ကမာၻေက်ာ္ဆရာေတာ္၏ ကမာၻမေက်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚမ်ား (၃၂)
“ေပးဆပ္ပါရေစ ေမြးရပ္ေျမ”
-----------------------------------------------
စာေရးသူ၏ဇာတိသည္ မႏၲေလးတုိင္း ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕ျဖစ္သည္။
စာေရးသူ၏ ဖခင္(ခမည္းေတာ္)သည္ စက္မႈလယ္ယာ(ထြန္စက္ေမာင္း) ဝန္ထမ္းျဖစ္သည့္အားေလ်ာ္စြာ
ဖခင္တာဝန္က်ရာၿမဳိ႕ေတာ္မွာ ေမြးဖြားေသာေၾကာင့္ ၿမဳိ႕သားျဖစ္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္း
ရဟန္းေတာ္အမ်ားစုသည္ ရြာသားမ်ားျဖစ္ၾကေပသည္။ ဖခင္တာဝန္က်ရာ ေက်းရြာတစ္ခုမွာ စာေရးသူကို
ေမြးဖြားလွ်င္ စာေရးသူလည္း ရြာသားတစ္ဦးျဖစ္မည္သာ။
စာေရးသူ အမ်ဳိးသားေရးလုပ္ေသာေၾကာင့္
မိခင္အေပၚမွာလည္း တာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ ဆရာသမားအေပၚမွာလည္း တာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးအေပၚမွာလည္း
တာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားေပၚမွာလည္း တာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ ဇာတိေျမအေပၚေတာ့
တာဝန္ေက်ခဲ့သည္ဟု ယူဆမိေပသည္။
စာေရးသူသည္ အထက(၁) ေက်ာင္းသားေဟာင္းျဖစ္ပါသည္။
၁၉၈၄-၈၅ ခုႏွစ္ အ႒မတန္းအထိ ေက်ာင္းေနခဲ့ပါသည္။ နဝမတန္းတက္ခ်ိန္၌ သာသနာ့ေဘာင္မွာပဲ အၿမဲေနေတာ့မည္ဟု
ဆံုးျဖတ္လုိက္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆက္မတက္ျဖစ္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရးသူသည္
အထက(၁) ဆရာ ဆရာမမ်ားအေပၚ တာဝန္ေက်ခဲ့သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲက်င္းပသည့္အခါတုိင္း
လွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ဓမၼခရီးတစ္ေထာက္အျဖစ္ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးအမည္ျဖင့္
ဖြင့္ထားေသာ ထမင္းဆုိင္မွာ ခဏနားပါသည္။ ထိုထမင္းဆုိင္၌ အထက(၁) အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုကို
ဖတ္လုိက္ရပါသည္။ ေၾကာ္ျငာပါ ဖုန္းနံပါတ္ကိုဆက္၍ စံုစမ္းၾကည့္ရာ မူလတန္း အလယ္တန္း၌ အတူစာသင္ခဲ့ရေသာ
ငယ္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ လာေတြ႔ပါသည္။ ၎ႏွစ္မွစ၍ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲက်င္းပျဖစ္သည့္အခါတုိင္း
စာေရးသူက ဆရာ ဆရာမမ်ားအား ေက်းဇူးဆပ္ခြင့္ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ ငါးတန္းမွ
ရွစ္တန္းအထိ ေက်ာင္းေနခဲ့စဥ္က အထက(၁)၌ တာဝန္က်ခဲ့ေသာ ဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ စာေရးသူတုိ႔အတန္းကို
ကိုင္တြယ္ခဲ့ေသာ အတန္းပိုင္ႏွင့္ ဘာသာျပဆရာ ဆရာမမ်ားကို ဦးစားေပးလွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။
စာေရးသူေက်ာင္းထြက္ၿပီးသည့္ေနာက္၌ တာဝန္က်ခဲ့ေသာ အၿငိမ္းစား ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုလည္း အမ်ားႏွင့္တန္းတူ
လွဴဒါန္းခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူကိုယ္တုိင္တက္ေရာက္ကာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို အားေပးႏႈတ္ဆက္ခဲ့ဖူးပါသည္။
တစ္ႏွစ္ျခားတစ္ႀကိမ္ က်င္းပသည့္အခါတုိင္း စာေရးသူသည္ အထက(၁) အၿငိမ္းစား ဆရာ ဆရာမမ်ားကို
သံုးမ်ဳိးသံုးစားခြဲ၍ အၿမဲလွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ မင္းေဘးသင့္ကာနီးကာလ၌မူ ခါတုိင္းကဲ့သုိ႔
မ်ားျပားစြာမလွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့ပါ။ အေၾကာင္းမွာ စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈဒဏ္ ခံခဲ့ရေသာေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ စိတ္ကူး၌ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲပေဒသာပင္အျဖစ္ ဘဏ္မွာအပ္ႏွံထားကာ ရရွိလာေသာ
