"ပညာေရးကုိ
အင္မတန္လုိလားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကုိ ေက်ာင္းထုတ္လုိက္ျခင္းေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီအစုိးရႀကီး
ဘာမ်ား အက်ဳိးရွိသြားသလဲ (အပုိင္း-၂-နိဂုံး)"
========================================================
(ဆရာေတာ္ဦးဝီရသူႏွင့္
ေမးသမွ် ေျဖသမွ်)
ေမး- ေနာက္တစ္ခုကေတာ့
ပညာေရးအသံုးစရိတ္တိုးျမွင့္ဖို႔ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းထုတ္တဲ့ကိစၥေပါ့ဘုရား။
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဦးေမာင္ေမာင္ႏုိင္ကေတာ့
သင္တန္းကေနရပ္စဲတယ္လို႔ သံုးပါတယ္ဘုရား။ ဒါေပမယ့္ ဒါကိုပဲ တစ္ဖက္မွာေတာ့ ေက်ာင္းထုတ္တယ္လို႔ပဲ
ေျပာၾကတယ္ေပါ့ဘုရား။
အဲဒီအေပၚမွာ
ဘယ္လိုသံုးသပ္ခ်င္လဲ။
ေျဖ - တကယ္တမ္းက်ေတာ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းတယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားေတြက ကိုယ့္အလုပ္မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာင္းသားဆိုတာ
စာႀကိဳးစားဖို႔ပဲေလ။ ဘတ္ဂ်တ္ေတြတိုးျမွင့္ေပးဖို႔တို႔၊ အသံုစရိတ္ကိစၥတို႔၊ ဒါေတြက မိဘျပည္သူေတြ
လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြပါ။
မိဘသျပည္သူေတြ
ေတာင္းဆိုေပးရမယ့္အေရးကို သူတို႔ေတြက ေတာင္းဆိုလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔တေတြ ပညာေရးထိခိုက္သြားတာပါ။
ေက်ာင္းသားေတြကုိ
ေျပာခ်င္တာက တုိင္းျပည္ေကာင္းစားေစခ်င္ရင္ စာႀကဳိးစားၾကပါ။ ကိုလိုနီေခတ္တုန္းက ေက်ာင္းသားသပိတ္ဆိုတာ
မွန္တယ္၊ မျဖစ္မေနလုပ္ကို လုပ္ရမွာ။ ဒီကေန႔ေခတ္က ကိုလိုနီေခတ္ကလို ကၽြန္ပညာေရးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အဲေတာ့ မိမိလူႀကီးျဖစ္လာတဲ့အခါက်မွ ဒီစနစ္ေတြကို မိမိတို႔ ႀကိဳက္သလိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလို႔လည္းရတယ္။
အဲဒီထိမေစာင့္ႏုိင္ဘူးဆိုရင္လည္း မိဘျပည္သူေတြလုပ္လာေအာင္ ကိုယ္က စည္းရံုးတဲ့အဆင့္ပဲ
လုပ္ရမယ္။
ပညာေရးကိုပဲ
အဓိကထားပါ။ ပညာေရးစနစ္၊ ဘတ္ဂ်တ္ေတြ၊ အသံုးစရိတ္ေတြ၊ ဒါေတြဟာေက်ာင္းသားေတြအတြက္ အေရးႀကီးလုပ္ငန္းမဟုတ္ဘူးလို႔
ေျပာရမွာပါ။
ေက်ာင္းထုတ္လိုက္တဲ့ကိစၥအေပၚမွာေတာ့
စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ပညာေရးကို တကယ္လိုလားလို႔သာ ဒီလိုသပိတ္ေမွာက္တဲ့အဆင့္ထိ
သူတို႔ စြန္႔စားခဲ့ၾကတာေလ။ အဲေတာ့ ပညာေရးကို အင္မတန္လိုလားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းထုတ္လိုက္တာဟာ
ဒီမိုကေရစီလားလို႔ ေမးခ်င္တယ္။
ပညာေရးကို
အင္မတန္လိုလားတဲ့ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းထုတ္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီအစိုးရႀကီး
ဘာမ်ား အက်ိဳးရွိသြားသလဲ။
လူငယ္ဆိုတာေတြ၊
ႏုိင္ငံေရးဆိုတာေတြဟာ ႏုိင္ငံအာဏာနဲ႔ မိမိရဲ႕အတၱကို မထိပါးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ ေျပာေကာင္းတဲ့စကားေတြလားလို႔
ေမးခ်င္တာေပါ့ေနာ္။
ေမး- ေက်ာင္းသားေတြေက်ာင္းထုတ္တာဟာ
အရင့္အရင္ အာဏာရွင္ေတြရဲ႕ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ပဲလို႔ ေ၀ဖန္ၾကတာေတြလည္းရွိပါတယ္ဘုရား။
