"ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနဟာ
လူထုေကာင္းစားေရးလား၊ လူတစ္စုေကာင္းစားေရးလား ေသေသခ်ာခ်ာကုိျပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ေဝဖန္ရမယ့္အေျခအေနျဖစ္ေနၿပီ(အပုိင္း-၃
နိဂုံး)"
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္
ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)
========================================================
ေမး- ေျမာက္ဦးက
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေဟာင္း ဦးဘိုဘိုမင္းသိုက္ အသတ္ခံရ တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဘယ္လိုသံုးသပ္
စရာရွိမလဲဘုရား။
ေျဖ- သူတို႔တစ္ေတြက
ႀကိဳတင္သတင္း ရထားပံုေတာ့ ေပၚတယ္ကြ။ မလုပ္ ေလာက္ပါဘူးဆိုၿပီး ေပါ့ဆသြားတဲ့သ ေဘာပဲ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီမွာ အႏၲ ရာယ္ရွိလို႔ဆိုၿပီး
တစ္ေနရာကို ေရႊ႕ေပး လိုက္တာကိုး။ သတင္းႀကိဳရထားပါလ်က္ လံုၿခံဳေအာင္မေစာင့္ေရွာက္တာဟာ
တာ ဝန္ရွိသူေတြရဲ႕အျပစ္ပဲ။ ဒါမ်ိဳး အေျခအ ေနေတြျဖစ္လာႏုိင္လ်က္နဲ႔ တစ္ေယာက္ တည္းသြားတာ
ကိုယ့္အျပစ္ပဲ။
ဘိုဘိုမင္းသိုက္က ဝီရသူကို တ အားနင္းခ်စ္ပုံရတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆို ေတာ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေၾကာင္း အစီရင္ခံစာေရးတာေတာင္မွ ဦးေလး၊ အရွင္ေလး၊
ဘဒၵႏၲေလး မထည့္ဘဲနဲ႔ ဝိစိတၱာဘိဝံသတို႔၊ ဝီရသူတို႔ ေရး႐ံုတင္ မကဘူး လူနာမည္ေတာင္မွ ဝင္းခိုင္ဦး
ဆိုၿပီး ထည့္လိုက္ေသးတယ္။ တကယ္ ေတာ့ လူနာမည္က ထည့္စရာမလိုဘူး ေလ။ လူနာမည္ကို ဦးမထည့္၊
ကို မထည့္၊ ေမာင္မထည့္ဘဲသံုးတာဟာ တရားခံေတြကိုမွ သံုးတဲ့အစဥ္အလာ ေလ။ လပြတၱာမွာတာဝန္က်တုန္းက
ဒီလို သံုးႏႈန္းခဲ့တာကိုလည္း သတိထားမိတယ္။ ဘိုဘိုမင္းသိုက္တစ္ေယာက္ ေရာက္ေလ ရာဘဝမွာ
ဂုဏ္ထူးဝိေသသေတြတပ္ၿပီး
တေလးတစား
အေခၚခံရတဲ့သူျဖစ္ပါ ေစလို႔လည္း ဆုေတာင္းေပးပါတယ္။
ေမး- အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔
ပတ္သက္ လို႔ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ မိတၴီလာ၊ ဝမ္းတြင္း ဘက္မွာ တစ္လင္တစ္မယားနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး
အမႈဖြင့္တာတစ္ခုေတြ႕ပါတယ္ဘုရား။
အမႈေတြကေတာ့
အရင္ကထက္စာရင္ နည္းနည္းေလး က်ဲသြားတာေတာ့ သတိ ထားမိပါတယ္ဘုရား။ အခု အရွင္ဘုရား တို႔
လက္ရွိကူညီေနရတာေတြရွိလား၊
အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေပါ့ဘုရား။
