Wednesday, July 26, 2017

“သမုိင္း၏တရားခံ (အခန္းဆက္-အပုိင္း-၈)(ဇာတ္သိမ္း)”

“သမုိင္း၏တရားခံ (အခန္းဆက္-အပုိင္း-၈)(ဇာတ္သိမ္း)”
===============================
ေထာင္တြင္းလက္ရာေလးပါ။
၂၀၀၃ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလအထိသာ ျဖစ္ပါသည္။
ဤမွာဘက္အတြက္ ဒုတိယအုပ္ေရးရပါဦးမည္။
ေထာင္မွထြက္ခါစ အြန္လုိင္းနာမည္ႀကီးေဆာင္းပါးပါ။
အနီေတြသူေကာင္းျပဳၾကတဲ့ စာမူေပါ့။
စာမူခြင့္ျပဳခ်က္ လြတ္လပ္လာတဲ့အခါ စာအုပ္အျဖစ္တရားဝင္ ထုတ္ေဝလုိက္ပါတယ္။
အုပ္ေရေသာင္းခ်ီ ရုိက္ႏွိပ္ခဲ့ပါတယ္။
မဟနက ကမၻာေအးသုိ႔ ေခၚယူသတိေပးျခင္း မလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း မစုိးရိမ္တုိက္သစ္ ပထမမဟာနာယက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေကသရာဘိဝံသအား ဤစာအုပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးသူကုိေခၚယူသတိေပးရန္  တာဝန္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ပထမ မဟာနာယကဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေကသရာဘိဝံသကလည္း ဓမၼဘာဏကေက်ာင္း၌ အျခားေသာ မဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားေရွ႕ေမွာက္မွာပင္ ဤစာအုပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေနာက္ေနာင္ ထပ္မံရုိက္ႏွိပ္ျခင္း ျဖန္႔ခ်ိျခင္း လုံးဝမလုပ္ဖုိ႔ ေမတၱာကရုဏာေရွ႕ထား၍ ဆုံးမေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ သမုိင္း၏တရားခံစာအုပ္ကုိ ဆက္လက္ျဖန္႔ခ်ီမႈမျပဳေတာ့ဘဲ ယခုမွသာ အြန္လုိင္းမွာ စတင္ ျပန္လည္ လႊင့္တင္လုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယတြဲထပ္ေရးပါဦးမည္။
မဘသအေရး ဝီရသူအေရး ၉၆၉ အေရး အမ်ဳိးသားေရး ဘာသာသာသနာအေရး မဟန ၄၇ ပါးထဲက အာဏာရွင္ဆန္ေသာ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ ဘာမွမလုပ္ေသာ အစုိးရကုိမ်က္ႏွာလုပ္တတ္ေသာ ဘုရားမ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္  လာဘ္လာဘမ်က္ႏွာကုိသာၾကည့္ေသာ အဂတိတရားလုိက္စားေသာ အက်င့္ပ်က္ျခစားေသာ မတရားဆုံးျဖတ္ေသာ သာသနာေတာ္ကုိ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ႀကံစည္ေနေသာ အစုိးရအားကုိးနဲ႔မုိက္ေနေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ မဟနအမည္ခံထားသူေတြအေၾကာင္းေတာ့ ပယ္ပယ္ႏွယ္ႏွယ္ေရးပါ ေတာ့မည္။
ယခုမွစ၍ သမုိင္း၏တရားခံ နိဒါန္းမွ ၿပီးဆုံးသည္အထိ အခန္းဆက္ လႊင့္တင္ပါေတာ့မည္။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
19.7.2017
PM 12:23
==========================================================
“အမ်ဳိးယုတ္ ျမည္းေကာင္မ်ား”
