾကားမင္းက အဇာတသတ္မင္းဆီ သြားၾကဖို႔ အႀကံျပဳလိုက္ပါတယ္။
ရဟႏၲာေတြက အဇာတသတ္မင္းဆီျပန္ႂကြလာၿပီး ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ပင့္ေဆာင္ေပးဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ၾကသလို
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ႀကီးကလည္း ဓာတုနိဓာန(ဓာတ္ေတာ္တိုက္)တည္ေဆာက္ေပးဖို႔ အကူအညီေတာင္းခဲ့ပါတယ္။
ေျပာလိုတာကေတာ့ အဇာတသတ္မင္းရဲ႕ ဘုန္းကံပါရမီကို ရဟႏၲာေတြေတာင္သိေတာ္
မမူၾကပါဘူး။ ရဟႏၲာေတြေတာင္ အဇာတသတ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို မသိမျမင္ျဖစ္ခဲ့ၾကေသးတာမို႔
တျခားလူေတြ အဇာတသတ္ကို ျပစ္မွားေနၾကတာ မဆန္းပါဘူးေနာ္။
ရဟႏၲာေတြက အဇာတသတ္ကို သတိမထားမိၾကေပမဲ့ သိၾကားမင္းက သတိထားမိတယ္ေနာ္။
သိၾကားမင္းစကားအရ `` တပည့္ေတာ္ကို အားမကိုးနဲ႔၊ အဇာတသတ္ကိုပဲအားကိုး ´´ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးအထိ
ယူမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ယူလို႔ရပါတယ္။ အဲဒီ့ေလာက္အထိ အဇာတသတ္ရဲ႕ အခန္းက႑က ေလးနက္တာပါ။
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးနဲ႔ အဇာတသတ္မင္းတို႔ ဆရာဒကာ ညီၫြတ္စြာလက္တြဲၿပီး
ဓာတ္ေတာ္တိုက္ကို ေျမေအာက္မွာတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး သိၾကားမင္းက အကူအညီမ်ားစြာ ေပးခဲ့ပါတယ္။
ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးက ပန္းေတြလည္း မညႇိဳးေအာင္၊ နံ႔သာေတြလည္း မျပယ္ေအာင္၊
ဆီမီးေတြလည္း မၿငိမ္းေအာင္ အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး ေ႐ႊေပလႊာမွာ စာေရးသားခဲ့ပါတယ္။
မေထရ္ျမတ္ႀကီး အဓိ႒ာန္ခဲ့တဲ့အက်ိဳးကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၁၈ႏွစ္ ေက်ာ္တဲ့တိုင္ေအာင္
ပန္းေတြ၊ နံ႔သာေတြ၊ ဆီမီးေတြဟာ ပြင့္သစ္စ၊ ထြန္းသစ္စကာလလိုပဲ အရာမယြင္းတည္ရွိေနတာကို
အေသာကမင္းကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
မေထရ္ျမတ္ႀကီးေရးသားခဲ့တဲ့စာေတြကေတာ့ `` ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ပိယဒါသ(ပိယဒႆီ)အမည္ရ
အေသာကမင္းလက္ထက္တြင္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္၍ ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ ထြန္းကားျပန႔္ပြားေအာင္
လုပ္ေဆာင္လိမ့္မည္ ´´ ဆိုတာပါပဲ။
ဆရာျဖစ္တဲ့ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက အဓိ႒ာန္ျခင္း၊ စာေရးသားျခင္းျပဳခဲ့သလို
ဒကာျဖစ္သူ အဇာတသတ္မင္းႀကီးကလည္း ပတၱျမားတုံးႀကီးကို ဌာပနာထားၿပီး `` ဒီပတၱျမားတုံးႀကီးကို
ယူေဆာင္ၿပီး ဓာတ္ေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္ပါေလာ့ ´´ လို႔ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
အရွင္မဟာကႆပဟာ ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ရဲ႕ ဦးစီးဦးေဆာင္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးပါ။
အဇာတသတ္မင္းကေတာ့ ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္ေထာက္ပံ့ခြင့္ရခဲ့တဲ့
ပထမဦးဆုံးသာသနာျပဳမင္းႀကီးပါ။
အဇာတသတ္မင္းႀကီးရဲ႕ေက်းဇူးေၾကာင့္ ပထမသဂၤါယနာတင္ပြဲႀကီး ေအာင္ျမင္ခဲ့ၿပီး
ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ႏွစ္ကို အမွတ္တစ္ကေန စတင္ေရတြက္ႏိုင္ခဲ့သလို ေျမေအာက္ဓာတ္ေတာ္တိုက္ကိုလည္း
ပထမဦးဆုံး တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီကေန႔ ေထရဝါဒသာသနာေတာ္ရဲ႕သက္တမ္းဟာ ၂၅၆၅ႏွစ္ ျပည့္ပါေတာ့မယ္။
လက္ရွိ ျမန္မာ့သာသနာဟာ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးရဲ႕ သာသနာလို႔ ေျပာႏိုင္သလို
အဇာတသတ္မင္းရဲ႕ ေက်းဇူးတရားလို႔လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ အဇာတသတ္ကို ဘုရားရွင္က ဘာ့ေၾကာင့္လက္ခံစကားေျပာၿပီး
တရားေဟာၾကားတယ္ဆိုတာရယ္၊ အဲဒီလို လက္ခံေဟာၾကားလိုက္လို႔ အဇာတသတ္ရဲ႕တန္ဖိုး ဘယ္ေလာက္ထိျမင့္ၿပီး
ဘယ္ေလာက္ထိ ေက်းဇူးႀကီးမားခဲ့တယ္ဆိုတာရယ္ကို သိျမင္ေလာက္ပါၿပီ။
- ဆရာတင္မွားတာေလာက္ပဲသိၿပီး ဆရာတင္မွန္ခဲ့တာကိုေတာ့ မသိဘူးဆိုရင္
- အဖသတ္ခဲ့တာေလာက္ပဲၾကည့္ၿပီး သာသနာျပဳခဲ့တာကိုေတာ့ မၾကည့္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္
- ဆိုးခဲ့မိုက္ခဲ့တာကိုပဲ ရႈျမင္ၿပီး ေကာင္းက်ိဳးျပဳခဲ့တာကိုေတာ့
မရႉျမင္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္
သင္ဟာ အဇာတသတ္ကို ျပစ္မွား႐ုံသက္သက္ေလာက္ပဲ သိတဲ့သူ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
သင့္ေက်းဇူးက သာသနာေတာ္အေပၚမွာ မူးလို႔ေတာင္ ရႉစရာမရွိေပမဲ့ အဇာတသတ္ေက်းဇူးကေတာ့
သင့္အေပၚမွာ တစ္ပုံတစ္ပင္ႀကီးဆိုတာကို သင္တစ္ေယာက္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ႏိုင္ေလာက္ပါေစဟူ၍သာ
အရွင္ဝီရသူ
25.10.2021
No comments:
Post a Comment