ေနာက္ အမႈေတြကို မွတ္တမ္းျပဳထား တာေတြေကာ ရွိပါသလားဘုရား။
ေျဖ- ဟိုးအရင္တုန္းက
႐ံုးကို ေရာက္ လာတဲ့အမႈေတြကေတာ့ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအ ခ်င္းခ်င္းလား လူမ်ိဳးျခားနဲ႔လားဆိုတာ
ၾကည့္တာေပါ့ေနာ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလး ေျပာ မယ္ေနာ္၊ လူမ်ိဳးျခားဆိုရင္ေတာ့ အမ်ိဳး သားေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ
ရဲရဲတင္း တင္းလုပ္ေဆာင္ေနၾကတာေပါ့။
လူမ်ိဳးတူေနတဲ့သူ၊ ဘာသာတူေန တဲ့သူေတြက်ေတာ့
ဦးဇင္းတို႔က အမ်ိဳး သားေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ မဟုတ္မ ေတာ့ဘဲ လူမႈေရးေခါင္းစဥ္ေအာက္
ေရာက္သြားတာေပါ့။ သူတို႔က်ေတာ့ ညႇိ ႏိႈင္းေပးတာရွိတယ္၊ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒ ပညာရွင္ေတြနဲ႔
ခ်ိတ္ဆက္ေပးတာရွိတယ္၊ ဒီေလာက္ပဲ ဦးဇင္းတို႔က အကူအညီေပး ႏုိင္တာေပါ့ေနာ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘာသာ တူ လူမ်ိဳးတူေနလို႔ေလ။
လူမႈေရးဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေအာက္ ေရာက္ေနတဲ့အ တြက္ေၾကာင့္ တရား႐ံုးကို ဝင္႐ႈပ္ပါတယ္ ဆိုတဲ့
သံဃနာယက လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ေတြကို ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ပါတယ္လို႔ အထင္အျမင္အလြဲခံရမွာစိုးလို႔
ကူညီ အႀကံÓာဏ္ေလာက္ေတာ့ ေပးလိုက္တာ ေပါ့။
ေမး- မန္းမေဟာ္သဓာနဲ႔
ပတ္သက္လို႔ ေပါ့ဘုရား။ ဒီရက္ပိုင္းမွာပဲ ေတြ႕ဆံုညႇိႏိႈင္း ပြဲေတြလုပ္ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။
ေက်ာင္းရဲ႕အေျခအေနေပါ့ဘုရား။
ဘယ္ေတာ့ေလာက္ စႏုိင္မယ္၊ ေက်ာင္းသားဦးေရ
ဘယ္ေလာက္ စၿပီး လက္ခံမယ္ စသည္ျဖင့္ အဲဒီအခ်က္ေတြ ေျပာလို႔ရၿပီလားဘုရား။
ေျဖ- ေက်ာင္းသားဦးေရ
ဘယ္ေလာက္ လက္ခံမယ္ဆိုတာကေတာ့ ေျပာဖို႔ခက္ ေနေသးတယ္။ စာသင္ေက်ာင္းေဆာင္ စေဆာက္ဖုိ႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလဆန္းမွာပဲ
ပႏၷက္ခ်ဖို႔ကေတာ့ ေသခ်ာသြားၿပီေပါ့။ အခုေလာေလာဆယ္ ဦးဇင္းတို႔က ဂုဏ္ ျပဳလက္မွတ္ေပးဖို႔၊
ဧည္သည္ေတြ နား ဖို႔ေတာ့ ဧည့္ႀကိဳေဆာင္ေလး လုပ္ထား တယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ခုအလုပ္သမား တန္းလ်ားတို႔၊
ဂိုေဒါင္တို႔၊ အင္ဂ်ီနီယာ႐ံုး တို႔ေဆာက္ဖို႔လည္း ပစၥည္းေတြဝယ္ထား ၿပီေပါ့။
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၄ ရက္ေန႔အစည္းအ ေဝးၿပီးတာနဲ႔
ပႏၷက္ခ်မယ့္ရက္ သတ္မွတ္ လို႔ရပါၿပီ။
