“အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္
ႏုိင္ငံေရးစိတ္ထား(၄)”
=============================
ေဖေဖာ္ဝါရီ
၂၂ ရက္ေန႔ရက္စြဲျဖင့္ The Nyang News သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ ဦးဣႆရိယ (ခ)မင္းသုည (ဗုဒၶတကၠသုိလ္)ဆုိသူ
ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးတစ္ပါးႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးသတင္းျဖစ္၏။
“ဦးဝီရသူရဲ႕
ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာ သာသနာေတာ္အတြက္ လုံးဝေလ်ာ္ညီမႈ မရွိဘူး။ အြန္လုိင္းေပၚမွာလည္း သာသနာနဲ႔မေလ်ာ္ညီတာေတြ
ေရးသားတယ္။ ဗီဒီယုိဖုိင္ႏွင့္လည္း လူသတ္သမားၾကည္လင္းရဲ႕ဆရာဆုိၿပီး ေပၚတင္ဖြင့္ေျပာတယ္”ဟူေသာ
စာသားမ်ားကုိ အေပၚဆုံးမွာ ေရးသားထားသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။
“သံဃာေတာ္ေတြ၊
ျပည္သူျပည္သားေတြကေတာ့ မလုိလားၾကေတာ့ဘူး”ဟု ေခါင္းစဥ္တပ္ထားသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။
၄င္းေျဖၾကားခ်က္ထဲတြင္
ထမင္းဝေအာင္စားထားၿခိမ္းေျခာက္စကားကုိ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ေျပာေနေၾကာင္း၊ မဟနအမိန္႔ကုိလည္း
ဖီဆန္ေနေၾကာင္း၊ သာသနာႏွင့္မေလ်ာ္ညီသည့္ကိစၥမ်ားျဖစ္၍ သက္ဆုိင္ရာမွ ထိေရာက္စြာ အေရးယူေပးဖုိ႔
ေတာင္းဆုိသည့္အေနျဖင့္ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းမ်ား ပါဝင္ေလသည္။
ရဟန္းတစ္ပါး
သာသနာႏွင့္မေလ်ာ္ညီသည့္အျပဳအမူကုိ အျခားရဟန္းတစ္ပါးက သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္၍
ဖမ္းဆီးအေရးယူေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိျခင္းသည္လည္း သာသနာႏွင့္ ေလ်ာ္ညီပါသေလာ ဟု ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာသည္။
ဘုရားသားေတာ္တစ္ပါးက
အျခားဘုရားသားေတာ္တစ္ပါးကုိ ဖမ္းဆီးေစလုိ၍ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္၍ ႏုိင္ငံေရးအရ
ဖိအားေပးျခင္းသည္လည္း ဘုရားသားေတာ္၏ အျပဳအမူ ျဖစ္ေလသေလာ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပန္လည္ ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္ဖုိ႔လည္း
လုိအပ္ေပလိမ့္မည္။
ျမတ္စြာဘုရားပညတ္ေတာ္မူခဲ့သည့္
ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ားက ျပည့္စုံ၏။ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္လာ ပညတ္ေတာ္မ်ား ကလည္း ယဥ္ေက်း၏။
ဒု႒ေဒါသသိကၡာပုဒ္အရ
မေက်နပ္ခ်က္သက္သက္ျဖင့္ အေျခအျမစ္မရွိဘဲ ပါရာဇိကျဖင့္ စြပ္စြဲခြင့္မရွိ။
အညဘာဂိယသိကၡာပုဒ္အရ
အျခားသူက်ဴးလြန္သည့္အမႈကုိ မက်ဴးလြန္သည့္ အျခားေသာရဟန္းအေပၚ စြပ္စြဲခြင့္မရွိ။
မလုိလားသည့္စိတ္
အလုိမက်သည့္စိတ္ျဖင့္ အညွဳိးအေတးထား၍ အေျခအျမစ္မရွိဘဲ စြပ္စြဲလွ်င္ စြပ္စြဲေသာရဟန္းအား
သံဃာဒိသိသ္(ဒုတိယအျပစ္အႀကီးဆုံး) အာပတ္သင့္သည္။ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲလွ်င္