အတုိင္းေငြမ်ားျဖင့္သာ ႏွစ္စဥ္ပူေဇာ္လိုရင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း စာေရးသူမွာ ဘဏ္အပ္ေလာက္ေအာင္
ေငြအမ်ားအျပား မရွိခဲ့သျဖင့္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ဆိုေစ
စာေရးသူသည္ အထက(၁) မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအေပၚ၌ ထုိက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ တာဝန္ေက်ခဲ့ပါေလ၏။
အထက(၁)မေရာက္ခင္ အမက(၆)၌ သူငယ္တန္းမွ
စတုတၳတန္းအထိ ေက်ာင္းေနခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါေက်ာင္းမွ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္လိုေသာ္လည္း
အာစရိယပူေဇာ္ပြဲက်င္းပျခင္းမရွိဟု သိရပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ကို တုိက္တြန္းေသာ္လည္း
မေအာင္ျမင္၊ ကိုယ္တုိင္လည္း စည္းရံုးခ်ိန္မရသျဖင့္ မူလတန္း ဆရာ ဆရာမမ်ားကို တစ္စုတစ္စည္းတည္း
ပူေဇာ္ပြဲလုပ္၍ မလွဴဒါန္းျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း နီးစပ္ရာ ဆရာ ဆရာမမ်ားကိုမူ သတင္းၾကားလွ်င္
ၾကားသလို လူႀကဳံရွိလွ်င္ ရွိသလို လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ အမက(၆) မိခင္ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးအေပၚ
ျပည့္ဝစြာတာဝန္ေက်သူမဟုတ္သည့္တုိင္ ဆရာ ဆရာမမ်ားအေပၚ ေက်းဇူးသိတတ္ေသာ ေက်ာင္းသားေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္ကိုမူ
မည္သူမွ် ျငင္းဆန္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါေပ။
ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕၌ ပရဟိတ လူမႈေရးအသင္းေပါင္းမ်ားစြာရွိေပသည္။
စာေရးသူအား အသင္းႏွစ္သင္းက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အလွဴခံခဲ့ဖူးေပသည္။ အသင္းတစ္သင္းအား စူပါကာစတန္ကား(W)တစ္စီး
လွဴဒါန္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ အျခားတစ္သင္းကိုမူ ယခုထိ မလွဴဒါန္းျဖစ္ေသးပါ။ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ခံခဲ့ရသျဖင့္
စိတ္သြားတုိင္း ကိုယ္မပါျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ လွဴဒါန္းႏိုင္လိမ့္မည္ဟုကား
အျပည့္အဝယုံၾကည္ထားပါသည္။ စာေရးသူ၏ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ စာေရးသူ၏ ဇာတိေျမ မိခင္စာသင္တုိက္၌
စုေပါင္းေသြးလွဴဒါန္းပြဲ က်င္းပျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခါ ေက်ာက္ဆည္ျပည္သူ႔ေဆးရံု၌ မီးစက္တစ္လံုး
လိုအပ္ေနေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အလွဴမျဖစ္ေျမာက္ေသးပါ။ လွဴမည္ဟု စိတ္ကူးလုိက္
အေရးေပၚလုိအပ္ခ်က္မ်ား ေပၚလာလုိက္ျဖင့္ မီးစက္အတြက္ အၿပီးမသတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူ၏ မိခင္(မယ္ေတာ္)သည္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၌
ကြယ္လြယ္ခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူသည္ မိခင္အေပၚ တာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ စာေရးသူ အိုးဘိုမွာေနရစဥ္
မိခင္အား လစဥ္ ႏွစ္ေသာင္းက်ပ္ ေထာက္ပံ့ခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူ မစုိးရိမ္ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ
လစဥ္ ငါးေသာင္းက်ပ္ ေထာက္ပံ့ခဲ့ရာမွ တစ္သိန္းခြဲအထိ တိုး၍ ေထာက္ပံ့ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ မိခင္မကြယ္လြန္မီ