ေမး- မန္းမေဟာ္သဓာေက်ာင္းနဲ႔
ပတ္ သက္ၿပီး တခ်ိဳ႕အႀကံျပဳတာေပါ့ဘုရား။ ေက်ာင္းသားေတြကို ျမန္ျမန္လက္ခံၿပီး၊ အေဆာက္အဦေတြ
ေနာက္မွ လုပ္လို႔ ရႏိုင္မလားေပါ့ဘုရား။ မႏၲေလးမွာ ျမန္ ျမန္ဖြင့္ေစခ်င္ေနတဲ့ သူေတြက
အႀကံေပး ၾကတာေပါ့ဘုရား။ ေက်ာင္းေဆာင္ၿပီးမွ ပဲ လက္ခံမလား၊ ေစာၿပီးလက္ခံဖို႔ေတြ ေကာ
ရွိႏိုင္မလားဘုရား။
ေျဖ- ကိုယ္ပိုင္အထက္တန္းေက်ာင္း
ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အားလံုးျပည့္စံုမွ ဖြင့္ခြင့္ရွိတာေပါ့ေနာ္။
ဘကေက်ာင္းေတြလို မဟုတ္ဘူးေလ။
ကိုယ္ပိုင္အထက္တန္းေက်ာင္း စံမီေအာင္ အကုန္ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ခြင့္ျပဳခ်က္က်ၿပီး
ဖြင့္လို႔ရမယ့္ လုပ္ငန္းျဖစ္ေနတယ္။ အဲ ေတာ့ ဦးဇင္းတို႔က အားလံုးၿပီးမွပဲ ေက်ာင္းသားေတြကို
ေၾကာ္ျငာၿပီး လက္ခံ လို႔ရမွာေပါ့ေနာ္။
ေက်ာင္းမဖြင့္ခင္မွာေတာ့ ဝါခင္း ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း
မိန္႔ထား တယ္။ ဦးဇင္းတို႔ ဝိုင္းေတာ္သားေတြ ကလည္း သေဘာတူထားတယ္။
အဲဒါ ဘာလဲဆိုရင္ ဒီဦးဇင္းတို႔ မေဟာ္သဓာေက်ာင္းတည္ရွိရာ
ေက်း ရြာေတြေပါ့၊ မေဟာ္သဓာေက်ာင္းက ေက်ာက္ေခ်ာင္းရြာမွာရွိတယ္၊ အုပ္စုက ေရႊစာရံအုပ္စု။
အဲဒီအုပ္စုထဲက ေက်ာင္းသူေက်ာင္း သားေတြအတြက္ေတာ့
ညဘက္မွာ သင္ ၾကားမႈေတြျပဳလုပ္ေပးမယ္၊ ေန႔ဘက္မွာ လည္း လိုအပ္တဲ့ ပညာေရးပိုင္းမွာ အကူ
အညီေတြ ေပးသြားမယ္။ ဒါေတြကို ၂ဝ၁၈-၁၉ ပညာသင္ႏွစ္မွာ စေတာ့မွာ ပါ။
သူကေတာ့ လက္ေရြးစင္မဟုတ္ ဘဲ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားတုိင္း
တက္ ခြင့္ရွိတဲ့ ပညာေရးေပါ့ေနာ္။ မေဟာ္သဓာ က်ေတာ့ ဝင္ခြင့္ေတြ ဘာေတြေျဖၿပီးမွ
လက္ေရြးစင္လက္ခံမယ့္
စနစ္ေပါ့။
ေမး- ၿပီးခဲ့တဲ့
ရက္ပိုင္းအတြင္းကပဲ ေရႊက်င္ဂိုဏ္းရဲ႕ အစည္းအေဝးလုပ္တာ ေတြ႕ရပါတယ္ဘုရား။ အစည္းအေဝးက
ဘာသတင္းေတြၾကားလဲ၊ သာသနာအ တြက္ ဘာေတြလုပ္မယ္လို႔ သိရပါသလဲ ဘုရား။
ေျဖ- အဲဒါက်ေတာ့
ေရႊက်င္နိကာယ အစည္းအေဝးလို႔ေခၚတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ မွာေတာ့ ဗီဒီယိုဖိုင္ေတြလည္း ၾကည့္ရပါ
တယ္။ ၾကည္ညိဳစရာ အင္မတန္ေကာင္း တာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ ဆရာေတာ္ သံ ဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ၾသဝါဒကိုလည္း
ဦးဇင္း တို႔နားေထာင္ရပါတယ္။ အင္မတန္မွတ္ သားစရာေကာင္းတာေပါ့။
ထူးျခားတာေလးက နန္းက်ဘုရင္ တစ္ပါးေပါ့၊ သမၼတေဟာင္းတစ္ဦးကို
အစီအစဥ္ထဲမွာထည့္ၿပီးေတာ့ သံဃာ ေတာ္ေတြကို ဖူးေျမာ္ခြင့္ၾကည္ညိဳခြင့္
ေပးတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြက
ၾသဝါဒ ေပးတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ေလးထည့္ထား တာေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတာေပါ့။
အဲဒါေလးနဲ႔ဆက္ၿပီး ေတြးမိတာ က ရာထူးဆိုတာလည္း
ရွိေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သမၼတေဟာင္း တစ္ဦးကို သံဃာေတာ္ေတြက ဒီေလာက္ ေတာင္ခ်စ္ၾကပါလား၊
သံဃာေတာ္ေတြ ခ်စ္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား အက်ဳိးျပဳမူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့လို႔ပါလဲ စသည္ျဖင့္ေတြး
မိတာေပါ့။
ေနာက္ လက္ရွိတာဝန္ရွိတဲ့သူေတြ က သံဃာေတာ္မ်ားမ်ားစီစဥ္တဲ့ပြဲ
အ ခမ္းအနားေတြမွာဆိုရင္ လက္ေရွာင္ၾက တယ္ေပါ့။ ဘာေၾကာင့္မ်ား လက္ေရွာင္ ၾကတာလဲ၊ သာသနာ့တာဝန္
ငါ့တာဝန္ လို႔ ခံယူမထားလို႔လား၊ ဒီလို သံဃာ ေတာ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးထိေတြ႕ဆက္ဆံခြင့္ ရတာကိုပဲ
တျခားတျခားေသာဘာသာ ေတြက အျပစ္ျမင္မွာစိုးလို႔လား ဒါမ်ိဳး ေတြ၊ ေတြးစရာေလးေတြကေတာ့ ဆက္
စပ္ၿပီးေတာ့ ေပၚလာတာေပါ့ေနာ္။
ေမး- ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာရွိရင္
ေျပာ ေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ- ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနဟာ
လူထုေကာင္းစားေရးလား၊ လူတစ္စု ေကာင္းစားေရးလား ေသေသခ်ာခ်ာကို ျပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ေဝဖန္ရမယ့္
အေျခ အေနျဖစ္ေနၿပီ။
ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးစီးပြားကို
လိုလားလို႔ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ ေနတာလား၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ တစ္ ဖြဲ႕ တစ္ပါတီကို လိုလားလို႔
ႏုိင္ငံေရးလုပ္ ေနတာလား၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို ၿခံဳငံု ၿပီးသံုးသပ္ရင္ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသ
လို ထင္ရွားပါတယ္။
ေမး- အမ်ိဳးသားေရးသမားေတြအတြက္
လည္း ၾသဝါဒစကားေလး မိန္႔ၾကားေပး ပါဦးဘုရား။
ေျဖ- အဖြဲ႕အားလုံးနဲ႔
ပူးေပါင္းလုပ္ပါ။ အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးမွ တညီ တၫြတ္တည္း လုပ္ၾကပါ။ ႏြားကြဲရင္
က်ားဆြဲမယ္ဆိုတဲ့သတိ အၿမဲထားရွိပါ။
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ
ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္

No comments:
Post a Comment