ပါစိတ္အာပတ္သင့္သည္။ အာစာရဝိပတၱိ(သာသနာႏွင့္မေလ်ာ္ညီေခါင္းစဥ္တပ္၍) အာပတ္အငယ္ မ်ားျဖင့္
စြပ္စြဲလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္ဟု ဖြင့္ဆုိထားေပသည္။ (ကခၤါ။ ၁၉၀)
ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္
အရွင္ဣႆရိယမည္သည့္
အာပတ္သင့္သြားသည္ မည္သုိ႔ေသာ အျပစ္ရွိသြားသည္ မည္သည့္ အျပစ္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္သြားသည္ကုိ
သတိျပဳမိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
မေက်နပ္၍
ဆဲေရးရုံသက္သက္ျဖင့္ စြပ္စြဲျခင္းသည္ အျပစ္မႀကီးေသာ္လည္း စဝနာဓိပၸါယ-ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ
လူထြက္ေစလုိ(ေထာင္က်ေစလုိ)၍ စြပ္စြဲလွ်င္ အျပစ္ႀကီးသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရွိရေပမည္။
ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္၏
ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းျမင့္မားပုံကုိလည္း ေျပာလုိေသးသည္။ ရဟန္း တစ္ပါးကုိ ပါရာဇိကျဖင့္
စြပ္စြဲေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ မိမိရည္ညႊန္းရာ(အစြပ္စြဲခံ)ရဟန္းတစ္ပါးထံ ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ
စြပ္စြဲရသည္။ ခြင့္မေတာင္းဘဲ စြပ္စြဲလွ်င္ စကားလုံးတုိင္း စကားလုံးတုိင္းမွာ သံဃာဒိသိသ္ႏွင့္
ဒုကၠဋ္အာပတ္ ႏွစ္ခု တြဲလ်က္ကပ္ပါလာသည္။ အေျခအျမစ္မရွိဘဲ စြပ္စြဲသည္ေၾကာင့္ သံဃာဒိသိသ္။
ခြင့္မေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၠဋ္သင့္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ စြပ္စြဲလွ်င္
ဒုကၠဋ္မပါေတာ့ဘဲ သံဃာဒိသိသ္သာသင့္သည္။ (ကခၤါ။ ၁၃၈)
လူထြက္ေစလုိသည့္
ေစတနာဆုိးႏွင့္ စြပ္စြဲျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေဒါသအေလ်ာက္ ဆဲေရးသည့္အေနျဖင့္ စြပ္စြဲလုိလွ်င္
ေသာ္မွ ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ စြပ္စြဲရသည္။ ခြင့္မေတာင္းဘဲ စြပ္စြဲလွ်င္ ပါစိတ္ႏွင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္သည္။
မဟုတ္ဘဲ စြပ္စြဲျခင္းေၾကာင့္ ပါစိတ္၊ ခြင့္မေတာင္းျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၠဋ္အာပတ္တစ္စုံသည္
စကားလုံးတုိင္းမွာ ကပ္ပါလာသည္။ စကားလုံးတုိင္းမွာ အာပတ္သင့္သည္။ (ကခၤါ။ ၁၃၉)
ထုိ႔ေၾကာင့္
အရွင္ဣႆရိယကုိယ္တုိင္
ဗုဒၶပညတ္ေတာ္မ်ားကုိ ေဖာက္ဖ်က္ရာေရာက္သည္။ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ေရွးရုိးအစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈကုိ
မလုိက္နာရာေရာက္သည္။ ဓမၼဝိနယဟုဆုိအပ္ေသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္ မေလ်ာ္ညီမႈကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္။
အစြပ္စြဲခံရသူက
