Wednesday, November 25, 2015

“အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ၏ အႏွစ္သာရမ်ား (၃)”


တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သံုးျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒ
အခန္း(၆)ခန္း၊ ပုဒ္မေပါင္း (၂၁)ခု ပါဝင္သည္။
အိမ္ေထာင့္သစၥာခုိင္ၿမဲေစေရး၊ မယားအမ်ားအျပားယူ၍ လူဦးေရ စုေဆာင္းကာ မူဆလင္ႏုိင္ငံထူေထာင္ရန္ ႀကံစည္အားထုတ္ေနေသာ ဂ်ီဟဒ္ဝါဒီ မူဆလင္မ်ား၏ အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား မယားၿပဳိင္ဒုကၡ ကင္းေဝးေရးတုိ႔ကုိ ေရွး႐ႈရည္႐ြယ္သည္။

တားျမစ္ခ်က္မ်ား
၁ဝ။     ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ ျဖစ္ေစ၊ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာအရ ျဖစ္ေစ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ျဖစ္ေစ၊ လင္ႏွင့္မယား တစ္ဦး သုိ႔မဟုတ္ တစ္ဦးထက္ပုိ၍ တရားဝင္ထိမ္းျမားၿပီးသည့္ ေယာက္်ား သုိ႔မဟုတ္ မိန္းမသည္ အဆုိပါထိမ္းျမားမႈ တည္ၿမဲေနစဥ္ကာလအတြင္း ဤ ဥပေဒအာဏာတည္သည့္ေန႔မွစ၍ အျခားသူတစ္ဦးႏွင့္ ထပ္မံ ထိမ္းျမားျခင္း မျပဳရ သုိ႔မဟုတ္ လင္မယားအျဖစ္ တရားမဝင္ေနထုိင္ ေပါင္းသင္းျခင္း မျပဳရ။

၁၁။     ေယာက္်ား သို႔မဟုတ္ မိန္းမသည္ ယခင္က ထိမ္းျမားခဲ့ဖူးလွ်င္ ယင္းသုိ႔ ထိမ္းျမားခဲ့ဖူးေၾကာင္း အသိေပးေၾကညာ၍ ယခင္အိမ္ေထာင္ႏွင့္ တရားဝင္ကြာရွင္းျပတ္စဲၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ခုိင္မာသည့္ အေထာက္အထား တင္ျပႏုိင္လွ်င္ အျခားသူတစ္ဦးႏွင့္ ထပ္မံ၍ ထိမ္းျမားႏုိင္သည္။

၁၂။ မည္သူမွ် ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ ျဖစ္ေစ၊ ကုိးကြယ္ရာဘာသာအရ ျဖစ္ေစ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားမႈအတည္ျဖစ္ေနစဥ္ ထပ္မံ၍ ထိမ္းျမားမႈမျပဳရ၊ သုိ႔မဟုတ္ လင္မယားအျဖစ္ တရားမဝင္ ေနထုိင္ေပါင္းသင္းျခင္း မျပဳရ။
ျပစ္ဒဏ္မ်ား

၁၃။     မည္သူမဆုိ ပုဒ္မ ၁ဝ သို႔မဟုတ္ ပုဒ္မ ၁၂ ကုိ ေဖာက္ဖ်က္ က်ဴးလြန္ေၾကာင္း ျပစ္မႈထင္ရွား စီရင္ျခင္းခံရလွ်င္ ထုိသူကုိ ခုနစ္ႏွစ္ ထက္မပုိေသာ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။

၁၄။     တည္ဆဲဥပေဒမ်ား တစ္ရပ္ရပ္အရျဖစ္ေစ၊ ကုိးကြယ္ရာဘာသာ အရ ျဖစ္ေစ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားမႈအတည္ျဖစ္ေနစဥ္ လင္ သုိ႔မဟုတ္ မယားသည္ အျခားသူႏွင့္ ထပ္မံ၍ ထိမ္းျမားလွ်င္ ဤဥပေဒအရ အိမ္ေထာင္ေရး ျပစ္မႈကုိ က်ဴးလြန္ျခင္းျဖစ္၍ က်န္သည့္မယား သုိ႔မဟုတ္ လင္က လင္မယားကြာရွင္းခြင့္ ရွိသည္။