မဟနအဖြဲ႕မွ ဆရာႀကီးမ်ားသာ ရာထူးဂုဏ္ေမာက္ၾကသည္မဟုတ္။ ၄င္းတုိ႔၏တပည့္ႀကီးမ်ားကလည္း စိန္နားကပ္ေရာင္ႏွင့္ ပါးေျပာင္တတ္ၾကေသးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ၿမဳိ႕ေလးတစ္ၿမဳိ႕သုိ႔ တရားေဟာၾကြသြားစဥ္ ထုိၿမဳိ႕မွ ဒကာမ်ားက စိန္နားကပ္ကုိယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား အပါးဝပုံကုိ ဝုိင္းဝန္းေလွ်ာက္ၾက၏။
လမ္းေဘးခ်ရပ္ထားသည့္ကားကုိ စိန္နားကကုိယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားကားက ပြတ္ဆြဲသြားသည္။ ကားဆရာမ်ားက ေျပးလာၾကသည့္အခါ စိန္နားကပ္ကုိယ္ေတာ္ႀကီးမ်ား ကားေပၚကဆင္းလာၿပီး ဘာလဲ ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဘာလုပ္ခ်င္လဲ၊ ငါတုိ႔က VIP ခရီးစဥ္ႏွင့္လာတာဟု ေဒါသတႀကီး ရန္ေတြ႕ေလသည္။ ကားႀကီးကလည္း အေကာင္းစား၊ ကားဘီးႀကီးမ်ားကလည္း အျပင္သုိ႔ကားထြက္ေန၍ သူတုိ႔ကား ဘာမွ်မျဖစ္ေသာ္လည္း ပြတ္ဆြဲခံရသည့္ကားေလးမွာ အေနာ္နာသြားခဲ့ရေပသည္။ လူလုိသူလုိ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းလွ်င္လည္း ေက်နပ္ဖြယ္ရွိေသးသည္။
ယခုမူ လူပါးဝလြန္း၏။ ဆူးႏွင့္ဖက္ဥပမာကုိ ဆင္ျခင္မိ၍သာ နစ္နာသည့္ဘက္က အေလွ်ာ့ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္၏။
ကားေပၚက ကုိယ္ပုိင္စာတန္းဘြဲ႕တံဆိပ္ စာတန္းႀကီးကလည္း လန္႔စရာေကာင္းလွ၏။ မဟနဆရာႀကီးမ်ား၏ ကုိယ္ရံေတာ္ႀကီးမ်ားကသာ ေထာင္လႊားၾကသည္မဟုတ္၊ တုိင္းအဆင့္၊ ၿမဳိ႕နယ္အဆင့္မွ ဆရာႀကီးမ်ား၏ သက္ေတာ္ေစာင့္ႀကီးမ်ား၊ တပည့္ႀကီး တပည့္ေလးမ်ားကလည္း ေထာင္လႊားတတ္ေလသည္။ ဤေခတ္သည္ကား သီလေခတ္မဟုတ္၊ သုတေခတ္ျဖစ္၏။ အပၸမာဒေခတ္မဟုတ္၊ ပမာဒေခတ္ျဖစ္၏။ ျဗဟၼစုိရ္ေခတ္မဟုတ္၊ အာဏာေခတ္ျဖစ္၏။ သႏၲဳ႒ီ သေလႅခေခတ္မဟုတ္၊ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပဳိင္ေခတ္ျဖစ္၏။ ဂါရဝနိဝါတေခတ္မဟုတ္၊ အတၱမာနေခတ္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရာထူး၊ အာဏာရွိသူမ်ားသည္ ရာထူးႀကီးလွ်င္ ႀကီးသေလာက္၊ အာဏာႀကီးလွ်င္ ႀကီးသေလာက္ ေမာက္မာၾကေလသည္။ ရာထူးအာဏာမဟုတ္ပါဘဲ စည္းစိမ္ႀကီးသူမ်ားပင္ စည္းစိမ္ဂုဏ္ေမာက္တတ္ၾက၏။ တစ္ေန႔ ကၽြႏ္ုပ္ဆြမ္းစားေနစဥ္ ကၽြႏ္ုပ္ဆရာ၏ ေက်ာင္း၌ ဒကာမတစ္ေယာက္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ေလွ်ာက္ထားသံကုိ ၾကားေနရ၏။ ဆ ြမ္းစားေနရင္းျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္ထြက္မၾကည့္မိ။ ကၽြႏ္ုပ္ဆရာ၏ကားက ဂ်စ္ကားျဖစ္သည္။ ထုိဂ်စ္ကားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ဆရာကုိလာႀကဳိစဥ္ လမ္းမွာ ယာဥ္မေတာ္မဆထိခုိက္မႈျဖစ္ၾကသည္။ မီးပြဳိင့္က မီးနီျပသည့္အခါ အရွိန္မသတ္ႏုိင္၍ ေရွ႕တည့္တည့္မွရပ္ထားသည့္ကားကုိ ဝင္တုိက္မိျခင္းျဖစ္၏။ ေျပေျပလည္လည္ ေတာင္းပန္စကား ေျပာလုိက္လွ်င္ ျပႆနာသည္ ထုိေနရာ၌ပင္ ၿပီးခဲ့မည္ျဖစ္သည္။ ယခုမူ လာႀကဳိေသာ တပည့္ေလးက သတၱိရွိရင္ ေက်ာင္းအထိလုိက္ခဲ့ဟု စိန္ေခၚေလ၏။ ကားပုိင္ရွင္ဒကာမမွာ ထက္ျမတ္သူျဖစ္ေပမည္။ ယာဥန္ထိန္းရဲကုိ ကားေပၚတင္ကာ စိန္ေခၚလုိ႔ တိမ္ေပၚထိ လုိက္ခဲ့ေပသည္။