အိမ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ထားလို၍ တစ္ထပ္တုိက္အိမ္ေလး ေဆာက္လုပ္ေပးဖုိ႔ စီစဥ္ခဲ့ပါသည္။
ေငြေၾကးအဆင္ေျပေသာ္လည္း အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္ေပးမည့္ ေနာင္ေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက အလုပ္မ်ားေနသျဖင့္
လုပ္ငန္းမစႏိုင္ခဲ့ပါ။ မိခင္မကြယ္လြန္မီ ဘုရားဖူးအႏွံ႔လုိက္ပို႔မည္ဟု စိတ္ကူးခဲ့ေသာ္လည္း
တရားပြဲမ်ားသို႔ သြားေရာက္ေနရသျဖင့္ ကိုယ္တုိင္လုိက္မပို႔ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ကပၸိယကားဆရာကို
လုိက္ပို႔ခုိင္းမည္ဟု စိတ္ကူးသည့္အခါ၌လည္း ကားမအားသည္က မ်ားေန၍ မိခင္ခမ်ာ အေလာင္းေတာ္ကႆပသို႔ပင္
ဘုရားဖူးမေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာင္ေတာ္ႀကီးခရီးျပန္ေရာက္ခုိက္ တုိက္ေဆာက္ေပးဖုိ႔
အိမ္ေဟာင္းေလးကို ဖ်က္လုိက္ရပါသည္။ အေမ့ကို ယာယီတဲေလးမွာ ထားရပါသည္။ ကံအားေလ်ာ္စြာ
ယာယီတဲေလးေပၚမွာပင္ အေမကြယ္လြန္သြားပါသည္။ တုိက္အိမ္ျဖင့္ မေနခဲ့ရရွာပါ။ အေမကြယ္လြန္သည့္အခါ
အေမ့ေသတမ္းစာကို ေခါင္းအံုးေအာက္မွာ ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ စာေရးသူကိုေပးဖုိ႔ ေရးသားခဲ့သည့္စာ
ျဖစ္ပါသည္။ စ်ာပနပြဲအလုပ္မ်ားေန၍ မဖတ္ျဖစ္ပါ။ မယ္ေတာ္ပ်ံပြဲမွအျပန္ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္မွသာ
ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ သူ႔အတြက္ နဂါးရံုဘုရားတည္ၿပီး အမွ်အတန္းေပးေဝဖုိ႔ မွာခဲ့သည့္စာ ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူ ရွင္သာမေဏဝတ္ရာ ဘႀကီးေတာ္ေက်ာင္းတုိက္မွာ နဂါးရံုဘုရားတည္ထားကိုးကြယ္ၿပီး ႏွစ္ပတ္လည္အခမ္းအနားမွာ
အေမ့အား အမွ်အတန္းေပးေဝခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ေနာင္ ႏွစ္ပတ္လည္အခမ္းအနားတုိင္း စာေရးသူမေရာက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
စာေရးသူမွာ ေမြးခ်င္းရွစ္ေယာက္ရွိပါသည္။
စာေရးသူအထက္မွာ အစ္မတစ္ေယာက္သာ ရွိၿပီး က်န္ေျခာက္ေယာက္က ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
အဆိုပါညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားအေပၚ၌လည္း စာေရးသူတာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ျခင္း၊ အလုပ္အကိုင္ရွာေဖြေပးျခင္း၊
အရင္းအႏွီးထုတ္ေပးျခင္းမ်ဳိး လံုးဝ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ၎တုိ႔သည္ လက္လုပ္လက္စားမ်ားျဖစ္၍
ဆင္းရဲၾကသည္မွာ မွန္၏။ စာေရးသူက ေငြေၾကးေထာက္ပံ့ေနလွ်င္ ၎တုိ႔သည္ ကိုုယ့္အားကိုယ္ကိုးလုိစိတ္မ်ား
ရွိၾကေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ဘုန္းႀကီးေပးစာကမ္းစာသာ ေမွ်ာ္လင့္ၿပီး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ၾကေတာ့မည္
မဟုတ္ပါ။ ထုိအခါ စာေရးသူက ၎တုိ႔ကို ဖ်က္ဆီးသလို ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ ၎တုိ႔သည္လည္း အလုပ္အကိုင္ဟူ၍
မည္မည္ရရ ျပစရာမရွိဘဲ စားႏုိင္ေသာက္ႏိုင္ဘဝျဖင့္ သက္သာေခ်ာင္လည္ေနပါလ်င္ အမ်ားတကာ၏
ကဲ့ရဲ႕မႈကို ခံရႏိုင္ေပသည္။ ထုိ႔အျပင္ စာေရးသူမွာရွိေသာ ေငြေၾကးမ်ားသည္ ေမြးခ်င္းမ်ားအတြက္မဟုတ္ပါ။
ေသြးခ်င္းမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ေဆြမ်ဳိးမ်ားအတြက္ မဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼပူဇာမ်ားျဖင့္ ၎တုိ႔ကို ေထာက္ပံ့ေနလ်င္ စာေရးသူလည္း အျပစ္ကင္းမည္မဟုတ္ပါ။ ေပးသူ
ယူသူ အလွဴေပးအလွဴခံ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္လံုး အျပစ္ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အမ်ားျပည္သူက စာေရးသူကို