၁၅။     ပုဒ္မ ၁၄ အရ လင္မယား ကြာရွင္းရာတြင္ အိမ္ေထာင္ေရး ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူသည္ ႏွစ္ဦးပုိင္ပစၥည္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၎၏အခြင့္အေရးမ်ား ဆံုး႐ႈံးျခင္း ခံရမည္။

၁၆။     ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ ျဖစ္ေစ၊ ကုိးကြယ္ရာဘာသာအရ ျဖစ္ေစ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားၿပီးေသာ ေယာက္်ားတစ္ဦးသည္ အဆုိပါ ထိမ္းျမားမႈအတည္ျဖစ္ေနစဥ္ အျခား မိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ ထပ္မံ၍ထိမ္းျမားပါက တရားမဝင္ ထိမ္းျမားျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ေနာက္မိန္းမသည္ ထုိေယာက္်ား၏ အေမြကုိ ဆက္ခံခြင့္ မရွိေစရ။ ေနာက္မိန္းမယူသည့္ ေယာက္်ားသည္လည္း ပထမမိန္းမႏွင့္ ေနာက္မိန္းမတုိ႔၏ အေမြကုိ ဆက္ခံခြင့္ မရွိေစရ။

၁၇။     မည္သူမဆုိ ဥပေဒတစ္ရပ္ရပ္အရ ျဖစ္ေစ၊ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာအရ ျဖစ္ေစ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအရ ျဖစ္ေစ ထိမ္းျမားၿပီးေသာ ေယာက္်ား သုိ႔မဟုတ္ မိန္းမတစ္ဦးဦးသည္ အဆုိပါ ထိမ္းျမားမႈ အတည္ျဖစ္ေနစဥ္ ယင္းထိမ္းျမားမႈကုိ ထိမ္ခ်န္၍ အျခားေယာက္်ား သုိ႔မဟုတ္ မိန္းမတစ္ဦးကို ထပ္မံထိမ္းျမားပါက ၁ဝ ႏွစ္ထက္မပုိေသာ ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ရမည့္အျပင္ ေငြဒဏ္လည္း ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
မယားရွိပါလ်က္ ေနာက္ထပ္မယားထပ္ယူလွ်င္ ထုိလင္ကုိ ေထာင္ဒဏ္ အလြန္ဆံုး ခုနစ္ႏွစ္ထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
မယားရွိေသာ္လည္း လူပ်ဳိေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေနာက္ထပ္ မယား ထပ္ယူလွ်င္ ထုိလင္ကုိ ေထာင္ဒဏ္ဆယ္ႏွစ္ထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
မယားရွိပါလ်က္ ေနာက္ထပ္မယားတစ္ေယာက္ကုိ တရားဝင္ယူ ျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ တိတ္တိတ္ပုန္းယူလွ်င္ (အေျမႇာင္ထားလွ်င္) ထုိလင္ကုိ ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
မယားရွိေသာ္လည္း လူပ်ဳိေယာင္ေဆာင္ကာ ေနာက္ထပ္ မိန္းမတစ္ေယာက္ႏွင့္ တိတ္တိတ္ပုန္း ေနထုိင္လွ်င္ ထုိလင္ကုိ ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္ထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
ဆုိလုိသည္မွာ မယားရွိေၾကာင္း အတိအလင္းေျပာၿပီး ေနာက္ထပ္ မယားယူသည္ျဖစ္ေစ၊ အေျမႇာင္ထားသည္ျဖစ္ေစ မယားရွိပါလ်က္ မရွိသေယာင္ လူပ်ဳိဟန္ေဆာင္ၿပီး အျခားမိန္းမတစ္ဦးႏွင့္ လင္ မယားလုိ ေပါင္းသင္းေနထုိင္သည္ျဖစ္ေစ ထုိလင္ကုိ အလြန္ဆံုး ေထာင္ဒဏ္ခုနစ္ႏွစ္အထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။
မယားရွိပါလ်က္ မရွိသေယာင္ လူပ်ဳိဟန္ေဆာင္ၿပီး ေနာက္မယား ထပ္ယူလွ်င္ ေနာက္မယားကလည္း လူပ်ဳိထင္ၿပီး လက္ခံမိလွ်င္ ထုိလင္ကုိ အလြန္ဆံုး ေထာင္ဒဏ္ဆယ္ႏွစ္ထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။ ေငြဒဏ္ ခ်မွတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ကန္႔သတ္ခ်က္မရွိပါ။
ေဖာက္ျပန္ေရးသမား လင္ေယာက္်ားသည္ ပုိင္ဆုိင္မႈ အားလံုးကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္။ မိမိခြဲတမ္းကုိပါ မယားအားေပးခဲ့ရမည့္အျပင္ သားသမီးစရိတ္ လုိအပ္ပါက ေထာက္ပံ့ေပးရဦးမည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိမယားႏွင့္ တရားဝင္ကြာရွင္းျပတ္ဆဲၿပီးမွ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလွ်င္ အိမ္ေထာင္ဆက္မည္မွ်မ်ားျပားသည္ျဖစ္ေစ ဤဥပေဒႏွင့္ ၿငိစြန္းမႈ မရွိပါ။
မယားျဖစ္သူက လက္ရွိလင္ႏွင့္ ကြာရွင္းျခင္းမျပဳရေသးဘဲ ေနာက္အိမ္ေထာင္ႏွင့္ လုိက္သြားလွ်င္လည္း ထုိမယားကုိ ေထာင္ဒဏ္ ခုနစ္ႏွစ္အထိ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္။