ဆရာသမားႏွင့္ေတြ႕သည့္အခါ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စဥ္ ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ စိန္ေခၚလုိ႔ တိမ္ေပၚထိလုိက္ခဲ့ျပန္ေတာ့လည္း စိန္ေခၚသူက မထုိးသတ္ဝံ့ျပန္ေခ်။ ဆရာ့ေရွ႕တြင္ ကုပ္ကုပ္ကေလး ေနရရွာေလ၏။
ဆရာသမားျဖစ္သူမွာ တပည့္မေကာင္း ဆရာေခါင္းဆုိသလုိ ကုိယ့္ဘက္ကမွားခဲ့သည့္အတြက္ ေခါင္းေအး ေအးထားၿပီး ေျပာသမွ်ကုိ နားေထာင္ေပးရွာ၏။ ဒကာမေလွ်ာက္ၿပီးသည့္အခါ တပည့္ေလးအား ေမးေလသည္။
တပည့္ေလးက ေၾကာက္၍ ဘူးခါေလး၏။ ထုိအခါ ဒကာမက ကုိယ္ေတာ္ေယာက်္ား တပည့္ေတာ္မိန္းမ၊ ကုိယ္ ေတာ္ေယာက်္ားျဖစ္ပါလ်က္ ဘာလုိ႔ေယာက်္ားစကားမေျပာတာလဲ ေျပာင္ရွင္းေလ၏။ ကုိယ္ေတာ္ေလးမွာ ကုိယ့္ဘက္ကမွားခဲ့မိသည့္အတြက္ ဒကာမကုိပင္ ရင္မဆုိင္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ ဆရာသမား၏ ေျဖရွင္းပုံကလည္း မွတ္သားစရာေကာင္းလွသည္။ ကဲ ဘုန္းႀကီးဘက္က မွားခဲ့ၿပီ။ တပည့္ေလး ကုိယ္စား ဘုန္းႀကီးကပဲ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဘုန္းႀကီးက ဘာမ်ားေဆာင္ရြက္ေပးရပါဦးမလဲဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ ပင္ကုိယ္ကပင္ ရဟန္းသံဃာဆုိလွ်င္ ၾကည္ညဳိရင္းစြဲရွိၿပီးသားျဖစ္၍ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက တုိးရႈိးေတာင္းပန္ ေနသည့္အခါ ဒကာမ၏ေဒါသအာဃာတမ်ား ခ်က္ခ်င္းလႊင့္စင္ကာ ေက်နပ္သြားခဲ့ေပသည္။ တပည့္ေတာ္မ အေလ်ာ္ေတာင္းဖုိ႔လုိက္လာတာမဟုတ္ပါဘူးဘုရား ရုိေသစြာ ရွိခုိးဦးခ်ၿပီး ျပန္သြားေလ၏။
ႏုိင္ငံေရး၌ပင္ျဖစ္ေစ သာသနာေရး ဘာသာေရး၌ပင္ျဖစ္ေစ မတရားမႈကုိ ေခါင္းငုံ႔ခံမေနဘဲ ထုိဒကာမလုိ သတၱိရွိေစခ်င္ပါသည္။
ဝိေဒမင္းကုိ မာန္တင္းရန္ေထာင္ ပုတ္သင္ေစာင္သုိ႔ ဟူေသာ မဃေဒဝလုိပင္ အသျပာတစ္ျပားမွ်ျဖင့္ မင္းစည္းစိမ္ကုိအန္တုကာ မာန္ေထာင္သူမ်ား ရွိတတ္ၾက၏။
ေရွးအခါက အာဇာနည္သိေႏၶာျမင္းတုိ႔အား စပ်စ္သီး စသည့္သစ္သီးမ်ားကုိ အရည္ညွစ္ၿပီး အရည္သာတုိက္ေလသည္။ က်န္ေနေသာ သစ္သီးခြံ၊ သစ္သီးဖတ္မ်ားကုိ ေရႏွင့္ေရာၿပီး သိေႏၶာျမင္းတုိ႔၏ ကုိယ္ရံေတာ္ျမည္းေကာင္မ်ားကုိ တုိက္ေလသည္။ အမ်ဳိးျမတ္သည့္ သိေႏၶာျမင္းတုိ႔မွာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ မ်ားကုိ ဦးဦးဖ်ားဖ်ားစားရေသာ္လည္း အမ်ဳိးျမတ္၍ မာန္မမူၾက၊ မေထာင္လႊားၾကေပ။ သိေႏၶာျမင္းတုိ႔၏ အက်န္အၾကြင္းကုိသာ စားရေသာျမည္းေကာင္မ်ားကား အမ်ဳိးယုတ္ၾကသူမ်ားျဖစ္၍ အဆီယစ္ၿပီး နန္းရင္ျပင္တစ္ခုလုံး၌ ခုန္ေပါက္ေျပးလႊားၾက၊ တုိးေဝွ႔ကန္ေၾကာက္ၾကသျဖင့္ နန္းေတာ္ရင္ျပင္ အက်ည္းတန္ေအာင္ မာန္မူေထာင္လႊားၾကေလသည္။ သိေႏၶာျမင္းကဲ့သုိ႔ ေကာင္းေကာင္းစားရ၊ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စားရလွ်င္ကား ဆုိဖြယ္ရာမရွိေပ။ (ဒုတနိပါတ္၊ အသဒိသဝဂ္၊ ဝါေလာဒကဇာတ္)
ကေရာ္ကမည္၊ စာက်ည္က်ည္လွ်င္၊ ၾကည္တျမျမ၊ ေသာမနျဖင့္ ေရွးကျမင္းမင္း၊ ေလာင္းသနင္းစား၊ စားၾကြင္း ေသာက္်န္၊ ေထြးအန္စြန္႔လတ္၊ မစင္ဖတ္ကုိ၊ စားတတ္ရရုံ၊ ယစ္မူးပုံျဖင့္ ဟီတုံဟန္တုံ၊ ခြါစုံကန္ေပါက္၊ လြန္ေျမာက္ျမဴးၾကြ၊ အားခြန္ျပ၍၊ ေျပးၾကခုန္လႊား၊ ျမည္းယုတ္မ်ားသုိ႔၊ တရားမတည္၊ ေလာ္လီျမဴးရႊင္၊ မ ေလဘင္တည့္။ (မဃေဒဝ၊ စာပုိဒ္ ၄၂၉)
“သမုိင္းတရားခံ”
ဤသုိ႔လွ်င္ မဟာနာယကဆရာေတာ္မ်ားသည္ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးကုိဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္မႈ မရွိဘဲ လ်စ္လ်ဴရႈထားျခင္း၊ ၄င္းအဖြဲ႕၌ပင္ မသန္႔ရွင္းသူမ်ား ပါဝင္ေနျခင္း၊ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကုိေရြးခ်ယ္ရာ၌ သံဃာ့ဆႏၵကုိ မခံယူျခင္း၊ ဓမၼဝိနယမ႑ဳိင္ကုိ အေလးမထားျခင္း၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ား မတရားဆုံးျဖတ္မႈမ်ား ျပည့္လွ်ံေနျခင္း၊ အဓမၼကုိ အကာအကြယ္ေပးထားျခင္း၊ သံဃာထုအေပၚ အာဏာကုိ အလြဲသုံးစြဲအႏုိင္က်င့္ ေနျခင္း၊ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ မက်င့္သုံးဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ကုိ က်င့္သုံးေနျခင္း၊ ရဟန္းပ်ဳိအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္လုိ သံဃာထု၏ ေလးစားမႈကုိ မခံယူရျခင္း၊ ဘြဲ႕တံဆိပ္သာသနာထူေထာင္ၿပီး ဘုရားသာနသာကုိ ဖ်က္ဆီးေနျခင္း၊ စာေပစိစစ္ေရးကုိ ေဘာင္ခတ္ၿပီး ဓမၼကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳထားျခင္း၊ သံဃာထုေဘးကင္းလုံၿခဳံေအာင္ အကာအကြယ္မေပးႏုိင္ျခင္း၊ သာသနာအက်ဳိးကုိ မသယ္ပုိးဘဲက်ဳိးရွာေနျခင္း၊ ပထမျပန္စာေမးပြဲမ်ားကုိ တုိင္းစစ္ျပည္နယ္စစ္ ခြဲထုတ္၍ ပရိယတၱိသာသနာကုိ ဖ်က္ဆီးေနျခင္း၊ ဓမၼဘက္မွာမရပ္တည္ဘဲ အဓမၼဘက္မွာ ရပ္တည္ေနျခင္း၊ ၄င္းတုိ႔၏ လက္ရုံးတပည့္ႀကီးမ်ားက တုိင္းသူျပည္သားေတြကုိ အႏုိင္က်င့္ေနျခင္း ဤသုိ႔ေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ပ်က္စီး ယုိးယြင္းရျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေယာမင္းႀကီးဦးဖုိးလႈိင္သည္ ရာဇဓမၼသဘဂၤဟက်မ္းကုိ ျပဳစုခဲ့၏။ ထုိက်မ္း၌ ျမန္မာ့အေျခခံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစည္းမ်ဥ္းကုိ အျပည့္အစုံတင္ျပထား၏။ ဦးဖုိးလႈိင္ကား ယေန႔ေခတ္ လူေပါင္း(၁၀၀၀)ေက်ာ္ပါဝင္၍ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါးမွေရးဆြဲရေသာအေျခခံဥပေဒကုိ တစ္ေယာက္တည္း ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဦးဆုံး ဒီမုိကေရစီဖခင္ႀကီးျဖစ္ေလ၏။ သက္ဦးဆံပုိင္ဘုရင္စနစ္ကုိ စာေပအႏုပညာျဖင့္ ေတာ္လွန္ခဲ့ေသာ ဒီမုိကေရစီေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီးျဖစ္၏။ သူျပဳစုေသာ ဒီမုိကေရစီမွာ ပုံတူကူးယူထားသည့္ မူပြားဒီမုိကေရစီမဟုတ္၊ ႏုိင္ငံ၊ လူမ်ဳိး ဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ႏွင့္ အံဝင္ခြင္က်ေအာင္ စီစဥ္ထားေသာ ယုိးဒကားပတ္ပ်ဳိးသာျဖစ္၏။ သက္ဦးဆံပုိင္ဦးဖုိးလႈိင္အေနျဖင့္ သက္ဦးဆံပုိင္ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ အႏၲရာယ္ကင္းေရး၊ ျပည္သူလူထု လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အဝေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီး ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေရးတုိ႔ကုိ ေရွးရႈဦးတည္၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္၏။
ေအဒီ(၁၇)ရာစုတြင္ အဂၤလန္ျပည္ ေခတ္ေဟာင္းေတာ္လွန္ေရး ပါလီမန္ေခါင္းေဆာင္ Cromwell(ကရြမ္းဝဲ) က ပထမခ်ားလ္ဘုရင္ကုိ ေသဒဏ္ေပးကာ ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့၏။
ေအဒီ(၁၈)ရာစုတြင္ ျဖစ္ပြားေသာ ျပင္သစ္အေရးေတာ္ပုံႀကီးေၾကာင့္ သက္ဦးဆံပုိင္ Louis14(လူဝီဘုရင္ ၁၄)ႏွင့္ မိဖုဘရားကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က စက္တုိင္တင္၍ ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့၏။
ဒီမုိကေရစီေခတ္ေရစီးေၾကာင္းသည္ ကမၻာတလႊားသုိ႔ စီးဆင္းေနေပရာ ျမန္မာျပည္၌ သက္ဦးဆံပုိင္ဘုရင္ စနစ္ေတာ္လွန္ေရးေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ ထုိဘုရင္မ်ားကဲ့သုိ႔ အႏၲရာယ္မျဖစ္ေစရန္အလုိ႔ငွာ မင္းမ်ဳိးမင္းႏြယ္ကုိ ကာကြယ္လုိေသာေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပျခင္းျဖစ္၏။ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္မွာမူ အထူးေျပာစရာ မလုိေခ်။ ဦးဖုိးလႈိင္ကုိ အျပည့္အဝေထာက္ခံအားေပးခဲ့သူမွာ ကင္းဝန္မင္းႀကီးဦးေကာင္း ျဖစ္၏။ ထုိစနစ္ကုိ စုဖုရားလတ္ အမ်က္ေတာ္ရႈ၍ ပယ္ခ်လုိက္၏။ ၁၂၄၀ ခုႏွစ္၌ တင္သြင္းရာ မလုိက္နာခဲ့သျဖင့္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၌ မင္းႏွင့္ တုိင္းျပည္တစ္ခုလုံး ကၽြန္ဘဝေရာက္ခဲ့ရ၏။ (ညဳိျမ-ကုန္းေဘာင္ရွာပုံေတာ္၊ ၄၉၆၊၇)
