Friday, January 19, 2018

"ဗမာက မုန္းစရာလား? အာဏာက မုန္းစရာလား?"



"ဗမာက မုန္းစရာလား? အာဏာက မုန္းစရာလား?"
============================
အခုတေလာ ရေသ့ေတာင္ၿမဳိ႕နယ္ စာေပေဟာေျပာပြဲေဟာေျပာခ်က္ေတြ ေတြ႕ေနရတယ္။
ဗမာမေကာင္းေၾကာင္းေတြလည္း ပါပါတယ္။
ဗမာဟာ မုန္းစရာလား အာဏာဟာ မုန္းစရာလား ဒီလုိေလးေတြေတြးမိလုိ႔ ဒီစာေလးကုိ ေရးတာပါ။
စာေရးသူအျမင္အရ အာဏာလက္ဝယ္ ရရွိသြားတဲ့သူေတြ ရရွိထားတဲ့သူေတြကပဲ မုန္းစရာေကာင္းတာပါ။
ဒါလည္း အျပည့္အဝမဟုတ္ပါဘူး။
မုန္းစရာေကာင္းတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြ အာဏာရွိေတြ အာဏာရွင္ေတြ အာဏာရူးေတြ ရွိခဲ့သလုိ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ အာဏာပုိင္ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။
နည္းေတာ့ နည္းတယ္လုိ႔ ေျပာရမွာပါ။
ဗမာလူမ်ဳိးက လူဦးေရမ်ားေနလုိ႔ ဗမာလူမ်ဳိးကပဲ အစုိးရအႀကီးအကဲေတြ ျဖစ္ေနၿပီး အဲဒီ ဗမာအစုိးရ အႀကီးအကဲေတြ မေကာင္းတဲ့ဒဏ္ကုိ ဗမာလူမ်ဳိးအားလုံး လိွမ့္ခံေနရတာပါ။
မိဘမေကာင္း သားသမီးေခါင္းေပါ့ဗ်ာ။
မိဘေတြရဲ႕အရိပ္ သားသမီးကုိ အမုိးခံရသလုိေပါ့။
ျပည့္တန္ဆာမသားသမီးတုိ႔၊ အရက္သမားသားသမီးတုိ႔ ဒီလုိေတြ မ်ဳိးရုိးကုိလုိက္ၿပီး အထင္အျမင္ ေသးတတ္ၾကတဲ့အေလ့အထႀကီးက ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္လုိ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ မိဘေတြရဲ႕ ဆုိးေမြကုိ သားသမီးေတြ ခံခဲ့ရသလုိ အစုိးရအႀကီးအကဲ ဗမာေတြေၾကာင့္ ဗမာျပည္သူေတြအားလုံး အမုန္းဒဏ္ ခံရျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အစုိးရဆုိတာ သူ႔အာဏာကုိထိပါးလာရင္ ျပည္နယ္တုိင္းရင္းသားေတြကုိသာ ဖိႏွိပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ျပည္မဗမာေတြကုိလည္း ဖိႏွိပ္တာပါပဲ။
ျပည္နယ္တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚသာ မေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ျပည္ပ ဗမာေတြအေပၚလည္း မေကာင္းၾကပါဘူး။
ထုိ႔အတူ တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြကုိသာ ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ အၾကမ္းဖက္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ေတြကုိလည္း ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ အၾကမ္းဖက္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ဖဆပလ လက္ထက္မွာလည္း သံဃာေတြအဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။
မဆလလက္ထက္မွာလည္း သံဃာေတြအဖမ္းခံခဲ့ရတယ္။
နဝတလက္ထက္မွာလည္း သံဃာေတြ အၾကမ္းဖက္ စီးနင္း ၿဖဳိခြင္း ႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္ ခံခဲ့ရတယ္။
ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္မွာလည္း သံဃာေတြ အၾကမ္းဖက္ ၿဖဳိခြင္း စီးနင္း ခံခဲ့ရတယ္။
ေဒၚစုလက္ထက္မွာလည္း သံဃာေတြ အၾကမ္းဖက္ ၿဖဳိခြင္း ႏွိပ္စက္ ဖမ္းစီး ရုိက္ႏွက္ ေထာင္ခ် ခံခဲ့ရတယ္။
ဒါေတြကုိၾကည့္ရင္ အစုိးရဆုိတာ သူ႔အတၱကုိ ထိပါးလာသူမွန္သမွ်ကုိ ရန္သူလုိသေဘာထားၿပီး ႏွိမ္နင္းတယ္ဆုိတာ ေပၚလြင္ပါတယ္။
တုိင္းရင္းသားေတြကုိသာ ႏွိမ္နင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။
သံဃာေတြကုိလည္း ႏွိမ္နင္းတာပါပဲ။
တုိင္းရင္းသားကုိ ႏွိမ္နင္းလုိ႔ တုိင္းရင္းသားေတြက ဗမာကုိမုန္းၾကမယ္ဆုိရင္ အႏွိမ္နင္းခံရတဲ့သံဃာေတြက ဘယ္သူ႔ကုိမုန္းရမွာလဲ?