အႏွစ္သာရမ်ား
  အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား ေခါင္းပါးသြားႏုိင္ျခင္း၊ အိမ္ေထာင္ေရး အ႐ႈပ္အေထြးမ်ား ကင္းရွင္းသြားႏုိင္ျခင္း၊ မယား အမ်ားအျပားယူ၍ ဘာသာဝင္ဦးေရ တုိးပြားေအာင္ အားထုတ္မႈမ်ားကုိ ဟန္႔တားႏုိင္ျခင္းစေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားကုိ ခံစားခြင့္ရရွိမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)


“တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သံုးျခင္းဆုိင္ရာဥပေဒ   အဘယ့္ေၾကာင့္ လုိအပ္သနည္း”
          အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒေပၚေပါက္ေရး ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၾကရာတြင္ တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သံုးျခင္းဆုိင္ရာ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းရန္ အဘယ့္ေၾကာင့္လိုအပ္သနည္းဆုိသည္ကုိ ၂ဝ၁၄ခုႏွစ္က ထုတ္ေဝခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူ (မစိုးရိမ္)၏ ''အမ်ဳိးေစာင့္ ဥပေဒ''စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားအား ျပန္လည္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။            
 (အယ္ဒီတာအဖြဲ႕၊ အတုမရွိဂ်ာနယ္)

အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒရွိ ဥပေဒခြဲေလးရပ္တြင္ အိမ္ေထာင့္သစၥာ ခုိင္ၿမဲျခင္း ဥပေဒတစ္ရပ္ ပါဝင္ပါသည္။ ¤င္းကုိ တစ္လင္တစ္ မယားစနစ္က်င့္သုံးျခင္းဆုိင္ရာဥပေဒဟုလည္း ေခၚဆုိပါသည္။

မူဆလင္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ေသာ ျမန္မာတုိင္းရင္းသူမ်ား အိမ္ရွင္မအခြင့္အေရး ဆုံး႐ႈံးမႈမွ ကာကြယ္ရန္ ရည္ရြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မူဆလင္မ်ားသည္ မယားအမ်ားႀကီးယူေလ့ရွိပါ သည္။ ပထမဦးဆုံး မယားျဖစ္သူသည္ တုိင္းရင္းသူ ျဖစ္ေနပါလဆင္ မယားႀကီးအျဖစ္ အသိအမွတ္အျပဳမခံရပါ။ မယားႀကီးအခြင့္အေရး မရရွိပါ။ လူမ်ဳိးမတူေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိပါသည္။ မူဆလင္ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္သူက အငယ္ဆုံးမယားပင္ ျဖစ္ေနလင့္ကစား မူဆလင္မယားကသာလွ်င္ မယားႀကီးျဖစ္ခြင့္ ရွိပါသည္။