လွဴဒါန္းၾကသည္မွာလည္း ေဆြးမ်ဳိးေတြအတြက္ မဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
စာေရးသူသည္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားအေပၚ တာဝန္မေက်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ တာဝန္မေၾကေသာေၾကာင့္ပင္
ညီမအငယ္ဆံုးေလး မဆံုးသင့္ဘဲ ဆံုးသြားခဲ့ရပါသည္။ ေဆးရံုတက္လွ်င္တက္ခ်င္း လူနာေစာင့္က
စာေရးသူထံ ဖုန္းဆက္ပါသည္။ တီဘီေရာဂါဟုဆိုသျဖင့္ စာေရးသူလည္း အမႈမဲ့အမွတ္မဲ့သာ ေနလုိက္ပါသည္။
လူလည္းမလႊတ္ ေငြလည္း မပို႔ျဖစ္ခဲ့ပါ။ လူနာေစာင့္က ထပ္မံဖုန္းဆက္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း
ေရာဂါအေျခအေနဆိုးဝါးေၾကာင္း ထပ္မံေလွ်ာက္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မႏၲေလးေခၚ၍ ကုသဖို႔လည္း
စိတ္မကူးမိပါ။ ကိုယ္တုိင္လည္း သြားေရာက္မၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါ။ တပည့္ေတြသြားေတာ့ အသက္မမီေတာ့ပါ။
ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္ေနေသာ ညီမငယ္ေလးက အစ္ကိုဘုန္းႀကီးကို အားကိုးတႀကီးအေၾကာင္းၾကားေသာ္လည္း
အစ္ကိုဘုန္းႀကီးက ပစ္ထားရက္ေလေသာေၾကာင့္ ဆင္းရဲသူညီမငယ္ေလးခမ်ာ မေသသင့္ဘဲ ေသသြားရရွာေပသည္။
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ညီမငယ္ေလး၏အသက္ကို စေတးမိခဲ့ေလသေလာ မေျပာသာေလၿပီ။
ဆရာသမားပ်ံလြန္သည့္ျဖစ္ရပ္ကား ပို၍
ရင္နင့္စရာပင္။ စာေရးသူ၏ ကိုရင္ဘဝဥပဇၥၽာယ္ဆရာျဖစ္ပါသည္။ ကမၼ႒ာန္းနိႆယည္းဆရာလည္း ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္စပ္ရံုတင္မဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးလည္း ေတာ္ပါသည္။ အေမ့အေမ (အေမႀကီး/အဖြား)၏ ေမာင္အရင္းျဖစ္ပါသည္။
အေမ့ဦးေလးအရင္းျဖစ္၍ စာေရးသူ႔ဦးႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ အထီးက်န္ဘဝျဖင့္ ပ်ံလြန္ခဲ့ရွာပါသည္။
သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ေနာင္ေတာ္တစ္ပါးကို ေက်ာင္းအပ္ထားသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းက ျပဳစုလိမ့္မည္ဟု
ထင္ခဲ့ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ဘကပညာေရးႏွင့္ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေန၍ ဆရာသမားကို
မၾကည့္အားခဲ့ပါ။ ဆရာသမားသည္ တစ္ခါတရံ ခုတင္ေပၚမွ ျပဳတ္က်ရွာပါသည္။ တစ္ခါတရံ အေပါ့အပါးသြားစဥ္
မူးလဲရွာပါသည္။ သက္ေတာ္ ၈၇ အရြယ္ေရာက္ကာမွ ထိပ္ေပါက္ေခါင္းကြဲ ျဖစ္ရရွာပါသည္။ ဤသည္မ်ားကို
စာေရးသူမသိရွိခဲ့ပါ။ တရားပြဲမ်ား သြားေနရသျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းက အသိမေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
စာေရးသူသိရွိလွ်င္ သိရွိခ်င္း ဆရာသမားထံသြားကာ လိုအပ္သည့္အရာမ်ားအားလံုး ျဖင့္ဆည္းခဲ့ပါသည္။
ခုတင္ေဘးတြင္ အေပါ့အပါးသြားဖုိ႔ပါ စီမံေပးခဲ့ပါသည္။ စီစီတီဗီကင္မရာမ်ားလည္း တပ္ဆင္ေပးခဲ့ပါသည္။
လူနာေစာင့္က တီဗီထုိင္ၾကည့္ကာ ဆရာသမားအေျခအေနထူးလွ်င္ထူးသလို ကူဖို႔ကယ္ဖုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ခုတင္ေအာက္ျပဳတ္က်လ်က္သား ပ်ံလြန္သြားရရွာပါသည္။ ဆရာသမားစ်ာပန မစည္ကားလွပါ။
အေမ့စ်ာပန(မယ္ေတာ္ပ်ံပြဲ)ေလာက္ေတာင္ လူမစည္ပါ။ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲကာလ၌ ပ်ံလြန္သြားျခင္းျဖစ္သျဖင့္
ေရႊဆည္သူေရႊဆည္သားမ်ားက ပစ္ထားေတာ္မူၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာသမားသည္ ေရွးေခတ္ေငြစကၠဴမ်ားကိုသာ
ျမင္ဖူးသူျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ေပၚေငြစကၠဴမ်ား လံုးဝ မျမင္ဖူးရွာပါ။ တီဗြီလည္း မၾကည့္ဖူးရွာပါ။
တီဗြီလည္း မျမင္ဖူးရွာပါ။ ညရွစ္နာရီက်ိန္းစက္ေတာ္မူကာ မနက္ ႏွစ္နာရီ အၿမဲအိပ္ရာထေတာ္မူပါသည္။