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔၏ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ဤစာတမ္းကုိျပဳစုပါသည္။ အတၱႀကီး၍ အျမင္က်ဥ္းလွ်င္ စုဖုရားလတ္လုိ ပယ္ခ်ႏုိင္ပါသည္။ အတၱပါးလႊာ၍ အျမင္ႀကီးအျမင္က်ယ္ပါမူ အျပဳသေဘာႏွင့္ ေဝဖန္အႀကံျပဳ၍ အနာဂတ္သာသနာ၏ အေျခခံအုဋ္ျမစ္ကုိ စနစ္တက် ခုိင္မာေအာင္လုပ္သင့္ပါသည္။
အကယ္၍ ေရာဂါေပါင္းစုံ ဝင္ေရာက္ေနသည့္ ဂိလာနသာသနာကုိ အခ်ိန္မီမကုစားပါလွ်င္ သမုိင္း၏ တရားခံသည္ စုဖုရားလတ္ပင္ျဖစ္ေပမည္။ သမုိင္း၏ လက္ညႈိးထုိး က်ိန္ဆဲမႈကုိ ခံရပါလိမ့္မည္။ သာသနာႀကီး နာတာရွည္ေရာဂါဆုိးႀကီးျဖင့္ ပ်က္စီးရပါလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ သမုိင္း၏ တရားခံအစစ္သည္ သင္ကုိယ္တုိင္ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
မွတ္ခ်က္
မဟာနာယကအဖြဲ႕၌ မင္းကြန္းဆရာေတာ္၊ မေကြးဆရာေတာ္၊ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ကဲ့သုိ႔ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စုံၿပီး သာသနာအက်ဳိးကုိ တကယ္သယ္ပုိးသည့္ ဘုရားသားေတာ္အစစ္ႀကီးမ်ားကုိ မရည္ညႊန္းပါ။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤစာတမ္းကုိ ေမာ္စကုိၿမဳိ႕မွာ ေရးသားပါသည္။ ဤစာမူထြက္ရွိလာေသာအခါ၌ စနစ္မေျပာင္း ေသးလွ်င္ တစ္ေခါက္ေဂ်ာင္းရေပဦးမည္။ ထုိအခါ ေမာ္စကုိသုိ႔ ဒုတိယမၸိေျခဦးလွည့္ခြင့္ေပးေတာ္မူေသာ ဆရာႀကီးမ်ားကုိ ေက်းဇူးတင္ရေပဦးမည္။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
==========================================================
Mongrel Donkeys
            The masters from Ma-ha-na ( the State Buddhist Council of the Buddhist Monks) are too self-conceited of their authoritative power and so are their junior authoritative monks throughout the country. When I went to a little town for preaching, the public of the town told me that the authoritative monks are very rude and they bully the public. The authoritative monk’s car dredged and scratched along the edges of the parked car beside the street. When the drivers nearby ran toward the monk’s car, he got off the car and said angrily, “What? What do you want to do? We are making the VIP trip’’. When the drivers gave a glance at the monk’s car, it was grand, expensive VIP car with the letters of religious title on the windscreen. The drivers had to give up arguing although their friend’s car had some damages.