မႏၲေလးတုိင္း၊ ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕နယ္၌ ဆူးေလကုန္းရြာႀကီး တစ္ရြာရွိပါသည္။ ေက်ာက္ဆည္ႏွင့္ ျမစ္သားၾကားရွိ ရန္ကုန္- မႏၲေလး ကားလမ္းေဟာင္းေဘးမွာ ရွိပါသည္။ ကုလားရြာႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိရြာႀကီး၌ မူဆလင္ ဦးခင္ေမာင္သက္သည္ မယား (၁၃)ေယာက္ ယူထားပါသည္။ မူဆလင္မယား တစ္ေယာက္သာ ပါပါသည္။ က်န္(၁၂)ေယာက္မွာ တုိင္းရင္းသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ မယားအမ်ားႀကီးယူႏုိင္ေစရန္ အားေပးအားေျမႇာက္ျပဳသည့္ ေထာက္ပံ့ေရးအဖြဲ႕မ်ားက ကူညီေနပါသည္။

ျမင္းၿခံခရုိင္၊ ႏြားထုိးႀကီးၿမဳိ႕နယ္၊ ဖက္ခူးရြာသူ ညီအစ္မဝမ္းကြဲ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ႏြားထုိးႀကီးၿမဳိ႕သူတစ္ေယာက္သည္လည္း မူဆလင္ ဦးခင္ေမာင္သက္၏ မယား(၁၃)ေယာက္တြင္ ပါဝင္ပါသည္။ ထုိရြာသူမ်ားသည္ ယခုအခါ အသက္(၈ဝ)နီးပါး ရွိေနၿပီ ျဖစ္ကာ အသက္(၈ဝ)ျပည့္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္စဥ္ေထာက္ပံ့ေငြ (၁၄)သိန္းရရွိမည့္အေရးကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါသည္။
မူဆလင္မ်ား မယားအမ်ားအျပားယူျခင္းမွာ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ဦးေရ တုိးပြားေရးသာ အဓိကျဖစ္ပါသည္။ ကာမရာဂ ျဖင့္ အစၥလာမ့္သာသနာကုိ ထူေထာင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ထူေထာင္ေနၾကျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားတြင္ စင္းလုံးေခ်ာ ကုလားရြာႀကီးမ်ား အလြန္အမင္း ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္ လာခဲ့ၾကပါသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပုိင္း၊ ေျမာက္ပုိင္း၊ အေရွ႕ ပုိင္း၌ မူလရွမ္း/ဗုဒၶရြာႀကီးမ်ားသည္ ယခုအခါ စင္းလုံးေခ်ာ ကုလားရြာႀကီးမ်ား ျဖစ္သြားၾကေလသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပုိင္း ွွဗ ဌာနခ်ဳပ္တည္ရာ ဝမ္တုိင္းေဒသမွာဆုိလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာဟူသမွ်ကုိ အိမ္၊ ဆုိင္မငွားေရး၊ ေျမမေရာင္းေရး စည္းကမ္းခ်က္မ်ားပင္ ထုတ္ျပန္ခံထားရပါၿပီ။

မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕မွ က်ဳိက္မေရာၿမဳိ႕သုိ႔ သြားရာ လမ္းတစ္ေလ်ာက္ရွိ လမ္းေဘးဝဲယာ ရြာႀကီး(၁၇)ရြာသည္လည္း မြန္/ဗုဒၶ၊ ကရင္/ဗုဒၶ၊ ကရင္/ခရစ္ယာန္၊ ဟိႏၵဴ/ဗုဒၶ မွ မူဆလင္ /အစၥလာမ္ျဖစ္သြားေသာ ကုလားရြာႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ လူဦးေရတုိးပြားမႈႏႈန္း တရိပ္ရိပ္တက္လာရျခင္းမွာ မယားအမ်ားအျပားယူၾကသည့္ စနစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔အျပင္ မယားအမ်ားအျပားယူျခင္းေၾကာင့္ မယားမ်ား အတိဒုကၡ ေရာက္ၾကရပါသည္။ (ျမန္မာ့ထုံးတမ္းအစဥ္အလာ ျဖစ္ေသာ တစ္လင္တစ္မယားယဥ္ေက်းမႈအရ) လင္ေယာက်္ားမ်ား ေနာက္မယားယူေတာ့မည့္ အေျခအေနမ်ဳိး ေတြ႕ျမင္ရလွ်င္၊ မယား ျဖစ္သူက ရန္ျပဳျခင္း၊ တရားစြဲျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကေသာ္လည္း မူဆလင္မယားမ်ားကမူ ဘာသာတရား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္ေသာ ေၾကာင့္ ငုံ႔ခံေနရ ရွာေပသည္။ မူဆလင္ႏွင့္အိမ္ေထာင္ျပဳေသာ တုိင္းရင္းသူမ်ားသည္ အေၾကာက္တရားျဖင့္သာ ငုံ႔ခံေနၾကရပါသည္။ အလႅာရွင္ေတာ္ ျမတ္၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ တန္ခုိးေတာ္ အမိန္႔အာဏာေအာက္မွာ ေက်ာက္႐ုပ္အသြင္ ပုံစံအခ်ခံထား ရပါသည္။

မူဆလင္မ်ားအိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္ တုိင္းရင္းသားမ်ား ကဲ့သုိ႔ သားမွတ္မွတ္ မယားမွတ္မွတ္ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ျခင္း၏ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းျဖစ္ေသာ ခ်စ္ျခင္းတရားသက္သက္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ေနာက္ကြယ္၌ ႀကီးမားေသာ အႀကံအစည္မ်ား အႀကံ ဆုိးမ်ား ရွိေနၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔သည္ မယားမ်ား၏ မိခင္ဘာသာတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္းၾကပ္သည့္ စည္းကမ္းမ်ား ထုတ္ျပန္ထားကာ မလွန္ႏုိင္ေအာင္ ႏွိပ္ကြပ္ေလ့ရွိပါသည္။ ခ်စ္သူ ကုိ အလုိလုိက္ရမည့္အစား ခ်စ္သူကုိ လူစာရင္းပင္မသြင္းတတ္ ၾကေပ။ ႏြားမမ်ားကဲ့သုိ႔ သားေမြးေပး႐ုံအတြက္သာ အသုံးခ်တတ္ ၾကပါသည္။
မယားအမ်ားစနစ္၏ေနာက္ကြယ္ရွိ အႀကံဆုိးမ်ားကုိ တားျမစ္ေရးႏွင့္ ၎တုိ႔အႀကံဆုိးကုိ မသိရွိၾကေသာ တုိင္းရင္းသူ ေလးမ်ားေရွ႕ေရးကုိ ကာကြယ္ႏုိင္မည့္အရာမွာ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္သာ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္လင္တစ္မယားစနစ္က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ အမ်ဳိးသားလုံၿခဳံေရး ကုိ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္သည့္ ေရွ႕ေဆာင္ႏုိင္ငံတစ္ခုမွာ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံငယ္ေလး ျဖစ္ပါသည္။ စင္ကာပူႏုိင္ငံ၌ ေနာက္အိမ္ေထာင္ တစ္ခု ထပ္မံထူေထာင္လုိသူမ်ားက အစုိးရထံေလွ်ာက္လႊာတင္ရ ပါသည္။ အမ်ဳိးသား၏ ေနာက္ေၾကာင္းႏွင့္ လက္ရွိမယားအေျခ အေနတုိ႔ကုိ ေစ့စပ္သပ္ရပ္စြာ စုံစမ္းၾကပါသည္။ လက္ရွိမယားက ဘာသာတရားခြင့္ျပဳခ်က္အရ သေဘာတူလုိက္ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မလြန္ဆန္ႏုိင္၍ ခြင့္ျပဳလုိက္ရ သည္ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္အိမ္ေထာင္ တစ္ခု ထပ္မံထူေထာင္ခြင့္ မျပဳပါ။ ထုိစနစ္ေၾကာင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံ သည္ မေလးရွားႏုိင္ငံႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ေသာ္လည္း လူမ်ဳိးေရး ဝါးၿမိဳမႈကုိ မခံခဲ့ရသလုိ အဓိက႐ုဏ္းမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားလည္း မေပၚေပါက္ေတာ့ပါ။ ထာဝရတည္ၿငိမ္ကာ ထာဝရေအးခ်မ္း သာယာသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္လင္တစ္မယား စနစ္ကုိ အမ်ဳိးသားလုံၿခဳံေရးဥပေဒဟုပင္ ဆုိႏုိင္ပါသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ၌ ထုိစနစ္မရွိေသာေၾကာင့္ မေလးရွားမွ စိမ့္ဝင္ လာသူမ်ားက မိန္းမ်ားမ်ားယူ ကေလးမ်ားမ်ားေမြး (မ်ားမ်ားယူ၊ မ်ားမ်ားေမြး)စနစ္ျဖင့္ လူဦးေရထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့ၾကကာ ယခုဆုိလွ်င္ ထုိင္းေတာင္ပုိင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ၿခိမ္းေျခာက္ႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိင္းေတာင္ပုိင္း၌ မူဆလင္ ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တုိးပြားလာေသာေၾကာင့္ ထုိင္းျပည္သူမ်ားသည္ အစၥလာမ့္ဒဏ္ကုိ အႀကီးအက်ယ္ လွိမ့္ခံေနရေပသည္။ ကမၻာေပၚ၌ျပည္သူမ်ားကုိ ပစ္မွတ္ထားတုိက္ခုိက္ျခင္းျဖင့္ ဘာသာေရးႏုိင္ငံ ထူေထာင္ခဲ့ ၾကသည္မွာ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ တစ္မ်ဳိးတည္းသာရွိပါသည္။ ¤င္းတုိ႔ အၾကမ္းဖက္မႈေၾကာင့္ ထုိင္းေတာင္ပုိင္းမွ ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူအေပါင္း အသက္ဆုံး႐ႈံးခဲ့ရသည္မွာ (၆ဝဝဝ) ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