ဗမာကုိ ဗမာက ျပန္မုန္းရမွာပါပဲ။
ဒါဆုိရင္ ဗမာမေကာင္းတာလား အာဏာမေကာင္းတာလား ထင္ရွားသြားမွာပါ။
အာဏာရရင္ တုိင္းရင္းသားေတြလည္း အစုိးရအႀကီးအကဲ ဗမာေတြလုိပဲ အာဏာရမၼက္ စြဲကပ္သြားၾကမွာပါ။
ဥပမာေလးတစ္ခုေပးပါရေစ........
အခု ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေရးရာဝန္ႀကီး ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ဟာ အရင္ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တုန္းက စာေရးသူအေပၚ အင္မတန္ၾကည္ညဳိေလးစားမႈကုိ ျပခဲ့ပါတယ္။
ေဒၚစုလက္ထက္ေရာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔အခမ္းအနားမွာ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ်ခုိင္းလုိ႔ ဆုိၿပီး သူကုိယ္တုိင္ သံဃာေတြကုိ ေလွ်ာ့ခ်ပစ္တယ္။
ဦးဝီရသူကုိ မပင့္ရဘူးဆုိလုိ႔ ဦးဝီရသူကုိ မပင့္ေတာ့ဘူးလုပ္ျပန္တယ္။
ဦးဝီရသူကုိ မပင့္လုိ႔မျဖစ္ဘူးဆုိျပန္ေတာ့လည္း မေဟာေျပာခုိင္းရဘူးဆုိလုိ႔  ေဟာေျပာမည့္စာရင္းထဲ မထည့္ေတာ့ပါဘူး။
ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ဟာ ရခုိင္အေရးကုိ ဦးစားေပးမွာလား၊ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖဳိးမင္းသိန္း အမိန္႔အာဏာဆုိတဲ့ ဗမာအေရးကုိ ဦးစားေပးမွာလား?
ဒီႏွစ္ခုမွာ ရခုိင္လူမ်ဳိးျဖစ္တဲ့ ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ဟာ ဦးဝီရသူကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳသြားၿပီး ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရ အလုိက် လုပ္ေဆာင္သြားတာေတြ႕ရပါတယ္။
ဒါဟာ ရခုိင္လူမ်ဳိးျဖစ္ပါလ်က္ ရခုိင္အေရးဦးစားမေပးဘဲ ဗမာအေရးကုိ ဦးစားေပးသြားတာပါပဲ။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဦးဝီရသူက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔အခမ္းအနားမွာ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကုိ အၿမဲတမ္း ထုတ္ေဖာ္ေဟာေျပာကာ ရခုိင္အေရး အေလးထားေဆာင္ရြက္ခဲ့လုိ႔ပါပဲ။
ဦးဝီရသူကုိ ပစ္ပယ္တာဟာ ရခုိင္အေရးကုိ ပစ္ပယ္တာပါပဲ။
ဒါဆုိရင္ ဦးဝီရသူက ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ကုိမုန္းရမွာလား၊ ရခုိင္ေတြက ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ကုိ မုန္းရမွာလား။
ရခုိင္ေတြက ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ကုိမုန္းရင္ ရခုိင္က ရခုိင္ကုိ ျပန္မုန္းသလုိျဖစ္သြားမွာေပါ့။
ဦးဝီရသူကေတာ့ ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ကုိ မမုန္းႏုိင္ပါဘူး၊ အာဏာရမၼက္ကုိပဲ မုန္းမိတာပါ။
ေနာက္တစ္ခုေျပာစရာရွိပါေသးတယ္။
မၾကာေသးခင္က ႏုတ္ထြက္သြားတဲ့ ဧရာဝတီတုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးမန္းေဂ်ာ္နီဟာ ကရင္လူမ်ဳိး ခရစ္ယာန္ဘာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးမန္းေဂ်ာ္နီလက္ထက္မွာ ဦးဝီရသူကုိ ေဒသႏၲရအမိန္႔ထုတ္ၿပီး ဧရာဝတီတုိင္းအတြင္း တရားေဟာေျပာခြင့္ကုိ ပိတ္ပင္ပစ္လုိက္ပါတယ္။
ဒါဟာ ျပည္ေထာင္စုအစုိးရ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိ ေက်ာ္လုပ္တာျဖစ္သလုိ ခရစ္ယာန္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္တစ္ေယာက္က ဗမာ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကုိ ႏွိပ္ကြပ္လုိက္တာပါပဲ။