            Not only the State-level authorities monks are self-conceited but also their junior monks who hold the authority in all division and in townships, are also conceited.
            Today is the Age of “Thuta’’, not the Age of “Thida’’ ( that is, today the persons of letters or knowledgeable persons are more favorable than the persons who keep ethics or right moral principles). Today is the Age of “Pamarda”, not the Age of  “Appamarda” (that is , today, the persons who are not aware of Buddha’s teachings are much more than the persons who are aware of Buddha’s teachings).. Today is the Age of “Ana”, not the Age of “Brahmaso” (that is , today, the persons who hold authoritative person are more favorable than the well-behaved persons who treat others with loving kindness (metta), with compassion or sympathy (karuna), and with the pleasing mood of sharing others’ success or prosperity. This is the Age of “Gontu Gonpyai”( competition of ranks and riches), not the Age  of  “ Thantuthithaleikha”, (that is , in Burmese society today, compared the persons who are content with all they have had with the persons worship the  competition of power with others, the number of the latter are more than the former). Today is the Age of  “ Atta Manmana”, and the Age of “Garawa Niwarta” (that is , the persons who seek self-interest and proud of their rank and properties are much more than the persons who pay respect to the elders or high-rankers and treat the underlings or low-rankers  with loving kindness  and compassion). Therefore, the higher the rank, the richer a person is and the haughtier he is.
            One day while I am having breakfast, a women is speaking alone to my teacher venerable monk. She is complaining about the rude and brazen manners of my teacher’s driver. My teacher’s car is a jeep-car. When the driver was going to come and fetch my teacher, he had a road-accident at a traffic point on his way. When the traffic-light turned to red, the driver could not control his speed and hit the car in front of him. He did not solve the problem peacefully. Instead, he told the other car-owner rudely, “Come and see me Ma Soe Yein monastery if you dare enough”. As a result, the woman, the owner of the car that the driver hit, complained about it. My teacher asked his driver about it. The driver was afraid of my teacher’s anger and replied that he did not hit the woman’s car. Then, the woman angrily said, “ You are a man but I am woman. Why not you say manly words even though you are a man?” At last my teacher Venerable monk told the woman, “Well, my driver was wrong. I must apologize to you on behalf of my driver, what can I do for you for that?” As soon as the woman heard a monk’s apologetic words, she was pleased with it and all that she said was--' I did not come here for the damage'. Then she paid homage to my teacher and went off. I would like you to have courage to face the unjust and unfair deeds in politics, in religion, just like that woman, the car-owner.
            Once upon a time, people squeeze the fruits such as grapes and feed the juices to the flying horse and then the remaining skins of the fruits are mired with water, and they feed the donkeys, the bodyguards of the flying horse. The flying horses “Theindaw” are not proud of themselves for having the best food but the donkeys, who had to eat the remains of the flying horses “Theindaw”, are highly vainglorious of themselves and ran around the palace compound.
            (Duke Nipat, Athaditha vaggo, varlodake Jataka)
The Culprit of the History
            The facts that cause the defacement of the Theravada Buddhist monks and Theravada Buddhism are as below :
(1) The members of the State Buddhist Council of the Buddhist Monks neglect to take legal action against the spoilt monks.