ေက်းဇူးရွင္ ေဝဘူဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္ရင္းႀကီးပီပီ ကမၼ႒ာန္းအာရံုျဖင့္သာ တစ္ပါးတည္းေမြ႕ေလ်ာ္သူ
ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူအေပၚ အၿမဲနားလည္မႈေပးခဲ့ေသာ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေက်းဇူးရွင္ႀကီးအေပၚမွာလည္း
စာေရးသူတာဝန္မေက်ခဲ့ပါ။ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ ဆရာ့အသက္ကိုပင္ ေပးဆပ္မိခဲ့ေလၿပီေလာ မေျပာသာေလၿပီတည္း။
ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕ နာရီစင္အနီ စာေရးသူ၏
ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးအမည္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ထမင္းဆုိင္တစ္ဆုိင္ ရွိပါသည္။ ထိုဆုိင္၌
စာေရးသူဓာတ္ပံုႏွင့္ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးဓာတ္ပံုကို ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ေလးေအာက္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါသည္။
စာေရးသူသည္ ေက်ာက္ဆည္ၿမဳိ႕ကို ျဖတ္သြားျဖတ္လာျပဳတိုင္း ထမင္းဆုိင္သုိ႔ ဝင္နားေလ့ရွိပါသည္။
သံေယာဇဥ္ရွိ၍ အၿမဲဝင္ထြက္ေနျခင္းပင္။ တစ္ေန႔ေသာ္ စာေရးသူဓာတ္ပံု မေတြ႔ရေတာ့ပါ။ ႏုိင္ငံေရးဖိအား၊
စီးပြားေရးစိုးရိမ္မႈေၾကာင့္ ျဖဳတ္ခ်လုိက္သည္ဟုပင္ ထင္မိခဲ့ပါသည္။ စာေရးသူလည္း မိမိအတြက္
မိမိရဟန္းဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားခမ်ာ လက္ညႇဳိးထိုးခံဘဝေရာက္ေနရရွာသည္ဟူေသာ အေတြးျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
သို႔ေသာ္ ထိုသို႔မဟုတ္ခဲ့ပါေပ။ စာေရးသူအေပၚ အၾကည္ညဳိပ်က္သြားေသာေၾကာင့္ စာေရးသူ႔ပံုကို
ျဖဳတ္ခ်ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အၾကည္ညဳိပ်က္သည္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္မဟုတ္ပါ။ စာေရးသူကို
အထင္အျမင္လြဲသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူကို ဘဝေမ့သူ ေက်းဇူးကန္းသူဟု ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ေသာေၾကာင့္
ဓာတ္ပံုျဖဳတ္ခ်ခဲ့ေသာ္လည္း စာေရးသူေရာက္လာလွ်င္ေတာ့ အေခၚအေဝၚမပ်က္ၾကပါ။ စာေရးသူ႔ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးမွာ
သားသမီးကိုးေယာက္ရွိပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္ဆုိလွ်င္ ဆယ္ေယာက္ဟု သတ္မွတ္ထားကာ မည္သူေမးေမး
ဆယ္ေယာက္ဟုသာ ေျဖေလ့ရွိပါသည္။ စာေရးသူ အိုးဘိုေရာက္စဥ္ ပထမဦးဆံုး ေထာင္ဝင္စာလာေတြ႔သူမွာ
စာေရးသူ၏ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူမွ် လာမေတြ႔ရဲသည့္အခ်ိန္တြင္ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးခမ်ာ
အိုႀကီးအိုမအရြယ္ မျမင္မစြမ္းျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္း လာေတြ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္လည္းျဖစ္
တစ္ေယာက္တည္းလာသူလည္းျဖစ္ မ်က္စိလည္း မႈန္ေနသူျဖစ္၍ ဧည့္ေတြ႔လာသူမ်ားက အျမင္မေတာ္သျဖင့္
တြဲေခၚလာခဲ့ရေပသည္။ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးလည္း စာေရးသူျပန္လာသည္အထိ မေစာင့္ႏုိင္ခဲ့ပါ။ စာေရးသူလည္း
ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး အသက္ထင္ရွားရွိစဥ္ အမီျပန္မလာႏိုင္ခဲ့ပါ။ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး ကြယ္လြန္သတင္းၾကားရသည့္အခါ
ထိခုိက္ေၾကကြဲမႈ ျပင္းထန္ခဲ့ရေပသည္။ ႏုိင္ငံေရးသီခ်င္းမ်ား စပ္ဆိုရံုမွလြဲ၍ ေျဖသိမ့္ႏုိင္စြမ္း
မရွိခဲ့ေတာ့ပါေပ။ လူ႔ျပည္ျပန္ေရာက္လာေသာအခါ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး၏ ႏွစ္ပတ္လည္အခမ္းအနားအျဖစ္