လူဦးေရ အခ်ဳိးအစားက ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားလွ်င္ ေသခ်ာေပါက္ အၾကမ္းဖက္ခံရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ရခုိင္ျပည္နယ္၊ ေမာင္ေတာၿမဳိ႕ကုိ ဝင္စီးၾကသည့္ ၂ဝ၁၃ အေရးအခင္းသည္လည္း မေဝးေသးသည့္ျဖစ္ရပ္၊ မေျခာက္ေသးေသာ ေသြးစက္တုိ႔၏ သင္ခန္းစာေကာင္းတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားမ်ား၊ ႏုိင္ငံသားမ်ားအားလုံး၏ ဘဝ လုံၿခဳံေရးအတြက္ အသက္အုိးအိမ္စည္းစိမ္ကုိ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မည့္အေရးမွာ အမ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒလာ တစ္လင္ တစ္မယားစနစ္က်င့္သုံးျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

တုိင္းရင္းသားမ်ားက တစ္လင္တစ္မယားစနစ္ကုိ က်င့္သုံး လွ်င္ တုိင္းရင္းသားမဟုတ္ေသာ ႏုိင္ငံသားမ်ားကလည္း တစ္လင္ တစ္မယားစနစ္ကုိသာ က်င့္သုံးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာ တရား၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရဟုဆုိကာ အခြင့္အေရးပုိ၍ မယူသင့္ပါ။ တုိင္းရင္းသားမ်ားက မယားအမ်ားအျပား ယူေနၾကၿပီး ႏုိင္ငံသား မ်ားကုိ မယားတစ္ေယာက္သာ ယူရမည္ဟု တင္းၾကပ္ေနလွ်င္ မတရားရာ က်ပါသည္။ မမွ်တရာ က်ပါသည္။ ယခုဥပေဒကား တုိင္းရင္းသားႏွင့္ အခြင့္အေရးတန္းတူ ေပးထားေသာေၾကာင့္ တရားသည္သာျဖစ္ပါသည္။ မွ်တသည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ တရား မွ်တ ဟူေသာစကားကုိ ဤေနရာ၌ သုံးစြဲျခင္းသည္သာ ပုိ၍မွ်တ မည္ျဖစ္ပါသည္။

ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)


No comments:

Post a Comment