"ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနဟာ လူထုေကာင္းစားေရးလား၊
လူတစ္စုေကာင္းစားေရးလား ေသေသခ်ာခ်ာကုိျပန္ၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ေဝဖန္ရမယ့္အေျခအေနျဖစ္ေနၿပီ
(အပုိင္း-၁)"
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္
ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)
========================================================
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူနဲ့
အင္တာဗ်ဴးေတြကို ျမန္မာ႕ဥဒါန္းဂ်ာနယ္မွာ အပတ္စဥ္တင္ဆက္ေပး ေနတာ အခုဆိုရင္ ၁၉-ပတ္ေျမာက္
ရွိခဲ႕ပါၿပီ။
ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ႕
ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူကို လက္ ရွိႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ ေတြနဲ့ အမ်ိဳး
ဘာသာ သာသနာအတြက္ စိုးရိမ္ရ တဲ႕ အေျခအေနေတြနဲ့ပတ္သက္ၿပီး ေမးျမန္းျဖစ္ ခဲ႕ပါတယ္။ ဆရာေတာ္နဲ့
ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထား သမွ်တို့ကို ျမန္မာ႕ဥဒါန္းဂ်ာနယ္ပရိသတ္မ်ား အတြက္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ေမး- ကယားျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္
ဦးအယ္ေဖာင္း႐ိႈးလ္ တက္ေရာက္တယ္ ဆိုတဲ့ သကၤန္းကပ္လွဴျခင္းႏွင့္ ညစာ မိတ္ဆုံစားပြဲလို႔
ေခါင္းစဥ္တပ္ထားတဲ့ ပြဲတစ္ခုရဲ႕သတင္းက ခုရက္ပိုင္းမွာ ေဝ ဖန္မႈေတြ ျမင့္တက္ေနပါတယ္ဘုရား။
(၂ဝ၁၈ ဇန္နဝါရီ
၃၁)ေန႔က ျပဳလုပ္တဲ့ ပြဲပါဘုရား။ သတင္းမွာေတာ့ ကယားျပည္ နယ္အစုိးရအဖြဲ႕၊ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၊
ျပည္နယ္အစုိးရအဖြဲ႕ဝင္ဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပည္နယ္ဥပေဒခ်ဳပ္တုိ႔ တက္ေရာက္ တယ္လို႔ သိရပါတယ္ဘုရား။
အဲဒီမွာ သာသနာပုိင္ ဆရာေတာ္ ႀကီး၊ အပူေဇာ္ခံ
ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား၊ မဂၤလာတရားေတာ္၊ သကၤန္းစတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြ သံုးႏႈန္းခဲ့ တာေတြ႕ရသလို အခမ္းအနားကိုလည္း သကၤန္းကပ္လွဴပြဲလို႔ သံုးတာေတြ႕ရပါ
တယ္ဘုရား။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာ မ်ားေျပာဖို႔ရွိမလဲဘုရား။
ေျဖ- ဗုဒၶဘာသာရဲ႕
ကိုယ္ပိုင္စကားလံုး ေတြကို ယူယူသံုးေနတာေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားတယ္။ ရဟန္းသိကၡာ ဘယ္ႏွဝါရၿပီ
ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သက္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ သိကၡာေတာ္ ဘယ္ေလာက္ဆိုတာေတြ ရွိတယ္ေလ၊ အဲဒါေတြကိုလည္း
သိကၡာ ေတာ္ရ ဆရာေတာ္တို႔ ဘာတို႔ညာတို႔ သူတို႔ သံုးၾကတယ္ေပါ့၊ တျခား ဘာသာ ေတြက ပိုဆိုးပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြကို အကုန္လံုး သူတို႔ရဲ႕အရွင္ သခင္ကို တပ္ေပးထားတာေလ။
ဝိပႆနာတို႔၊ မဂၢင္တို႔၊ နိဗၺာန္တို႔ အကုန္ယူသံုးေနၾကၿပီေပါ့ေနာ္။
အဲေတာ့ အမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ စကားလံုးေတြကို ယူသံုးတာ လက္ခံတယ္ေလ။ ဘယ္ဘာ သာပဲျဖစ္ျဖစ္ဆုေတာင္းတာ