အျပစ္ရွိသည္ဆုိေစကာမူ ဝိနည္းေတာ္အတုိင္းသာ စြပ္စြဲရမည္။ ဝိနည္းစည္းမ်ဥ္းဥပေဒ အတုိင္းသာ
တုိင္ၾကားရမည္။ ထုိသုိ႔ တုိင္ၾကားရာ၌လည္း သက္ေသအေထာက္အထား ခုိင္လုံဖုိ႔လုိသည္။ မိမိကုိယ္တုိင္ျမင္သည္ဟူရုံမွ်ျဖင့္
စြပ္စြဲ၍မရ။ အေၾကာင္းမွာ မိမိျမင္သည္ကတစ္ျခား ျဖစ္စဥ္က တစ္ျခားျဖစ္ႏုိင္ ေသာေၾကာင့္(ဝါ)အျမင္ကမွန္သည္လည္းရွိ
လြဲသည္လည္းရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ဒိ႒ံ
နာမ တထာပိ ေဟာတိ အညာထာပိ။ (ကခၤါ။ ၁၅၀)
အရွင္ဣႆရိယအပါအဝင္ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
စာေရးသူအား တတိယပါရာဇိက (လူသတ္မႈ)ျဖင့္ စြပ္စြဲတတ္ၾက၏။ တတိယပါရာဇိက အဂၤါငါးရပ္၌ ဝစကစိတၱ
သတ္ခ်င္ျဖတ္ခ်င္စိတ္ရွိျခင္း၊ ဥပကၠမ-အားထုတ္ျခင္း၊ ေတန မရဏ - ေသျခင္းဟူေသာ အဂၤါသုံးရပ္ပါဝင္၏။
စာေရးသူသည္ ဦးကုိနီအား သတ္ခ်င္စိတ္လုံးဝမရွိခဲ့။ ဦးကုိနီအား သတ္ျဖတ္ရာ၌ ကာယကံ ဝစီကံ
တစ္ခုမွ် မပါဝင္ခဲ့။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံ ကံသုံးပါးလုံး ျဖဴစင္သည္ကုိ
ေတြ႕ရေပမည္။ တတိယပါရာဇိကႏွင့္ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေပမည္။
ကုိယ္တုိင္သတ္ျခင္း၊
သူတစ္ပါးကုိ ေစခုိင္းျခင္းသည္ အခင္းမျဖစ္ခင္ႏွင့္သာ သက္ဆုိင္သည္။ အသက္ခံရမည့္သူ မေသခင္မွာ
ေစခုိင္းမွသာ သက္ဆုိင္သည္။ အသတ္ခံရမည့္သူ မေသခင္မွာ ေစခုိင္းမွသာ က်ဴးလြန္ရာေရာက္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါရာဇိကႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆုိင္ေပ။ (ကခၤါ။ ၁၂၃။)
စာေရးသူက
ဦးၾကည္လင္းကုိ ေက်းဇူးစကားဆုိသည္က အခင္းျဖစ္ၿပီးေနာက္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာမွ ျဖစ္သည္။
ထုိစကားကုိ ေထာက္၍ မရဏဝဏၰံ ဝါ သံဝေဏၰယ်၊ မရဏာယ ဝါ သမာဒေပယ်-အရ ပါရာဇိကျဖင့္ စြပ္စြဲေနၾကသည္မ်ားလည္း
ရွိသည္။
မရဏဝဏၰံ
ဝါ သံဝေဏၰယ်က ေသခ်င္လာေအာင္ (ေသခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္)စည္းရုံးေသာစကားျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔စည္းရုံးေဟာေျပာမႈေၾကာင့္
စည္းရုံးခံရသူက မိမိကုိယ္တုိင္ လုပ္ႀကံ၍ ေသသြားလွ်င္ စည္းရုံးေရးမွဴး ရဟန္းေတာ္ ပါရာဇိကက်သည္။
မရဏာယ
ဝါ သမာဒေပယ်က အလြယ္တကူ ေသႏုိင္ေအာင္ စီမံေပးမႈကုိ ဆုိလုိသည္။ ဥပမာ စိတ္ညစ္ေနသူ အနီးမွာ
အဆိပ္ပုလင္းထားေပးျခင္း၊ ဓား-လွံ လက္နက္မ်ား ႀကဳိးကြင္းမ်ား ထားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္ညစ္ေနသူက
အဆိပ္ေသာက္ေသသြားလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ႀကဳိးဆြဲခ်ေသသြားလွ်င္ျဖစ္ေစ အဆိပ္ပုလင္း-ႀကဳိးကြင္း
ထားေပးသူ ထားခုိင္းသူျဖစ္ေသာ ရဟန္းေတာ္ ပါရာဇိက က်သည္။ (ကခၤါ။ ၁၂၂-၃။)
ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္
ဦးၾကည္လင္းကုိ ေက်းဇူးတင္စကားဆုိျခင္းသည္ ပါရာဇိကႏွင့္ လုံးဝမသက္ဆုိင္မွန္း ထင္ရွားသည္။
ဦးၾကည္လင္းကုိ