(2) There are spoilt monks even in the Government for the monks (or the State Buddhist Council of the Buddhist monks or Ma-Ha-Na)
(3) Members of Ma-Ha-Na are selected without the votes of the mass of the monks.
(4) Members of Ma-Ha-Na neglect Dhamma vinaya Mandaig (practicing the original principle of Buddha)
(5) In all stages of authorities in Ma-Ha-Na, there are bribery and corruption and  unfair judgments.
(6) Ma-Ha-Na practices autocracy, without practicing democracy.
(7) Ma-Ha-Na doesn’t receive the respect of the mass of the monks.
(8) Ma-Ha-Na destroys Buddha’s religion, setting of the religion of conferring the religious titles to the improper monks or laymen
(9) Ma-Ha-Na prohibits the publication of the books on Dhamma of Buddha
(10)                    Ma-Ha-Na cannot safeguard the security of the mass of the monks
(11)                    Ma-Ha-Na seeks self-interest without doing anything for the propagation of Theravada Buddhism
(12)                    Ma-Ha-Na separates the examination centers for pa-hta-ma-pyan (first scriptures)examination of the monks and produces disqualified monks who do not know Buddhist scriptures very well.
(13)                    Ma-Ha-Na is on the side of “Addhama” (unjust and unfair persons or things), not on the side of  “Dhamma” (just and fair persons or things)
(14)                    Members in the cub-committees of Ma-Ha-Na bully the public.
In 1240 Burmese Era, U Pho Hlaing, the Minister of Yaw fiefdom , wrote the book called “ Yarza Dhamma Thingaha Kyan”. In the book, he completely presented the rules and regulations of Basic Administration of Burma.U Pho Hlaing is the  father of Burmese Democracy as he , without anyone’s help, drew up the constitution which had to be drawn by over 1000 people who takes  nearly two decades to complete it . He is a democracy revolutionist who rebelled against the monarchy system. The democracy system he presented in  his book is not a carbon copy of those from foreign lands,  but one that is arranged to coincide with Burma, its nationalities ,cultures and religion. In his book, U Pho Hlaing first presented to implement the human right of the public and to safeguard the king and his royal blood.
      In 17C AD, in England , the revolutionist cut the head of the king Charles the first.
      In 18C AD, revolution of France broke out and the king Louis 14 and his queen were executed by the parliament.
      The stream of democracy is flowing all over the world. The kings in other countries were faced with danger but U Pho Hlaing presented what  in his book is to safeguard the lives of the king and his royal blood. At that time U Kaung, the minister of King, back up U Pho Hlaing. Su Phayar Latt, the Chief queen of Khin Thibaw, did not like the democracy system introduced in the book of U Pho Hlaing. U Pho Hlaing presented his book on administration in line with democracy to the king and queen but the book was ignored. In Burmese Era 1247, the king and the whole country became the colony of the British,
      ( Nyo Mya, In search of Kone Baung Dynasty, page-496-7)
      I wrote this book called “ The Culprits of the History” for the good sake of our future Theravada Buddhism. If you were very selfish and narrow minded, you can reject my proposals just as the queen Su Phayar Latt. If you are broad-minded you may criticize my book with constructive mind and point me out. Foundation of the future religion should be firmly constructed. If the disease-inflicting Theravada Buddhism is not cured in time the culprit of the Burmese history will be Su Phayar Latt Theravada Buddhism will die of chronic disease. If so, you will be none other than the culprit of the Burmese history.
Note         :           This book is not intended for the Venerable monks suchas
                              Venerable monk Mingun
                              Sayardaw, Magway Sayadaw and Masoeyein Sayadaw who are morally honorable, well-learned and who really work for the propagation of the religion, Theravada Buddhism.
                  ( I wrote this book in the  cell. When the book comes out, if the policy of the members of Ma-Ha-Na remain unchanged, I have to go to prison for the second time. If so,thanks to the authoritative monks in Ma-Ha-Na who will kindly grant me permission to go to jail for the second time).


No comments:

Post a Comment