ဆြမ္းကပ္ အမွ်အတန္းေပးေဝခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာင္ႏွစ္မွစ၍ ယခုအခ်ိန္ထိ လံုးဝ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပါေပ။
ဆုိင္ေရာက္သည့္အခိုက္ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးဓာတ္ပံုၾကည့္၍ ေက်းဇူးတရားကို အာရံုယူဆင္ျခင္ျခင္းႏွင့္
ညစဥ္ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္ၿပီးတုိင္း အမွ်အတန္းေပးေဝျခင္းကား ယေန႔အထိ ျပဳလုပ္ေနဆဲပင္။ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး၏
ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ေလးမ်ားေတာင္ သတိမရေကာင္းလားဟု အထင္အျမင္လြဲေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။
ေနာက္တစ္ခုမွာ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး၏ သားမက္ျဖစ္သူက စာေရးသူထံ ဖုန္းဆက္၍ ေငြေၾကးအခက္အခဲကို
ေျပာျပပါသည္။ စာေရးသူလည္း ကူညီမည္ဟု ကတိေပးခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္နယ္ခရီးစဥ္ ေတာင္တန္းမ်ားတစ္ေလွ်ာက္
အခမ္းအနားမ်ားႏွင့္ တရားပြဲမ်ားျဖင့္ ပရိသတ္အတြက္သာ အာရံုစုိက္ေနရေသာေၾကာင့္ သတိမရေတာ့ပါ။
မႏၲေလးျပန္ေရာက္၍ သတိရသည့္အခါ ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး၏ သမီးႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္သြားပါသည္။
စာေရးသူက သူ႔ကိုဖုန္းဆက္လွ်င္ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ေနစဥ္မွာပင္ သူ႔ဆီမွ ဖုန္းလာ၍ ဝမ္းသာအားရ
စကားေျပာျဖစ္သြားပါသည္။ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း ျပန္ေပးစရာမလိုပါဘူး။ လစဥ္ အေမ့အတြက္ တစ္သိန္းခြဲေလးပဲ
ထုတ္ေပးလုိက္ပါဟု ေျပာရာ သေဘာတူသြားပါသည္။ စာေရးသူေငြလႊဲမည္ျပဳစဥ္မွာ ၎ထံမွ ဖုန္းျပန္လာပါသည္။
“မလိုေတာ့ဘူး ဦးဇင္း၊ ရၿပီ”ဟူသတည္း။ ဤအေၾကာင္းအရာကို သားမက္ျဖစ္သူက သိပံုမေပၚပါ။ စာေရးသူက
ပစ္ထားသေယာင္ လူမႈေရးေခါင္းပါးသေယာင္ စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေျပာျပေနပါသည္။ ဤသို႔ေသာအေၾကာင္းတရားတုိ႔ေၾကာင့္
စာေရးသူဘဝေမ့သြားၿပီ၊ ေက်းဇူးကန္းသြားၿပီဟု ထင္ပံုရပါသည္။ စာေရးသူနာမည္ႀကီးသည္မွာ မွန္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ဘုန္းကံမႀကီးခဲ့ပါ။ ပိုက္ဆံေငြေၾကး ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝမႈကလည္း အြန္လိုင္းေပၚမွာသာ
ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႔မွာ မခ်မ္းသာပါ။ စာေရးသူေလာက္လည္း နာမည္မႀကီး၊ စာေရးသူလိုလည္း ပရိယတၱိအရည္အခ်င္းမရွိသည့္
အျခားဓမၼကထိကမ်ားကို ၾကည့္လုိက္လ်င္ သိသာႏိုင္ပါသည္။ ၎တုိ႔ေလာက္ စာေရးသူမွာ ဘုန္းကံမႀကီးမွန္း
ေတြ႔ျမင္ရပါလိမ့္မည္။ သူတုိ႔စီးသည့္ကားႏွင့္ စာေရးသူစီးသည့္ကား၊ သူတုိ႔တည္းခိုသည့္ေနရာႏွင့္
စာေရးသူတည္းခိုသည့္ေနရာ၊ သူတို႔အၿမဲေနရာေက်ာင္းႏွင့္ စာေရးသူအၿမဲေနရာေက်ာင္းေဆာင္တုိ႔ကို
ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏုိင္ပါသည္။ စာေရးသူ၏ ဓမၼပူဇာမ်ားကို ပညာေရးႏွင့္ ပရဟိတအတြက္သာ သံုးစြဲပါသည္။
ကားဝယ္မစီးပါ၊ ေက်ာင္းေဆာက္မပစ္ပါ၊ ဇိမ္ခံပရိေဘာဂဝယ္ဖုိ႔ဆုိလွ်င္ စိတ္ကူးမွ်ပင္ မေပၚပါ။
ျပည္သူ႔စပြန္ဆာျဖင့္ ျပည္သူကို အလုပ္အေကၽြးျပဳေနသည့္
ျပည္သူ႔ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို ခံယူထားပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာ၍
ဘဝေမ့သြားသည္ဟု ထင္ေနသူမ်ား မွားသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါ၏။ အိတ္ေဖာင္း၍ စိတ္ေျပာင္းသည့္အထဲ
စာေရးသူ လံုးဝ မပါဝင္ပါ။