ေက်းဇူးတင္ရုံမွ်ျဖင့္လည္း လူသတ္မႈကုိ အားေပးရာမေရာက္ပါ။ လူသတ္မႈကတစ္ျခား ေက်းဇူးတရားက
တစ္ျခားျဖစ္ေလသည္။ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ကုိ ေက်းဇူးစကားဆုိရုံျဖင့္ လူသတ္မႈကုိ အားေပးရာ
မေရာက္ႏုိင္။ စစ္တုိက္ျခင္းကတစ္ျခား ေက်းဇူးတရားက တစ္ျခားသာျဖစ္သည္။ လူသတ္သမားကုိ ေက်းဇူးစကားဆုိတုိင္း
လူသတ္မႈကုိ အားေပးရာေရာက္သည္ဟုဆုိလွ်င္ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ကုိ ေက်းဇူးတင္ရုံမွ်ျဖင့္ ရဟန္းမွန္သမွ်
ပါရာဇိက က်ရေတာ့မည့္ကိန္း ဆုိက္ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။
ယခုလက္ရွိ
အေျခအေနအရ ဦးၾကည္လင္းတုိ႔အဖြဲ႕ကုိ အငတ္ထားရမည့္သေဘာ သက္ေရာက္ေနေပသည္။ လူသတ္သမားကုိ
ေထာက္ခံျခင္း၊ အားေပးျခင္း၊ ေကၽြးေမြးျခင္းသည္ ဒုစရုိက္မႈ မေျမာက္ပါ။ လူသတ္သမားကုိ
အငတ္ထားျခင္းသည္လည္း ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ မညီပါ။ အခ်ဳပ္သားျဖစ္ေစ အက်ဥ္းသားျဖစ္ေစ အားလုံးသည္
လူသားမ်ားသာျဖစ္သည္။ စာနာရမည္။ ၾကင္နာရမည္။ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ရမည္။ ဤသည္မွာ ျဗဟၼစုိရ္တရားျဖစ္သည္။
ေဒဝဒတ္ႏွင့္ ရာဟုလာအေပၚ တန္းတူစိတ္ထားႏုိင္ျခင္းကုိသာ ေမတၱာစစ္ဟု ေခၚဆုိသည္။ ေဒဝဒတ္ကုိ
မၾကည္ညုိခြင့္ရွိသည္။ ေဒဝဒတ္ကုိ ျပစ္မွားခြင့္မရွိ။ ေဒဝဒတ္ကုိ မလွဴဘဲ ေနခြင့္ရွိသည္။
ေဒဝဒတ္ကုိ မလွဴရဟု တားျမစ္ခြင့္မရွိ။ ဤသည္မွာ ေမတၱာ၏ အတိမ္အနက္ျဖစ္သည္။
စာေရးသူသည္
အုိးဘုိေထာင္၌ ေသဒဏ္က်ႀကဳိးသမား အမ်ားစုရွိရာ ႀကဳိးတုိက္မွာ ေနရ၏။ လူသတ္မုဒိမ္း သမားမ်ား၊
လူသတ္လုယက္၊ လူသတ္ အေလာင္းေဖ်ာက္၊ လူသတ္ လုယက္ အေလာင္းေဖ်ာက္သမားမ်ားႏွင့္ အတူေနရျခင္းျဖစ္၏။
၄င္းတုိ႔သည္ မေသမခ်င္း လည္ပင္းႀကဳိးကြင္းစြပ္ ကြပ္မ်က္ေစဟူေသာ ေသဒဏ္က် ႀကဳိးသမားမ်ား
ျဖစ္သတည္း။ သူတုိ႔အား ICRC က ေထာက္ပံ့သည္ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။ အစုိးရက ေကၽြးေမြးထားသည္ကုိလည္း
ေတြ႕ရသည္။ စာေရးသူက အၿမဲတန္းေကၽြးသည္။ ေငြလည္း လွဴသည္။ စားစရာလည္း လွဴသည္။ အဝတ္အထည္ႏွင့္
ၿခဳံေစာင္မ်ားလည္း လွဴသည္။ ထုိသုိ႔ လွဴရုံမွ်ျဖင့္ မုဒိမ္းမႈကုိ အားေပးရာ မေရာက္။ လူသတ္မႈကုိ
အားေပးရာ မေရာက္။ လူသားခ်င္းစာနာရာသာ ေရာက္သည္။ သူေတာ္ေကာင္း ပီသရာသာေရာက္သည္။
လူဟူသည္
အမွားႏွင့္မကင္း။ မွားေသာ္လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းသူမ်ားရွိသည္။ မွန္ေသာ္လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္
မေကာင္းသူမ်ား ရွိသည္။ အမွားက်ဴးလြန္ရုံမွ်ျဖင့္ မုန္းတီးခြင့္မရွိ။ ၄င္းကုိ သည္းခံျခင္း၊
ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ သေဘာထားႀကီးျခင္း၊ နားလည္ႏုိင္ျခင္းဟု ေခၚဆုိသည္။ ခႏၲီ၊ ေမတၱာ၊ အေဒါသတရားမ်ားဟု
သတ္မွတ္ႏုိင္သည္။ ဤသည္မွာ ဗုဒၶဓမၼ၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္သည္။
အရွင္ဣႆရိယကုိယ္တုိင္ အုတ္နီခဲတရားေဟာၾကားဖူးသည္