ရွိတယ္ေလ။ ရွိခိုးတာကို ဝတ္ျပဳတယ္လို႔ သံုးတယ္၊ ဒါလည္း လက္ခံတာေပါ့။
ဒါေပမယ့္ အမ်ားနဲ႔သက္ဆုိင္တာ မဟုတ္ဘဲ ဝိပႆနာလို
စကားလံုးမ်ိဳး ကို ဝိပသနာ မရွိတဲ့ဘာသာက ယူသံုး လိုက္တာ ဝိပႆနာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ တအားနစ္နာတာေပါ့။
နိဗၺာန္မရွိတာႀကီးကို နိဗၺာန္လို႔ ယူ သံုးတယ္
ဒါကို လက္ခံလို႔ရေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ေလာကနိဗၺာန္တို႔ ဘာတို႔ညာတို႔နဲ႔ လူေတြနားလည္ထား
တာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတာကိုး။
အခုလည္း အဲဒီအတုိင္းပဲ။ သံဃာ ဆိုတာက ဘုရားပြင့္လာမွ
ေပၚေပါက္ လာတဲ့ ရတနာတစ္ပါးေလ။
စာနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ သာသနာပ ေနရာေတြမွာ၊ ဗုဒၶဘာသာမွတစ္ပါး
အ ျခားသာသနာေတြမွာ သံဃာဆိုတာ မရွိဘူး။
အဲေတာ့ ဗုဒၶရယ္၊ ဓမၼရယ္၊ သံဃ ရယ္ဆိုတာက ဗုဒၶဘာသာမွတစ္ပါး
အ ျခားဘာသာေတြမွာ မရွိဘူး။ ဒါဟာ ဗုဒၶ ဘာသာရဲ႕ သီးျခားကိုယ္ပိုင္တရားေပါ့။
ဗုဒၶဆိုတဲ့ေနရာမွာ ဗမာလို ဘုရား သံုးမယ္၊
ဓမၼဆုိတဲ့ေနရာမွာ ဗမာလို တရား လို႔သံုးမယ္၊ ရတယ္။ သံဃဆို တဲ့ ေနရာမွာ ဗမာလိုသံဃာသံုးမယ္ဆို၊
ဒါက် မရေတာ့ဘူးေလ။
ဥပမာ ဆိုၾကပါစို႔၊ သာဝကလို႔သံုး တယ္ဆိုရင္
လက္ခံေသးတယ္ေလ။ သာ ဝကဆိုတာကေတာ့ သူတို႔ဆုိင္ရာဆုိင္ ရာဘုရားေတြထံမွာ တပည့္အျဖစ္ခံယူ
ထားတဲ့လူေပါ့။ ဆိုင္ရာဆုိင္ရာဘုရား ေတြရဲ႕ ဆံုးမၾသဝါဒကိုလိုက္နာသူေပါ့။ ဒါဆို ေတာ္ေသးတာေပါ့။
သံဃာဆိုတာက သုပၸဋိပေႏၷာ အစ ရွိတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ျပည့္စံုေနတဲ့
အရိ ယာသံဃာေတြကို ရည္စူးတာေလ။ အဲ ေတာ့ အရိယာသံဃာဆိုတာ အျခားဘာ သာမွာ ရွိမွမရွိဘဲ။ အဲဒါကို
သံဃာလို႔ ယူသံုးတာ ရာရာစစလို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ ရတာေပါ့ေနာ္။
ေနာက္ သကၤန္းဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ သံုးၾကျပန္ေရာေလ။
ဝတ္႐ံုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဝတ္ စံုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလိုပဲ သံုးရမွာေပါ့။ သကၤန္း ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကလည္း
ဗုဒၶဘာသာမွ တစ္ပါး အျခားဘာသာမွ မရွိဘူး။ စိဝရ- ဆိုတဲ့ပါဠိကေန ဆင္းသက္လာတာေလ။ ဒါေၾကာင့္မို႔
သူတို႔ ဝတ္႐ံုေတာ္လို႔သံုးပါ၊ ဝတ္စံုလို႔သံုးပါ။
အဲဒီလိုပဲျဖစ္ရမွာေလ။ အဲဒါကို လိုလိုလားလားႀကီးကို
ဒီေဝါဟာရေတြ တပ္ေပးေနတယ္ဆိုတာက တကယ္ တမ္းေျပာလို႔ရွိရင္ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုလံုး ကို ေစာ္ကားေမာ္ကားျပဳလုိက္တာပဲေလ။
ဗုဒၶဘာသာကို သစၥာေဖာက္သြားတယ္ လို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့။
မိမိရဲ႕ ဘာသာတရားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ကိုယ္ ပိုင္စကားလံုးေတြနဲ႔ပဲ
ရပ္တည္ပါ၊ ဗုဒၶဘာ သာကို အတုခိုးၿပီး ဗုဒၶဘာသာအတုိင္း လိုက္လုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ အဲဒီဘာသာ