ေဒါက္တာေအးေမာင္တုိ႔ဖမ္းတဲ့ကိစၥေတြမွာလည္း
စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ျဖစ္ၾကသူေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ အာဏာရွင္နည္းနည္းမ်ား ဆန္လာသလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္ကို
လူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔နီးတဲ့သူေတြ၊ စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြက စေျပာလာၿပီေပါ့ဘုရား။
အာဏာရွင္ဆန္လာတယ္လို႔
လူေျပာမ်ားလာတဲ့အေပၚမွာ
ဘာမ်ားသံုးသပ္ခ်င္ပါသလဲဘုရား။
ေျဖ- သူတို႔ေျပာတာ
ေနာက္က်တာေပါ့ေနာ္။ ပါတီအတုိက္အခံကာလကတည္းကိုက NLD ပါတီမွာ၊ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီမရွိဘူးလို႔
ဦးဇင္းက အရင္ဦးဆံုးေထာက္ျပခဲ့တာေလ။ သူက တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ႏုိင္ပါ့မလားလို႔
အရင္ဦးဆံုး ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့တာ ဦးဇင္းပဲေလ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕
လက္ထက္မွာ ျမန္႔မာႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းဟာ ေနရာစံုက ထပြက္ေနတာမ်ိဳးေတြ ႀကံဳရႏုိင္တယ္လို႔
ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့တာလည္း ဦးဇင္းပဲေလ။
အဲဒီေတာ့
ေနာက္ဆံုး ဦးဇင္းတုိ႔ မဘသကို ၿဖိဳခြင္းဖုိ႔ လုပ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ဦးဇင္းတို႔က ေၾကညာခ်က္ေတြထုတ္ၿပီးေတာ့
အမ်ိဳးသမီးအာဏာရွင္အစိုးရလို႔ေတာင္ ကင္ပြန္းတပ္ေပးခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြ
ဒီအစိုးရကို အာဏာရွင္လို႔ျမင္တာ ေနာက္က်ပါတယ္လို႔။
ၿပီးေတာ့
ျပည္သူေတြ ဒီေလာက္ေလးျမင္တာ အားမရေသးပါဘူး။ ဒီထက္ပုိၿပီးျမင္ေအာင္ ေသခ်ာၾကည့္ၾကပါလုိ႔လည္း
တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ျပည္သူေတြကိုပဲ
အားကိုးရမွာပါလို႔။
ေမး- ဆရာေတာ္ဦးပါေမာကၡက
ေထာင္ထဲမွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ရဖုိ႔ ေတာင္းဆုိေနတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ေရာ
ဘာမ်ားေျပာစရာရွိမလဲဘုရား။
ေျဖ- အဂၤလိပ္ေခတ္မွာလည္း
သံဃာေတြ ေထာင္ထဲမွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ရခဲ့တယ္၊ ဖဆပလေခတ္မွာလည္း သံဃာေတြ ေထာင္ထဲမွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။
မဆလေခတ္မွာလည္း သံဃာေတြ ေထာင္ထဲမွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသမီး
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဦးေဆာင္တဲ့ အရပ္သားဒီမုိကေရစီ ျပည္သူ႔အစုိးရလက္ထက္မွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္
မရတာ ရင္နာစရာေကာင္းတယ္ဗ်ာ။
ေနာင္ေတာ္ႀကီးဦးပါေမာကၡရဲ႕
ေရွ႕ေနဦးေအာင္သူရိန္ထြန္း ေထာက္ျပတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံေတာ္သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႕
၄၇ပါးစုံညီ ဒုတိယအစည္းအေဝးဆုံးျဖတ္ခ်က္ ပုဒ္မ ၁၁(ဃ)အရ အမႈရင္ဆုိင္စဥ္မွာ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ရွိျခင္း၊
၁၈၉၄ ခုႏွစ္ အေျခခံအက္ဥပေဒႏွင့္ အက်ဥ္းေထာင္လက္စြဲ ဥပေဒ ၁၀၄၆ တုိ႔အရ သကၤန္းဝတ္ခြင့္
ျပဳထားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ တရားသူႀကီးထံ သကၤန္းဝတ္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားတာကုိ တရားသူႀကီးက ပယ္ခ်လုိက္တာဟာ
Rule Of Law - ဥပေဒအခြင့္အေရး ဘယ္မွာလဲ ဆုိတာပါပဲ။
ေနာက္ၿပီးေတာ့ပုဒ္မ
၅၀၅(ခ)ဟာ ရဲအေရးမပုိင္လုိ႔ တရားရုံးဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားရတဲ့ပုဒ္မျဖစ္သလုိ ဦးပါေမာကၡကုိ
ဦးတုိက္ေလွ်ာက္ထားသူကုိယ္တုိင္က သူ႔လက္မွတ္မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ထြက္ဆုိထားပါလ်က္ အာမခံမေပးဘဲ
ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတာေတြဟာလည္း စမက ပုဒ္မေတြပါပဲ။
ေမး- တစ္ဆက္တည္းေမးစရာရွိတာက
ကုိေက်ာ္မ်ဳိးေရႊရဲ႕ အမႈသြား အမႈလာ အေျခအေန ဘယ္လုိရွိပါသလဲဘုရား။ က်န္းမာေရးမေကာင္းေပမယ့္
အာမခံမရဘူးလုိ႔ပဲ တပည့္ေတာ္တုိ႔က သိထားတာဆုိေတာ့။ အဲဒါေလးလည္း ေျပာေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ- ကုိေက်ာ္မ်ဳိးေရႊဟာ
သပိတ္စခန္းနဲ႔ လုံးဝမပတ္သက္ပါဘူး။ ဦးေဆာင္သူလည္းမဟုတ္၊ သတင္းျပန္ၾကားသူ လည္းမဟုတ္၊
ထုိင္သပိတ္လည္းမလုပ္၊ ေၾကညာခ်က္လည္းမထုတ္၊ ေၾကြးေၾကာ္သံလည္းမတုိင္၊ ဗီႏုိင္းလည္းမကုိင္၊
လက္ကမ္းစာေစာင္လည္းမျဖန္႔၊ ဘယ္ဆုိ ဘယ္ေနရာမွာမွ မပါခဲ့တဲ့သူပါ။
ဦးဇင္းေတြကုိ
ပုဂၢဳိလ္ေရးအရ ခင္မင္ရင္းႏွီးလုိ႔ သြားေရာက္ အားေပးခဲ့တာေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုိေက်ာ္မ်ဳိးေရႊတရားလုိလုပ္တုိင္ၾကားထားတဲ့
ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒပုဒ္မ အေရးရွိတာေၾကာင့္ စမကနဲ႔ပဲ ဖမ္းခ်ဳပ္လုိက္ၾကတာပါ။
ဖမ္းခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္းမွာလည္း
ဆရာဝန္၊ တရားသူႀကီး၊ အာဏာပုိင္၊ အာဏာရပါတီတုိ႔ ေပါင္းၿပီး အာမခံမေပးဘဲ မေသမခ်င္း ညွဥ္းဆဲေနၾကတဲ့သေဘာပါ။
ေမး- အရွင္ဘုရား
ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာေပးပါဦးဘုရား။
ေျဖ- အားနက္ဟဲမင္းေဝးရဲ႕
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အုိးေဝညဳိျမ ဘာသာျပန္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးထဲက စာသားေလးကုိ သတိရမိတယ္။
ငါ၏ဦးေခါင္းသည္
ေသြးခ်င္းခ်င္းနီပါေစ ငါကား ဦးမညြတ္တဲ့။
တရားပြဲအပိတ္ခံရတာေတြ
ေဖးဘုတ္အပိတ္ခံရတာေတြ ေနရာတကာမွာ လုိက္လံေႏွာက္ယွက္ခံရတာေတြ ေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္ အားငယ္
လက္ေလွ်ာ့ သြားလိမ့္မယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။
ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ
တစ္ႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာနဲ႔ ဦးဝီရသူကုိ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ပြဲႀကီး ျပဳလုပ္လာၾကမွာကုိပဲ
ႀကဳိျမင္ေနမိတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္
အစုိးရအသုံးမက်ေလ ျပည္သူေတြက ဝီရသူကုိ သတိရေလ ပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္လာေတာ့မွာ မုိ႔လုိ႔ပါပဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းသာ-ဆက္သြယ္ေမးျမန္းသည္။
No comments:
Post a Comment