တစ္ႀကိမ္မကေပ။ အုတ္နီခဲေဆာင္ထားခုိင္းျခင္း သည္ ေမတၱာေလာ၊ ကရုဏာေလာ၊ မုဒိတာေလာ၊ ဥေပကၡာေလာ။
စာေရးသူ၏
ထမင္းဝေအာင္စားထားစကားကုိေတာ့ ၿခိမ္းေျခာက္စကားျဖစ္သည္၊ သာသနာႏွင့္ မေလ်ာ္ညီဟု ဆုိသည္။
စာေရးသူက စာေရးသူစကား ဓမၼဝိနယႏွင့္ညီေၾကာင္း ပိဋကတ္ေတာ္ အေထာက္အထား ျပႏုိင္သည္။ အုတ္နီခဲေဆာင္ခုိင္းသူႀကီးက
ဓမၼဝိနယႏွင့္ ညီညြတ္ေၾကာင္း ျပႏုိင္ပါမည္ေလာ။
ၾကည္လင္းဆရာေတာ္အမည္ေၾကာင့္
အဘယ္အာပတ္သင့္သနည္း၊
လက္ညွဳိးထုိးျခင္း၊
လက္ညွဳိးေကြးျခင္းသည္ မည္သည့္ သိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္ပါသနည္း။
ထမင္းဝေအာင္စားထားစကားသည္
အဘယ္သိကၡာပုဒ္ႏွင့္ ၿငိစြန္းပါသနည္း။
အရမ္းကာေရာ
ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားႏွင့္ သံေယာင္လုိက္ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ ပိသုဏီမီဒီယာသမားမ်ား
ေျဖၾကားေစလုိပါ၏။
ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း
ရုိင္းပင္းျခင္း၊ ဘုရားသားေတာ္အခ်င္းခ်င္း ရုိင္းပင္းျခင္းတည္းဟူေသာ သမဂၢစိတ္မ်ဳိး
ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားမွာ မေတြ႕ရေပ။ အစုိးရအားကုိးႏွင့္ မဟနကုိ ဖိဆန္ၿပီး တရားလွည့္လည္
ေဟာၾကားေနသည့္ ႏုိင္ငံေရးဘုန္းႀကီးမ်ားကုိ မည္သည့္ရဟန္းေတာ္က သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲလုပ္၍
ဖိအားေပး ဖမ္းခုိင္းျခင္းမ်ဳိး ျပဳလုပ္ပါသနည္း။
ဤသည္မွာ
အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ထားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးစိတ္ထား ကြာျခားမႈပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ျမန္မာျပည္ကုိ
အစၥလာမ္ဇာတ္သြင္းလုိသူမ်ားက ဦးကုိနီကုိ ဟီးရုိးလုပ္ေနၾကသည္။ ျမန္မာျပည္ အစၥလာမ္ မုိက္ေဇးရွင္းအႏၲရာယ္မက်ေရာက္ေစလုိသူမ်ားက
ဦးကုိနီကုိ အႏၲရာယ္တစ္ရပ္အျဖစ္ ရႈျမင္ေနၾကသည္။
ယခုပြဲသည္
အစၥလာမ္မုိက္ေဇးရွင္းအႏၲရာယ္ကုိ လက္ကမ္းႀကဳိသူႏွင့္ အစၥလာမ္မုိက္ေဇးရွင္းအႏၲရာယ္ကုိ
လုံးဝလက္မခံသူတုိ႔၏ ရင္ဆုိင္ေတြ႕ျခင္းျပႆနာတစ္ရပ္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ဦးကုိနီကုိ
ဟီးရုိးလုပ္ခြင့္ရွိသလုိ ဦးၾကည္လင္းကုိလည္း ဟီးရုိးလုပ္ခြင့္ရွိသည္။
ေသသူတုိင္းကုိ
လူေကာင္းဟုဆုိ၍ မရ။ ဆုိး၍ အသတ္ခံရသူမ်ားလည္း ရွိသည္။
သတ္သူတုိင္းကုိလည္း
လူဆုိးဟုဆုိ၍ မရ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းသည့္ လူသတ္သမားမ်ားလည္း ရွိတတ္သည္။ ဥပမာ ေသသူ အဂၤလိပ္
ဂ်ပန္။ သတ္သူ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္။
(ဤေဆာင္းပါးကုိ
အလုိမက်သူ မည္သူမဆုိ ဒီဘိတ္လုပ္ႏုိင္သည္။ အနည္းဆုံး ဝိတ္တန္းတူဖုိ႔ေတာ့ လုိသည္။ ဝိတ္တန္းနိမ့္သူမ်ားႏွင့္
မေဆြးေႏြးလုိ။)
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
1.3.2018
PM
10:39
No comments:
Post a Comment