တရားဟာ ကိုယ္ပိုင္ဘာသာတရား မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ေနာက္လိုက္ဘာသာ တရား ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို႔ သတိေပးပါ
ရေစလို႔ ေျပာခ်င္တယ္ေနာ္။
ေမး- ဒီကိစၥနဲ႔႔ပတ္သက္ၿပီး
မဘသတို႔၊ ဗုဒၶဓမၼပရဟိတေဖာင္ေဒးရွင္းတို႔က ေၾက ညာခ်က္ထုတ္သင့္တယ္လို႔ ေျပာေနတဲ့ သူေတြလည္း
ရွိပါတယ္ဘုရား။ မန္း မဘသအေနနဲ႔ ေၾကညာခ်က္ေတြ ထုတ္ ဖို႔ ရွိႏုိင္မလားဘုရား။
ေျဖ- ထုတ္လို႔ရေလာက္တဲ့
အေျခအ ေနေတြကေတာ့ ေသခ်ာတယ္ေလ။ ထုတ္ သင့္တာလည္း ေသခ်ာတယ္ေလ။ ထုတ္ မယ္ဆိုရင္လည္း ရတယ္ေလ။
အဲေတာ့ အဖြဲ႕နဲ႔တုိင္ပင္ၿပီးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ႏုိင္ တာေပါ့ေနာ္။
ေမး- အရွင္ဘုရားနဲ႔
တိုက္႐ိုက္ပတ္ သက္တာ တစ္ခုေလာက္ေမးခ်င္ပါတယ္ ဘုရား။ မင္းသုည-ကေလာင္အမည္နဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးက
ဦးကိုနီတစ္ႏွစ္ျပည့္မွာ
ကိုေနဝင္းရဲ႕အုတ္နီခဲဆိုတဲ့
စာကို ဖတ္ပါ တယ္။ သူကေတာ့ ကဗ်ာရြတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ဘုရား။ အဲဒီမွာ ဘာပါသလဲ ဆိုေတာ့
'မသမာသူ ဝီရသူ'ဆိုတာပါပါ တယ္ဘုရား။
အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမ်ားေျပာ ခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ- ေသတဲ့သူက
အ႐ိုးေဆြးလို႔ ျပာ ေတာင္ျဖစ္ေနၿပီ။ အာဃာတကခုအထိ မၿငိမ္းႏိုင္ေသးဘူး။ မသမာသူဝိေသသ န
ဘာေၾကာင့္တပ္သလဲ နားမလည္း ဘူး။ ဝီရသူကို တအားနင္းခ်စ္ၾကတာ ေတာ့ လက္ခုပ္သံၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္။
ဝီရသူကို မွန္တာလား၊ ဝီရသူကမွန္တာ လား ကတၱားပုဒ္ကို ကံပုဒ္လုပ္မိသြားပုံ ေပၚတယ္။ ဝီရသူကိုမွန္တဲ့ခဲ
အေတာ္ ျပင္းပုံရတယ္။ ဘယ္နားမွန္မွန္းေတာင္ မသိဘူး။
တစ္ခုေမးခ်င္တာက အုတ္ခဲေဆာင္ ထားဖို႔ေဟာတာ
အမုန္းတရား မဟုတ္ ဘူးလား။ အဲလိုမ်ဳိးက် ေဟာေကာင္းသ လား။ ေတာ္ေတာ္တရားက်ဖို႔ေကာင္း တဲ့ႏိုင္ငံေရးပဲ။
ကုလားကိုးကြယ္ အုတ္ခဲလြယ္ တင့္တယ္ပါေပ့ ရွင္ရေသ့
လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ တယ္ကြာ။ တကယ့္ကို ကိုးကြယ္မႈမွား ေနတာႀကီးပါ။
ေမး-ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီ
လာခံ (၂၁)ရာစုပင္လံု ႀကိဳဆုိေထာက္ခံ သည့္အေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသ႐ုပ္ေဖာ္ ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ပြဲ၊ ေတးဂီတေဖ်ာ္ ေျဖပြဲနဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးေဘာလုံးပြဲေတြမွာ
ေျပာၾကားခ်က္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သ႐ုပ္ ေဖာ္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈတို႔ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး နည္း နည္းေလးေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
အဲဒီပြဲကို ရန္ကုန္တုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ လည္းတက္တယ္၊
လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ လည္းတက္တယ္ေပါ့ဘုရား။ ဒီပြဲနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး တပ္မေတာ္က သတင္းထုတ္ ျပန္ခ်က္ထုတ္တယ္၊