ဒါတင္မကေသးဘူး၊ ေဒသႏၲရအမိန္႔ဟာ တရားမဝင္တဲ့အတြက္ ကမၻာေအးထိတက္ၿပီး တစ္ႏုိင္ငံလုံးအတုိင္း အတာနဲ႔ တရားေဟာေျပာခြင့္ ပိတ္ပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကံစည္ခဲ့ၾကလုိ႔ မဟနက ထုံးတမ္းအစဥ္အလာ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းေတြကုိ ေက်ာ္နင္းကာ မ်က္ကြယ္ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္ပစ္လုိက္ရေတာ့တာပါ။
ေရႊညဝါဆရာေတာ္ကုိ တရားပြဲမပိတ္ခင္ မဟနက အႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚယူသတိေပးျခင္း ၾသဝါဒေပးျခင္း ေမတၱာရပ္ခံျခင္း ဒုဗၺဇဟု ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ျခင္းေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး မတက္သာတဲ့အဆုံးက်မွ တရားပြဲပိတ္ပင္တဲ့အမိန္႔ေၾကညာစာ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေပမဲ့ ဦးဝီရသူကုိေတာ့ အဆင့္ဆင့္ကုိေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမဟုတ္တဲ့ အဓမၼနည္းလမ္းနဲ႔ အမိန္႔ဒီဂရီ တန္းခ်ပစ္လုိက္တာပါ။
ဒါကုိၾကည့္ရင္ ဦးမန္းေဂ်ာ္နီကုိမုန္းရမွာလား ကရင္လူမ်ဳိးကုိမုန္းရမွာလား။
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကုိမုန္းရမွာလား ခရစ္ယာန္ကုိမုန္းရမွာလား။
ဦးပဥၥင္းကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မမုန္းပါဘူးဗ်ာ။
မတရားဖိႏွိပ္ခံရလုိ႔ မေက်နပ္တာပဲ ရွိပါတယ္။
ဦးမန္းေဂ်ာ္နီဖိႏွိပ္တာဟာ ကရင္လူမ်ဳိးဖိႏွိပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ဳိးကုိ မမုန္းႏုိင္ပါဘူး။
ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဖိႏွိပ္တာဟာ ခရစ္ယာန္က ဖိႏွိပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ကုိ မမုန္းႏုိင္ပါဘူး။
အခုလည္းေျပာဦးမယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆုိတာ ကရင္တစ္ဝက္ ဗမာတစ္ဝက္ ကျပားတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
ကရင္ေတြအေပၚ ဘာေကာင္းသလဲ?
ဗမာေတြအေပၚေကာ ဘာေကာင္းသလဲ?
ဗမာေတြအတြက္ေရာ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္သလဲ?
ကရင္ေတြအတြက္ေရာ ဘာလုပ္ေပးခဲ့သလဲ?
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ခရစ္ယာန္လုိလုိ ဗုဒၶဘာသာလုိလုိ ႏွစ္ဘာသာ ကုိးကြယ္သူသေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္ေနေပမဲ့ မႏၲေလးသပိတ္စခန္းကို အၾကမ္းဖက္ဝင္စီးခဲ့တုန္းက ေက်းဇူးတင္စကားေတာင္ လူသိရွင္ၾကား တရားဝင္ထုတ္ျပန္လုိက္ပါေသးတယ္။
ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးနတ္သမီး ဒုတိယဘုရားသခင္ အရပ္သားအစုိးရအႀကီးအကဲ လူ႔အခြင့္အေရး မိခင္တစ္ဦးျဖစ္ပါလ်က္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လက္ထက္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပေနတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ညွိႏႈိင္းျခင္း ေမတၱာရပ္ခံျခင္း ပန္ၾကားျခင္း လုံးဝမရွိဘဲ သူပုန္စခန္းကုိ ဝင္စီးသလုိမ်ဳိး အၾကမ္းဖက္ အဓမၼ ထုေထာင္း ရုိက္ႏွက္ ထုိးႀကိတ္ ကန္ေက်ာက္ ၿဖဳိခြင္း ဖ်က္ဆီး လုယက္ ယူေဆာင္ သြားခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒါကုိၾကည့္ရင္ လူမ်ဳိးကမုန္းစရာလား အာဏာက မုန္းစရာလား?