ေမြးေန႔ပြဲ စည္ကားသည္မွာ မွန္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ေငြရသည့္ေမြးေန႔ပြဲမဟုတ္ပါ။ ေငြကုန္သည့္ေမြးေန႔ပြဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေသြးလွဴရွင္မ်ားအတြက္
ကားခ၊ စက္ဆီဖိုး၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္း၊ အားေဆးႏွင့္ အေအးဘူးမ်ားအျပင္ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးစရိတ္ပါ
စာေရးသူနဝကမၼထဲမွ သံုးစြဲပါသည္။ သိန္းအစိတ္အလွဴရွင္တစ္ဦးသာ ပံုမွန္လွဴေလ့ရွိကာ သိန္းငါးဆယ္အလွဴရွင္တစ္ဦး
လွဴဒါန္းလာသည္မွာ ၂ႏွစ္ ၃ႏွစ္မွ်သာ ရွိပါသည္။ အက်ဳိးအျမတ္ၾကည့္၍ ေမြးေန႔ပြဲလုပ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ
ေသြးလိုအပ္လ်က္ရွိေသာ လူနာမ်ားအတြက္ ေသြးအိတ္ရရွိရန္သာ အဓိကျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ေမြးေန႔ပြဲလူစည္သည္ကိုသာ ၾကည့္၍ စိတ္ေျပာင္းသူဟု စြပ္စြဲေနၾကလ်င္ ဘဝအစစ္အမွန္ႏွင့္
တစ္ျခားစီျဖစ္ေနဦးမည္သာ။
စာေရးသူေမြးေန႔အျဖစ္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တုိင္း
ဇာတိေျမ မိခင္စာသင္တုိက္မွာ စုေပါင္းေသြးလွဴဒါန္းပြဲႀကီး က်င္းပပါသည္။ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ
သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ မ်ုိးခ်စ္ျပည္သူမ်ား လာေရာက္ေသြးလွဴၾကပါသည္။ အစပိုင္းႏွစ္မ်ား၌သာ
ေရႊဆည္သူေရႊဆည္သားမ်ား ကူညီအားေပးၾကပါသည္။ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္မ်ား၌မူ ေသြးလွဴပြဲမစည္ကားေအာင္
လုပ္ေဆာင္လာသည္အထိ တုန္႔ျပန္မႈျပင္းထန္လာခဲ့ပါသည္။ ထိပ္တိုက္ေတြ႔သည့္ပံုစံမ်ဳိးျဖင့္
ေႏွာင့္ယွက္ၾကျခင္းမဟုတ္ပါ။ ေသြးလွဴပြဲယွဥ္ၿပဳိင္က်င္းပ၍ စာေရးသူေမြးေန႔ပြဲမွာ ေသြးလွဴမည့္သူနည္းပါးသြားေအာင္
အလွဴျပဳလုပ္သြားျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ- စာေရးသူေမြးေန႔ေသြးလွဴပြဲက ဇြန္လ ၂၆ရက္ေန႔
ေၾကညာထားလွ်င္ ၎တို႔က ၂၃၊ ၂၄၊ ၂၅ ရက္ေန႔ေတြမွာ စုေပါင္းေသြးလွဴၾကျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳိ႕ေသြးလွဴရွင္မ်ားက စာေရးသူအဖြဲ႔ထင္၍ လွဴမိၾကရာမွ စင္ၿပဳိင္ေသြးလွဴပြဲသတင္းကို
ၾကားမိလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာေရးသူေမြးေန႔ပြဲ၌ ၿမဳိ႕ခံမ်ားလြန္စြာနည္းပါး၍ ေက်းရြာသူေက်းရြာသားမ်ားသာ
မ်ားျပားၾကပါသည္။ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီးမွ လာေရာက္လွဴဒါန္းၾကသည့္ အလွဴရွင္မ်ားေက်းဇူးေၾကာင့္သာ
ေသြးလွဴပြဲေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပို၍ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းသည္ကား ရဟန္းဒါယိကာမႀကီး၏
မိသားစုမ်ားက ပစ္ခြာသြားျခင္း၊ မိသားစုပမာ ခင္မင္ရင္းနီးသူမ်ားက စြန္႔ခြာသြားျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ ခင္မင္ရင္းနီးသူမ်ားက ေလာ္ဘီမႈိင္းမိသြား၍ မလာေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေလာ္ဘီမ်ားက
ယန္ဟီးလီကို ေမတၱာပို႔သည့္ဖုိင္အတိုအစေလးျပ၍
သူတုိ႔အေမ့ကို ဆဲသည္ဟုဆိုကာ ေသြးခြဲသြားရာမွ အၾကည္ညဳိပ်က္သြားၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသြးလွဴရွင္မ်ားကို
ေတြ႔ျမင္ရတုိင္း ၾကည္ႏူးရသလို ေရႊဆည္သူမ်ား ပစ္ခြာသြားရက္ပံုကိုေတြးမိတုိင္း စိတ္မခ်မ္းေျမ့ခဲ့ပါ။
စာေရးသူကို စြန္႔ခြာသြားသူမ်ားတြင္ အထက(၁) အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ ဦးေဆာင္က်င္းပသည့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း
ပါဝင္ပါသည္။ ၎တုိ႔အနက္ အခ်ဳိ႕က အလြန္ျပင္းထန္ပါသည္။ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲေရာက္၍ စာေရးသူက