ကိုမင္းကိုႏုိင္တို႔ ဘက္ကလည္းပဲ ျပန္ေျဖရွင္းထားတယ္၊ အဲဒီကိစၥေတြကို သိၿပီးျဖစ္မွာပါဘုရား။
ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အရွင္ ဘုရားရဲ႕အျမင္နဲ႔ သံုးသပ္ခ်က္ကို သိခ်င္ ပါတယ္ဘုရား။
ေျဖ- အတိုက္အခံလုပ္ခဲ့တဲ့
အက်င့္ ႀကီးက အခုခ်ိန္အထိကို မေဖ်ာက္ဖ်က္ ႏုိင္ေသးတာပဲေလ။ အစိုးရတစ္ရပ္ျဖစ္ ေနၿပီ ဒီလိုသ႐ုပ္ေဖာ္ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ
ခြင့္ ျပဳသင့္မျပဳသင့္ဆိုတာ အစိုးရတစ္ရပ္ က ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ရမယ္ေလ။ အဲဒီလိုမစဥ္း စားမဆံုးျဖတ္ဘဲနဲ႔
ဒါေတြကို လိုက္ေလ်ာ တယ္ဆိုကတည္းက ကိုယ္ဟာ အစုိးရျဖစ္ ေနၿပီဆိုတဲ့အသိ သူတို႔မွာ မရွိေသးဘူး၊
ဒါအစိုးရလုပ္ရပ္
မဟုတ္ဘူး၊ အတိုက္ အခံလုပ္ရပ္သာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သူတို႔မသိေသးဘူးဆိုတာကို ေတြ႕ရတာ ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုက ကိုယ္သြားေနတာ က ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုဆိုတဲ့
ၿငိမ္း ခ်မ္းေရးလမ္းကိုသြားေနတယ္။ ကိုယ္ လုပ္လိုက္တာက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိ ခိုက္ေစႏုိင္တဲ့
အမူအရာေတြျဖစ္ေနတယ္။ စာအရွိအတိုင္းေျပာရင္ လွံကိုင္ေခြးေခၚ နည္း က်င့္သုံးေနတာေပါ့။
တပ္မေတာ္ ကို ဒီလိုလုပ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ကိုယ္လို ခ်င္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ကိုယ္သြားေနတဲ့
ပန္းတုိင္ကို ေရာက္မွာလားလို႔ ေမးခြန္း ထုတ္ခ်င္တယ္။
အဲဒီေတာ့ ႏုိင္ငံေရးသမားသည္ တကယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရခ်င္တယ္ဆိုရင္
တကယ္ မၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ေနရာေတြကို သြား ေရာက္ေလ့လာပါဦး၊ စစ္တုိက္ေနတဲ့ သူႏွစ္ဦးကိုပဲ
မၾကည့္ပါနဲ႔။ စစ္တုိက္ရ ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းတရားကိုလည္းပဲ ျမင္ ေအာင္ၾကည့္ပါဦး။ ဒါမွသာလွ်င္
အ ေၾကာင္းတရားကို ပယ္သတ္ႏုိင္မွာ၊ အ ေၾကာင္းတရားကို ပယ္သတ္ႏုိင္မွ အက်ိဳး တရားက ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမွာေလ။
ေရေသာက္ျမစ္ကို မသတ္ဘဲ အ ကိုင္းအခက္ေတြ လိုက္ခုတ္ေနတဲ့သူလို
ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဒီအပင္က ႐ႈပ္ပါတယ္ ကြာ၊ ဆိုၿပီးေတာ့ လမ္းနဲ႔မလြတ္တဲ့ကိုင္း ကိုပဲ ခုတ္ေနသလိုျဖစ္ေနတာေပါ့။
ေတာ္ ၾကာ ျပန္ေပါက္လာလည္း ထပ္ခုတ္ရ မွာပဲေလ။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီေရ ေသာက္ျမစ္ရွိေနလို႔
ဒီအကိုင္းအခက္ ေတြက ထြက္ေနတာကိုး။
စစ္ျဖစ္ရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းတရား ရွိလို႔ စစ္ျဖစ္ေနၾကရတာ။
အဲဒီ စစ္ျဖစ္ ေနရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းကိုပဲ ရ ေအာင္ရွာပါဦးလို႔ မွာခ်င္တာေပါ့ေနာ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
No comments:
Post a Comment