အာဏာရမၼက္ဟာ ေၾကာက္စရာလား လူပုဂၢဳိလ္ဟာ ေၾကာက္စရာလား?
ဒါဆုိရင္ သပိတ္စခန္းၿဖဳိခြင္းမႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ တာဝန္အရွိဆုံးအစုိးရအႀကီးအကဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဗမာကရင္ ကျပားျဖစ္လုိ႔ ဗမာေတြကုိေရာ ကရင္ေတြကုိပါ မုန္းရမွာလား?


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အာဏာရမၼက္ကုိ မုန္းရမွာလား?
စဥ္းစားၾကပါ တုိင္းရင္းသားတုိ႔ရာ။
တုိင္းရင္းသားေတြမွာ ဗမာမုန္းတီးေရးဝါဒ ႀကီးစုိးေနတယ္ဆုိတာ သိပါတယ္။
အဲ့ဒါေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ မႈိင္းေတြ စြဲကပ္ေနတာလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
အဲဒီမႈိင္းေတြကုိ ဖယ္ရွားႏုိင္မွ အမွန္ျမင္ၿပီး အျမင္မွန္ၾကရမွာပါ။
ဘယ္လူမ်ဳိးမွ မုန္းစရာမဟုတ္ပါ။
လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ စရုိက္ဆုိးေတြသာ မုန္းစရာျဖစ္ပါတယ္။
အာဏာရမၼက္ရွိတဲ့သူတုိင္း စရုိက္ဆုိးေတြရွိၾကပါတယ္။
ဗမာလူမ်ဳိးဆုိတာ ျပည္နယ္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အမုန္းခံလူတန္းစားေတြျဖစ္ေနေပမဲ့ ဗမာလူမ်ဳိးေတြကေတာ့ အစြဲမရွိဘူးဗ်၊ အႏုပညာရွင္ေတြထဲမွာလဲ တုိင္းရင္းသားေတြပါပဲ။
သရုပ္ေဆာင္၊ ေမာ္ဒယ္၊ ဂီတ၊ အဆုိေတာ္ေတြမွာ ဗမာလူမ်ဳိးထက္ ျပည္နယ္တုိင္းရင္းသားေတြက ပုိမ်ားပါတယ္။
ဗမာေတြက လူမ်ဳိးမခြဲဘဲ အားေပးၾကလုိ႔ သူတုိ႔တေတြ ရပ္တည္ေနႏုိင္ၾကတာပါ။
ဒါ့အျပင္ ဗမာေတြက လူမ်ဳိးစြဲမရွိဘဲ လူမ်ဳိးတုိင္းရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကုိ လုိလုိလားလား ေဆာင္ရြက္တတ္ၾကပါတယ္။
ရခုိင့္သမီးပ်ဳိေလး သီတာေထြးဆုိရင္ လူတုိင္းသိၾကပါတယ္။
သီတာေထြး အသတ္ခံရတဲ့ေန႔ဆုိရင္ ဆြမ္းေလာင္းပြဲေတြလုပ္ၾက၊ ေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္ၾက၊ ဆုေတာင္းပြဲေတြလုပ္ၾကနဲ႔ စုံေနတာပါပဲ။
အဲဒီပြဲေတြကုိ ဦးေဆာင္တဲ့သူေတြက ရခုိင္ေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး။
သီတာေထြးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ပုံျပင္မဟုတ္ပါဆုိတဲ့ ဗီဒီယုိဇာတ္လမ္းလည္း ရုိက္ထားပါတယ္။
ရခုိင္သရုပ္ေဆာင္ေတြကုိ အေတာ္ရွာရခက္ပါတယ္။
အဲဒီကားကုိ ဦးစီးရုိက္တဲ့သူေတြထဲမွာလည္း ရခုိင္မဟုတ္တဲ့သူေတြကမ်ားတာပါ။
အခု အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ အခ်ဳပ္ခံထားရတဲ့ ဦးပါေမာကၡဟာ ဗမာဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။