ခါတုိင္းလိုလွဴဒါန္းလ်င္ လက္မခံေတာ့ဘူး ဟု ခါးသီးစြာ ေျပာဆိုေနေၾကာင္းပင္ ၾကားသိရပါသည္။
စာေရးသူ၏ရင္ထဲတြင္ “ေရႊဆည္သူ ေရႊဆည္သားမ်ားသည္ ေသြးသားအရင္းကို ရန္သူထင္ေနၾကၿပီး အမ်ဳိးယုတ္မႀကီးကို
အေမထင္ေနၾကသည္”ဟု ခံစားရပါသည္။ ဘုရားထင္ၿပီး ေရႊခ်ကိုးကြယ္ေနၾကသည့္ ရပ္ေဆြရပ္မ်ဳိးမ်ား
မိမိတို႔ကိုးကြယ္ရာသည္ ဘုရားမဟုတ္ဘဲ ျခေတာင္ပို႔ႀကီးျဖစ္ေနေၾကာင္း အတိအလင္းသိရွိသြားၾကသည့္အခါ၌
ရင္ကြဲပက္လက္ မျဖစ္ပါေစႏွင့္ ဟူ၍သာ ဆႏၵျပဳစရာရွိပါ၏။
စာေရးသူသည္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္(NLD)ပါတီကို ေထာက္ခံအာားေပးခဲ့ျခင္း၏
အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာတြင္ ပါတီအမည္ ပါတီဆုိင္းဘုတ္ႏွင့္အညီ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရး
ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ခ်ိန္ခြင္လွ်ာညီမွ်စြာ ေဖာ္ေဆာင္ေပးလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မႈက ငါးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ခဲ့ပါသည္။
အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္လည္း ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ဒီမိုကေရစီေရးႏွင့္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ႀကီးျဖစ္ေန၍သာ
ေက်ာခုိင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ (တုိင္းျပည္ထက္
ပါတီကို ပိုမခ်စ္ႏိုင္ပါ။ ျပည္သူထက္ ပုဂၢဳိလ္ကို ပိုမခ်စ္ႏိုင္ပါ။ ဘာသာသာသနာထက္ ဝါစာကမာေတြကို
ပိုမခ်စ္ႏိုင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ NLDကို ေက်ာခုိင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။) ဒီမိုကေရစီမဆန္ေသာ
ဒီမိုကေရစီပါတီမွန္း သိရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ (ဝါ) အစာေအာက္က ခ်ိတ္ကို သိျမင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္
မေထာက္ခံေတာ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မဲမဲေၾကာက္သည့္ ရဲရဲေတာက္မ်ား ႀကီးစိုးေနသမွ်
စာေရးသူ အပါယ္ခံဘဝမွ လြတ္ေျမာက္မည္မဟုတ္ပါ။ စိမ္းလန္းစိုေျပေအာင္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးသူမ်ား
ေပၚေပါက္လာမွသာ စာေရးသူဘဝ ၿငိမ္းခ်မ္းအိုေကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္သူမ်ားလည္း ႏိုင္ငံေရးဝိပလႅာသ
တိမ္သလာဖံုးလႊမ္းခံဘဝမွ အျမန္လြတ္ေျမာက္ပါေစဟူ၍ ေတာင္းဆုျပဳရံုမွတစ္ပါး အျခားအားထားရာမ်ား
လံုးဝ မရွိေတာ့ပါေပ။
မည္သို႔ဆိုေစ စာေရးသူ၏ အမ်ဳိးသားေရးရပ္တည္ခ်က္တစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ မိဘ၊
ဆရာ၊ ရဟန္းဒါယိကာမမိသားစုႏွင့္ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားအေပၚ တာဝန္မေက်ခဲ့ျခင္း၊ ေရႊဆည္သူေရႊဆည္သားတုိ႔၏
ၿငဳိျငင္ခံရျခင္း၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ စြန္႔ခြာမႈကို ခံခဲ့ရျခင္း၊
ရဟန္းဒါယိကာမႀကီးမိသားစု၏ အထင္လြဲမႈကို ခံယူရျခင္း စသည့္ ေလာကဓံတုိ႔သည္ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္
ေပးဆပ္မႈတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ မည္သည့္ဘဝထိ ဆက္လက္ေပးဆပ္ရဦးမည္ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသးေသာ္လည္း
ဆက္လက္ေပးဆပ္ေနရဦးမည္ဆိုလွ်င္လည္း ၾကည္ျဖဴစြာပင္ ေပးဆပ္ေနဦးမည္ျဖစ္ပါ၏။
ေပးဆပ္ပါရေစ ေမြးရပ္ေျမ
ေမြးရပ္ေျမေရ.. ဆက္လက္ေပးဆပ္ပါရေစ ဟူ၍သာ…..။
ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)
17.1.2021
No comments:
Post a Comment