ရခုိင္လူငယ္ေလး ရဲမင္းဦး အဖမ္းခံထားရစဥ္တုန္းက ဗုဒၶဟူးေန႔တုိင္း ဆုေတာင္းပြဲေတြ ဦးေဆာင္က်င္းပခဲ့တဲ့သူဟာ ဗမာဦးပါေမာကၡပဲျဖစ္ပါတယ္။
ရခုိင္ဆရာေတာ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။
ရခုိင္က ရခုိင္အက်ဳိးကုိ မသယ္ပုိးပဲ ဗမာက ရခုိင္အက်ဳိးကုိ သယ္ပုိးတာက အျပစ္လား။
လူမ်ဳိးမတူလုိ႔ အက်ဳိးမေဆာင္ရဘူးလား။
ဒါဆုိရင္ေတာ့ ဦးပါေမာကၡ မွားခဲ့ၿပီ။
ဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ ဝႈိက္ကဒ္ျပႆနာေပၚလာတုန္းက ဦးေဆာင္ဆႏၵျပတဲ့ သက္မ်ဳိးဦးဟာ ဗမာဗုဒၶဘာသာျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းစုစည္းဥပေဒအရ သက္မ်ဳိးဦးေထာင္က်သြားပါတယ္။
ရခုိင္အေရးမွာ ရခုိင္ေတြက ေထာင္မက်ဘဲ ဗမာသက္မ်ဳိးဦးက ေထာင္က်သြားပါတယ္။
ကုိယ့္လူမ်ဳိးမဟုတ္လုိ႔ ေထာင္က်မခံရေတာ့ဘူးလား။
ေထာင္က်ခံၿပီး အက်ဳိးမေဆာင္ရေတာ့ဘူးလား။
အဲ့ဒီလုိ အက်ဳိးမေဆာင္ရဘူးဆုိရင္ သက္မ်ဳိးဦးႀကီး အမွားႀကီး မွားခဲ့ၿပီ။
ဝီရသူဟာ ဗမာဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးပါ။
ဝီရသူဟာ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြကုိခ်စ္ပါတယ္။
ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြအေပၚထားတဲ့ ဝီရသူရဲ႕ ေမတၱာတရားက ရာခုိင္ႏႈံးအျပည့္ရွိေပမဲ့ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြ ဝီရသူအေပၚထားတဲ့ေမတၱာတရားက ဝီရသူေလာက္ ရာခုိင္ႏႈံးျပည့္ႏုိင္မလား။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ ဝီရသူရခုိင္ျပည္ကုိလာၿပီး ရခုိင္ျပည္သူေတြကုိ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ခြန္အားေတြ ျဖည့္စြမ္း ေပးတဲ့အခါမွာ ဝီရသူကုိ မလုိလားတဲ့ ရခုိင္လူမ်ဳိးေတြကုိလည္း ေတြ႕ေနရလုိ႔ပါ။
ဗမာမုန္းတီးေရးေဟာေနတဲ့ ရခုိင္ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိေျပာခ်င္ပါတယ္။
ရခုိင္ေတြအက်ဳိးကုိ ဝီရသူေလာက္ သယ္ပုိးၿပီးၿပီလားလုိ႔။
စာေရးသူကုိ ရခုိင္ဆရာေတာ္ေတြက ခ်ီးက်ဴးတဲ့အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ရွိပါတယ္။
သူတုိ႔တေတြေတာင္ မေရာက္ဖူးတဲ့ မေရာက္ႏုိင္တဲ့ အင္မတန္ေခါင္တဲ့ေနရာေတြထိ ေရာက္ေအာင္သြားလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးတာကတစ္မ်ဳိး၊ ရခုိင္လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ရခုိင္အက်ဳိးကုိ ရခုိင္ေတြထက္ ပုိၿပီးသယ္ပုိးေနတာကုိ ေတြ႕ရွိရလုိ႔ ခ်ီးက်ဴးတာက တစ္မ်ဳိးပါ။
အခ်ဳိ႕ဆရာေတာ္ေတြဆုိရင္ အမ်ဳိးသားေရးဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးလုိ႔ေတာင္မွ တင္စားေခၚေဝၚၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမဝင္စားတာလုိ႔ေတာင္ ယုံၾကည္ေနၾကပါတယ္။
ဒါဟာ ဝီရသူရဲ႕ ေမတၱာတရားေတြေၾကာင့္ပါ။
ဝီရသူဟာ ဗမာလူမ်ဳိးျဖစ္လုိ႔  ရခုိင္အက်ဳိး မသယ္ပုိးရဘူးဆုိရင္ ဝီရသူလုပ္ရပ္ေတြ မွားခဲ့ၿပီ။
ဘယ္သူေတြက အမွားအမွန္ဆုံးျဖတ္ေပးၾကေတာ့မွာလဲ။
အာဏာယဇ္မူးသြားၿပီဆုိရင္ ဘယ္လူမ်ဳိးမွ အခ်ဳိးမက်ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။
ဒီမုိကေရစီဆုိတာ အဲဒီလုိ အာဏာယဇ္မူးတဲ့သူေတြ မေပၚေပါက္ေအာင္ အခ်ဳိးမက်တဲ့သူေတြ မေပၚေပါက္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းေပးတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီစနစ္ကုိ အျပည့္အဝ မလုိက္နာႏုိင္ေသးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီလူပါးဝျခင္းခံေနရတာပါ။
ရခုိင္ျပည္နယ္အေပၚ ဒီအစုိးရ ဘာေတြေကာင္းခဲလုိ႔လဲ?
ဒီအစုိးရ မေကာင္းလုိ႔ ဗမာကုိမုန္းမွာလား? အာဏာကုိ မုန္းမွာလား?
ကရင္ကုိမုန္းမွာလား အာဏာကုိ မုန္းမွာလား?
ဒီအစုိးရေခါင္းေဆာင္ဟာ ဗမာတစ္ဝက္ ကရင္တစ္ဝက္ျဖစ္တယ္ေနာ္။
မုန္းရင္ ဗမာကုိေရာမုန္းရမွာ ကရင္ကုိေရာ မုန္းရမွာ။
တကယ္ေတာ့ လူမ်ဳိးဟာ မုန္းစရာမဟုတ္၊ ပုဂၢဳိလ္သာ မုန္းစရာျဖစ္တယ္။
ေနရာဟာ မုန္းစရာမဟုတ္ အာဏာယဇ္မူးျခင္းသာ မုန္းစရာျဖစ္တယ္။
ႏုိင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ ပေယာဂေၾကာင့္ ေသခဲ့ရတဲ့ ျပည္သူေတြသာရွိပါတယ္၊
ျပည္သူေတြရဲ႕ပေယာဂေၾကာင့္ ေသခဲ့ရတဲ့ႏုိင္ငံေရးသမားဆုိတာ ရာဇဝင္မွာ မရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုဖြား တုိင္းရင္းသားညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမအားလုံး ဥမကြဲ သုိက္မပ်က္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ စည္းစည္းလုံးလုံး ညီညီညြတ္ညြတ္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ၾကင္ၾကင္နာနာ ယုယုယယ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနၾကရေတာ့မွာပါ။
ဘုံရန္သူဆုိတာ ဘယ္သူလဲ?
ဘုံရန္သူကုိပဲ ပစ္မွတ္ထားရမွာပါ။
လူမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး၊ ဘာသာမဟုတ္ဘူး၊ ဘုံရန္သူဆုိတာ ရွိတယ္။
ပစ္မွတ္ကုိရေအာင္ရွာရမွာပါ.........။     
မိမိအက်ဳိး၊ ေဆာင္သယ္ပုိးက
ေဆြမ်ဳိးမဟူ၊ မည္သူမဆုိ
ခ်စ္ၾကည္ညဳိေလာ့၊ အဟုိေရွးက
ညြန္၌က်သား၊ သီဟရာဇာ၊ ေကသရာကုိ
ယက္ကာေျမေခြး၊ သက္ကယ္ေပး၍
သားေျမခုနစ္ဆက္၊ ခ်စ္မျပတ္ေအာင္
ႏွစ္သက္ၾကည္ညဳိ၊ ေပါင္းဖက္ႀကဳိ၏။
(မဃေဒဝ-၂၂၀)
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
19.1.2018
PM 9:10




No comments:

Post a Comment